جستجو

آزمون سراسری ورودی دوره هفت‌ماهه فیلم‌سازی انجمن سینمای جوانان ایران 27 آبان 1401 برگزار می‌شود و زمان شروع این دوره 19 آذر 1401 خواهد بود.

 

به‌گزارش روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، دوره هفت‌ماهه فیلم‌سازی انجمن سینمای جوانان ایران بعد از سه سال عدم برگزاری آزمون به دلیل شرایط کرونا، با برگزاری آزمون ورودی در 27 آبان‌ماه 1401 در تمامی 58 دفتر انجمن کلید می‌خورد و علاقه‌مندان به سینما می‌توانند با مراجعه به دفاتر انجمن سینمای جوانان برای شرکت در آزمون و نام‌نویسی در دوره فیلم‌سازی، اقدام کنند.

قبل‌تر قرار بود این آزمون در تاریخ جمعه 13 آبان 1401 برگزار شود که به دلیل استقبال مخاطبان و درخواست برای تمدید مهلت نام‌نویسی، این تاریخ به جمعه 27 آبان 1401 تغییر کرد.

 

محدودیت شرکت وجود ندارد

شرکت در آزمون هیچ محدودیتی ندارد و همه علاقه‌مندان به سینما می‌توانند در این آزمون که به‌طور همزمان در تمام دفاتر انجمن سینمای جوانان ایران برگزار می‌شود، شرکت کنند. با این‌ توضیح که دفاتر در سطح‌بندی پذیرفته‌شدگان نهایی اولویت حضور جوانان را مدنظر خواهند داشت.

داوطلبان برای حضور در این آزمون باید به صورت حضوری یا تلفنی به دفتر انجمن سینمای جوانان در شهر خود مراجعه کرده و مراحل نام‌نویسی را پشت سر بگذارند.

 

هزینه دوره فیلم‌سازی چقدر است؟

هزینه شرکت در دوره هفت‌ماهه فیلم‌سازی در دفاتر58 گانه انجمن متفاوت است و داوطلبان برای کسب اطلاع از هزینه دوره فیلم‌سازی، می‌توانند به دفتر انجمن سینمای جوانان ایران نزدیک به محل زندگی خود تماس بگیرند.

برای دسترسی به شماره تماس و نشانی دفاتر انجمن اینجا کلیک کنید.

 

منابع آزمون و مصاحبه حضوری

تمامی داوطلبان بعد از آزمون موظف هستند که در مصاحبه حضوری نیز شرکت کنند که برآیند آزمون و مصاحبه، شرکت‌کنندگان نهایی دوره فیلم‌سازی را مشخص می‌کند.

بر اساس اعلام معاونت آموزش انجمن، محتوای آزمون سراسری ورودی و همچنین مصاحبه دوره هفت‌ماهه فیلم‌سازی، به منظور ارزیابی توانایی‌های فردی در زمینه خلاقیت‌های تصویری و نوشتاری داوطلبان و استعدادیابی آن‌ها در نظر گرفته شده است و نیاز به مطالعه منابع خاصی نیست.

 

زمان‌بندی دوره

زمان برگزاری آزمون: 27 آبان 1401

زمان مصاحبه: 29 آبان تا 2 آذر 1401 در دفاتر مربوطه

شروع دوره: 19 آذر 1401

دوره فیلم‌سازی در سال‌‌های قبل در 358 ساعت برنامه‌ریزی شده بود که در سال 1401 با اضافه شدن نشست‌‌های فرهنگی و پژوهشی به‌عنوان یک درس میان‌‌رشته‌ای، مدت این دوره به 400 ساعت افزایش یافته است.

در دوره جدید، نشست‌های فرهنگی و پژوهشی با محوریت سوژه‌یابی، توجه به موقعیت‌های سینمایی، نگاه به شرایط ژانر، اقلیم و فرهنگ و مسائل روان‌شناسی و جامعه‌شناسی، برای درک بهتر سینما و هدف‌گذاری بهتر هنرجوها در این هنر، برنامه‌ریزی شده است.

 

دریافت گواهی‌نامه فیلم‌سازی

هنرجویان بعد از پایان دوره موظف هستند که یک فیلم را به صورت مستقل تولید کنند و در این مسیر یک استاد راهنما، با هر هنرجو همراه خواهد شد تا در بازه زمانی دو تا سه ماهه فیلم کوتاه پایان دوره خود را بسازد.

برای دریافت مدرک دوره فیلم‌سازی به غیر از ساخت فیلم کوتاه، سه راه دیگر هم برای هنرجویان وجود دارد؛ هر کدام از هنرجویان که در این دوره شرکت کرده‌اند و به‌غیر از کارگردانی فیلم کوتاه، به نوشتن فیلم‌نامه، تدوین و فیلم‌برداری نیز علاقه دارند، می‌توانند با نوشتن 3 فیلم‌نامه یا تدوین و فیلم‌برداری 3 فیلم کوتاه ساخته شده  که توسط دیگر هنرجویان این دوره کارگردانی می‌شوند، واجد شرایط دریافت گواهی‌نامه  با گرایش تخصصی شوند.

«فیلم‌جُستار» از هر تعریف و قاعد...
جایزه رِمی «ورلد فست» آمریکا به ...
پوستر ششمین همایش مطالعات فیلم ک...
فیلم‌ساز لرستانی جایزه‌اش را به ...
کتاب «مجموعه فیلم‌نامه کوتاه» ، ...
«پیام خصوصی» در جشنواره کونکوردی...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *