جستجو

داستان خانه هلیله به همت انجمن سینمای جوانان استان بوشهر و اداره کل ارشاد اسلامی استان بوشهر روز دوشنبه بیست و ششم ماه آبان همزمان با هفته کتاب در روستای هلیله افتتاح گردید.

 

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، این پاتوق فرهنگی ویژه کودکان و نوجوانان طی تفاهم‌نامه با شرکت تعاونی مرزنشینان هلیله تعمیر، تجهیز و راه اندازی شد.

داستان خانه هلیله دو تاق کتابخانه با داشتن دوهزار پانصد جلد کتاب و یک اتاق بازی در وسعتی به صدو پنجاه متر مربع، حیاطی به مساحت سیصد متر مربع تجهیز شده است.

داستان خانه هلیله با اعتباری بالغ بر هفتاد میلیون تومان با همکاری دهیاری به بهره برداری رسید.

آئین افتتاح با حضور کرمپور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی،هادی اخلاقی معاون فرماندار شهرستان بوشهر، زنگنه بخشدار مرکزی بوشهر، حسن احمدی دهیار و معاونین فرهنگی و هنری ارشاد خانم دکتر مظفری و اتابک زندویان و تنی چند نفر از هنرمندان و اهالی روستا با رعایت کامل پرتکل های بهداشتی برگزار شد.

 

کرمپور مدیرکل ارشاد، با بیان اینکه بنا نیست امروز یک ساختمان افتتاح کنیم، اظهار داشت: مهمتر از افتتاح یک چنین بنایی، اجرای برنامه‌های فرهنگی و استفاده کودکان و نوجوانان هلیله برای ما اولویت دارد.

دکتر کرمپورادامه داد: قرار نیست برای این پاتوق فرهنگی جذب نیرو داشته باشیم، بلکه خود مردم، باید محور باشند و توسط آنان مدیریت شود. وظیفه ارشاد نیز فراهم کردن امکانات و زیر ساخت‌ها است.

مدیرکل ارشاد در پایان سخنانش از تلاش‌های سینمای جوان تشکرکرد.

هادی اخلاقی معاون فرمانداری شهرستان بوشهر ضمن تشکر از از عبدالرحمن برزگر مدیر انجمن سینمای جوانان استان بوشهر، تصریح کرد بی شک ایجاد زیر ساخت‌های فرهنگی از گام های موثر در ارتقا سطح فرهنگی جامعه است و از همه مهمتر مطالعه و آموزش نیز نیازمند توجه بیشتری است. زنگنه بخشدار بوشهر با اعلام آمادگی جهت راه اندازی چنین مکان‌هایی در روستاهای دیگر، گفت هلیله بعنوان نمونه بارز یک اقدام فرهنگی معرفی خواهد شد و ابراز امیدواری کرد که مکان‌های فرهنگی دیگری نیز در هلیله می‌توان ایجاد کرد.

عبدالرحمن برزگر در افتتاح داستان خانه هلیله گفت، هر چندکه تا استانداردها فاصله داریم، اما گامی جهت تحقق آرزوهای فرهنگی است. هلیله پیشران فرهنگ و هنر در روستاهای شهرستان بوشهر است وی افزود البته امیدوارم مورد حمایت قرارگیرد و پیوستگی فرهنگی فراموش نشود، چرا که اگر در تحقق فرهنگ و هنر گامی حتی کوچک بر نداریم جبران ناپذیر خواهد بود. برزگر با اشاره به طرح راه اندازی خانه تاریخ،فرهنگ و هنر هلیله افزود کودکان و نوجوانان نیازمند توجه بیشتر و بهتر هستند. که اگر یک روز کار فرهنگی انجام ندهیم جامعه ای عقب مانده هستیم.

در روز افتتاح چند نهال درخت نیز در محوطه داستان خانه کاشته شد.

تماشای فیلم‌های درام و فانتزی در...
حضور استاندار فارس در دفتر انجمن...
همزمان با حضور در جشنواره کن از ...
محسن جهانی سرپرست انجمن سینمای ج...
سیدوحید سیدحسینی به‌عنوان سرپرست...
تک‌نوازی در نشست فیلم کوتاه تبریز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *