جستجو

 

 

کارگردان فیلم کوتاه «این جاده مسدود است»، جشنواره فیلم کوتاه تهران را مهم‌ترین رویداد این عرصه دانست که سبب افزایش انگیزه هنرمندان این بخش شده است.

 

به گزارش ستاد خبری سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، وحید حاجیلویی، کارگردان فیلم کوتاه «این جاده مسدود است»، جشنواره فیلم کوتاه تهران را عامل مهمی در راستای افزایش انگیزه هنرمندان خواند و در این باره گفت: به طور حتم جشنواره فیلم کوتاه تهران، مهم‌ترین رویداد این حوزه است که سبب رشد انگیزه در بسیاری از فیلم‌سازان شده و فضایی برای دیدن آثار به وجود آورده است.

او افزود: جشنواره فیلم کوتاه تهران فضایی ایجاد کرده که به واسطه آن آثار هنرمندان هم توسط هیئت داوران با نگاهی حرفه‌ای بررسی می‌شود و هم مخاطبان امکان برقراری ارتباط با آثار این حوزه را به دست می‌آورند.

این کارگردان فیلم کوتاه تصریح کرد: در هر دوره از جشنواره فیلم کوتاه تهران، هنرمندانی معرفی شده‌اند که با موفقیت توانسته‌اند وارد عرصه فیلم بلند شوند و بدرخشند. همین مسئله نیز نشان می‌دهد که فیلم کوتاه تا چه حد در معرفی چهره‌های خلاق، موفق عمل کرده است.

حاجیلویی درباره بخش بین‌المللی جشنواره فیلم کوتاه تهران، گفت: به طور حتم ما تا سطح جشنواره‌های جهانی راه بسیاری داریم زیرا ملاک و معیارهای جشنواره فیلم کوتاه تهران با نمونه‌های بین‌المللی و خارجی آن متفاوت است البته این بدان معنا نیست که سطح بخش بین‌الملل فیلم کوتاه تهران، پایین است اما قطعاً ما در اجرا، برنامه‌ریزی، ابعاد و … تفاوت‌هایی داریم.

او تداوم جشنواره فیلم کوتاه تهران را نشان‌دهنده رشد این عرصه خواند و بیان کرد: برگزاری سی و پنجمین دوره جشنواره فیلم کوتاه تهران نشان می‌دهد که این رویداد تا چه حد توانسته بر تجربیات خود بیافزاید. در واقع سن جشنواره نشان می‌دهد، این رویداد تا چه حد توانسته از پیچ و خم‌ها بگذرد و تجربیات مفید را برای برگزاری حفظ کند البته شاید لازم باشد که برای ثبات مدیریتی این جشنواره و صد البته انجمن فیلم کوتاه تهران راهکاری را مد نظر قرار دهیم زیرا ثابت بودن مدیر در چنین حوزه‌هایی می‌تواند در کیفیت این عرصه تأثیرگذاری جدی داشته باشد.

این کارگردان فیلم کوتاه افزود: به نظر من انتخاب آثار در دوره قبل جشنواره بسیار هوشمندانه و خوب بود که جای خرسندی است.

حاجیلویی، برگزاری ورک‌شاپ‌ها را در حاشیه جشنواره امری مفید خواند و گفت: من فکر می‌کنم که برگزاری ورک‌شاپ‌ها و نشست‌های جنبی در جشنواره اتفاق بسیار مثبتی است البته به نظرم بهتر است که این بخش‌ها را از مباحث نظری اندکی دور کنیم و وارد فاز عملی شویم تا شاهد رشد و شکوفایی بیشتر هنرمندان این عرصه باشیم.

او  فیلم کوتاه را زیربنای رشد سینمای بلند دانست و در این باره گفت: فیلم کوتاه زیربنا و پایه مهمی در شناخت استعدادهای مهم حوزه فیلم‌سازی است بنابراین باید این عرصه را به عنوان زیربنای رشد سینمای بلند بدانیم.

این هنرمند ادامه داد: طی سال‌های اخیر شاهد بوده‌ایم که نمونه‌های موفقی از کارگردان‌های فیلم کوتاه چون سعید روستایی به واسطه تجربیات درخشانی که در فیلم کوتاه داشته‌اند، توانستند در سینمای بلند نیز بدرخشند. این امر نشان می‌دهد که باید به فیلم کوتاه توجه بیشتری نشان دهیم.

بر اساس این گزارش، سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به منظور شناسایی و معرفی برترین آثار کوتاه در سطح ملی و بین‌المللی و  همچنین ایجاد رقابت سازنده بین فیلم‌سازان از ۱۸ تا ۲۳ آبان۹۷ برگزار خواهد شد.

تجسم یک باور کهن
موفقیت فیلم کوتاه «آخرین شیهه‌ی ...
در روزهای پایانی اسفند نهمین هفت...
گستره وحشت
حسن خمسه سرپرست انجمن سینمای جوا...
پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «مهم...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *