جستجو

«ملاقات خصوصی» به نویسندگی و کارگردانی امید شمس که کمتر از یک ماه است اکران عمومی خود را آغاز کرده، با فروش بیش از 7 میلیارد روزهای خوبی را در گیشه سپری ‌می‌کند.

 

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران به نقل از صبا، سینمای ایران در سه دهه اخیر خود، فیلم‌های کارگردان‌هایی را روی پرده‌های نقره‌‌‌ای نمایش داده‌است که شروع فیلم‌سازی آن‌ها با هنرجویی در انجمن سینمای جوانان ایران آغاز شده است و یا در بازه‌های زمانی به عنوان مدرس یا مدیر در دفاتر انجمن فعالیت می‌کردند و فیلم‌سازهایی چون اصغر فرهادی، سعید روستایی، هومن سیدی، رضا میرکریمی، بهمن و بهرام ارک، محمد کارت، مجید برزگر، آیدا پناهده و شهرام مکری از جمله این کارگردان‌ها بودند که در سال‌های اخیر در گیشه‌ فیلم‌های بلندی را به مخاطبان عرضه کرده‌اند.

گیشه در سال 1401 هم که پس از سه سال شرایط کرونایی بار دیگر کمی جان گرفت و تاکنون از بین 49 فیلم سینمایی که در سینماهای سراسر کشور اکران عمومی شده‌اند، فیلم‌هایی چون «تی تی» به کارگردانی آیدا پناهنده، «زالاوا» به کارگردانی ارسلان امیری، «بیرو» به کارگردانی مرتضی علی عباس میرزایی، «جنگ جهانی سوم» به کارگردانی هومن سیدی، «شادروان» به کارگردانی حسین نمازی و «علف‌زار» به کارگردانی کاظم دانشی، توسط کارگردان‌های دانش آموخته در انجمن سینمای جوانان ایران ساخته شده‌اند که عموم آن‌ها مورد اقبال مخاطبان سینما قرار گرفت و با وجود شرایط کرونایی و دیگر مشکلاتی که برای اکران فیلم‌ها دردسر ساز می‌شد، فروش قابل قبولی داشتند و عموم این فیلم‌ها در پلتفرم‌ها اکران آنلاین خود را سپری می‌کنند.

«ملاقات خصوصی» ساخته امید شمس که اولین فیلم بلند سینمایی خود را تجربه کرده است، دیگر فیلمی است که کارگردان آن سینما را با انجمن سینمای جوانان و فیلم کوتاه آغاز کرده است.

امید شمس که هنرجوی انجمن سینمای جوانان ایران_ دفتر کرج در سال ۱۳۹۰-۱۳۹۱ است، با «مدرسه ملی سینما» اولین فیلم کوتاه خود را تجربه کرد و در ادامه فیلم کوتاه «گذر» را به عنوان اولین فیلم کوتاه حرفه‌ای خود در انجمن سینمای جوانان ایران تولید کرد.

شمس که فیلم‌های کوتاهی چون «شب تولد» و «قرار» و مستند کوتاه «زندگی سگی» را ساخته است، در چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر با فیلم سینمایی «ملاقات خصوصی» به تهیه کنندگی امیر بنان راه یافت که مورد استقبال مخاطبان جشنواره قرار گرفت.

اکران عمومی «ملاقات خصوصی» از 14 دی‌ماه 1401 آغاز شده است و تاکنون توانسته است در کمتر از یک ماه در 378 سالن در سراسر کشور، حدود 10581 سانس را پر کند و 211325 بلیت را به فروش برساند که نتیجه این آمار، با فروش بیش از هفت میلیاردی این فیلم همراه باشد.

در مقایسه با 48 فیلم دیگر، «ملاقات خصوصی» توانسته است در گیشه‌ای که فیلم‌های کمدی فروش بیشتری دارند، آمار فروش قابل قبولی را به ثبت برساند و پیش‌بینی می‌شود که تا پایان اکران این فیلم که در حداقل‌ترین حالت تا نوروز 1402 ادامه خواهد داشت، بالغ بر 20 میلیارد را بفروشد؛ این درحالی است که «ملاقات خصوصی» طی ۱۰ روز نمایش مردمی در چهلمین جشنوار بین‌المللی فیلم فجر، موفق شد با حدود یک میلیارد تومان فروش، پرمخاطب‎‌ترین فیلم جشنواره در سینماهای مردمی باشد و صدرنشین آرای مردمی جشنواره چهلم باشد.

لازم به ذکر است که بنابر اعلام همایون اسعدیان دبیر شورای صنفی نمایش، فیلم‌هایی که در حال حاضر روی پرده سینما هستند مانند، «ملاقات خصوصی» در ایام برگزاری چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر هم به اکران خود ادامه می‌دهند.

«فیلم‌جُستار» از هر تعریف و قاعد...
جایزه رِمی «ورلد فست» آمریکا به ...
پوستر ششمین همایش مطالعات فیلم ک...
فیلم‌ساز لرستانی جایزه‌اش را به ...
کتاب «مجموعه فیلم‌نامه کوتاه» ، ...
«پیام خصوصی» در جشنواره کونکوردی...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *