جستجو
بهنام رضازاده مطرح کرد:

بهنام رضازاده فیلم‌ساز و مدرس سینما در انجمن سینمای جوانان ایران-دفتر اردبیل معتقد است هنرجویان این نهاد بهتر است بعد از فارغ‌التحصیل شدن در امر فیلم‌سازی فعالیت کنند تا اینکه جذب همکاری با تلویزیون شوند، زیرا در سینما فرصت اجرای ایده‌هایشان را بهتر می‌یابند.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، بهنام رضازاده فیلم‌ساز و مدرس انجمن سینمای جوانان ایران-دفتر اردبیل با اشاره به اهمیت برگزاری آزمون فیلم‌سازی دوره یکساله توضیح داد: این اتفاق اهمیت زیادی در شرایط فعلی دارد. زیرا علاوه بر این‌که باعث می‌شود هنرجویان مباحث سینمایی را تخصصی‌تر و به طور گسترده دنبال کنند برای مربیان و مدرسان نیز فرصت بهتری را فراهم می‌کند تا با یکدیگر تبادل نظر کنند. چراکه در دو سال گذشته به دلیل درگیری با کرونا، مربیان و مدرسان انجمن سینمای جوانان ایران همدیگر را ندیده‌اند و جلساتی نداشته‌اند که معمولا طی آن‌ها نوعی دانش‌افزایی صورت می‌گرفت.

وی درباره کیفیت آموزش سینما و میزان استقبال هنرجویان در دفتر اردبیل انجمن سینمای جوانان ایران تصریح کرد: استان آذربایجان غربی یکی از معتبرترین مراجع سینمایی است و جوانان زیادی در آن فعال و پیگیر مباحث آموزشی هستند. اگرچه ما در وارد شدن و هدایت آن‌ها به کار حرفه‌ای نگاه‌مان این نیست که حتما باید به سینمای حرفه‌ای و بلند ورود یابند بلکه تاکیدمان این است که آن‌ها حتی در کنار هر حرفه‌ دیگری سینما را نیز دنبال کنند.

این فیلم‌ساز با اشاره به جذب فارغ‌التحصیلان انجمن سینمای جوانان ایران توسط تلویزیون بیان کرد: بسیاری از این هنرجویان به سمت تلویزیون و فعالیت در این رسانه گرایش می‌یابند و بحث درآمدزایی‌شان در آنجا اتفاق می‌افتد. یکی از مشکلات ما در ارتباط با هنرجویان دوره فیلم‌سازی ساخت کار پایان دوره و همینطور ساخت فیلم کوتاه بعد از آن است. عمده هنرجویان نسبت به این اقدام زیرا کمی محافظه کار می‌شوند یا برایشان دشوار است. به این معنی که احساس می‌کنند باید کار عجیب و غریب یا خیلی باکیفیتی تحویل بدهند. این این کیفیت اگرچه مهم است اما ما تاکید داریم که بتوان قصه‌ای را به خوبی و درستی روایت کرد. نه این‌که فیلم به اصطلاح جشنواره‌ای بسازیم.

رضازاده با اشاره به افزایش ساعت تدریس در دوره جدید فیلم‌سازی عنوان کرد: در دوره فیلم‌سازی تعاملی زمان کمی به تدریس مباحث به طور مجزا اختصاص داشت در این دوران که همزمان با کرونا بود، هنرجویان تمایل خود را برای تخصصی‌تر شدن درس‌ها مطرح کردند.

این مدرس سینما در پایان گفت: اینکه فارغ‌التحصیلان انجمن سینمای جوانان ایران با تلویزیون همکاری کنند یا به عنوان دستیار در پروژه‌ها حضور یابند به دلیل درآمدزایی یک بحث است اما تأکید ما و امیدواری‌مان بر این است که شرایطی فراهم شود که آن‌ها خود فیلم بسازند و در واقع فیلم‌ساز شوند حال ممکن است همزمان کارمند اداره‌‌ای هم باشند و درآمدزایی‌شان از آن محل باشد اما فیلم‌سازی نگاه خلاقانه‌تری دارد و فرصت اجرای ایده‌هایشان را فراهم می‌کند. متاسفانه انجمن در سال‌های اخیر برای تلویزیون نیروی کار ارزان تامین می‌کند. این درحالی است که تلویزیون خود به فیلم کوتاه کمکی نمی‌کند.

تماشای فیلم‌های درام و فانتزی در...
حضور استاندار فارس در دفتر انجمن...
همزمان با حضور در جشنواره کن از ...
محسن جهانی سرپرست انجمن سینمای ج...
سیدوحید سیدحسینی به‌عنوان سرپرست...
تک‌نوازی در نشست فیلم کوتاه تبریز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *