جستجو

مدیر انجمن سینمای جوانان خراسان رضوی و مسئول برگزاری بخش سیمرغ سینمای خراسان گفت: همزمان با پانزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد بخش «سیمرغ سینمای خراسان» به همت انجمن سینمای جوانان خراسان رضوی وگروه پیش‌کسوتان حامی برگزار می‌شود.

به گزارش واحد رسانه و ارتباطات بخش سیمرغ سینمای خراسان، نسرین شاه‌محمدی اظهارداشت: بخش سیمرغ سینمای خراسان با رویکرد معرفی توانمندی‌های حوزه فیلم و سینمای خراسان درکنار پانزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد برگزار می‌شود.

وی درباره برنامه‌های بخش سیمرغ سینمای خراسان افزود: با توجه به اینکه اعتقاد داریم در بدنه فعال سینمای ایران خراسانی‌ها نقش موثری را ایفا می‌کنند و در حال حاضردر فیلم‌های سودای سیمرغ سی ششمین جشنواره فجر و در ۳۵ درصد ازاین آثار حضور خراسانی‌ها کاملا مشهود است، قصد داریم به موضوع توانمندی‌های خراسانی‌ها در حوزه فیلم و سینما بپردازیم.

شاه‌محمدی عنوان کرد: در کنار این آثار قصد داریم برترین فیلم‌هایی که توسط هنرمندان خراسانی تولید شده است و قابلیت اکران دارند در قالب فیلم های سینمایی بلند، داستانی، مستند، مستند داستانی، کوتاه و انیمیشن که از ابتدای سال ۹۵ تولید شده را طی ۱۲روز در ۲ سالن نمایش فیلم در شهر مشهد به نمایش بگذاریم و دراین خصوص فراخوان شده و هنرمندان فلیم‌ساز می‌توانند آثارشان را به دبیرخانه بخش سیمرغ سینمای خراسان ارسال کنند .

وی تصریح کرد: در کنار اکران آثار رسیده به دبیرخانه بخش سیمرغ سینمای خراسان، همایش یک روزه «توانمندی‌های سینمای خراسان» نیز برگزار می‌شود. امیدواریم این برنامه بتواند افق تازه‌ای از همکاری و تعامل فیلم‌سازان خراسانی را با فیلم‌سازان کشوری به وجود آورد و توجه آنان را به توانمندی‌های خراسان به منظور استفاده از این پتانسیل معطوف کند.

مسئول بخش سیمرغ سینمای خراسان بیان کرد: هنرمندان خراسانی فیلم‌های فاخر زیادی در طول سال‌های گذشته در سطح استان و کشور تولید کرده‌اند لذا طی فراخوانی از این افراد دعوت می‌کنیم تا عکس‌هایی از پشت صحنه فیلم‌های ساخته شده خود را در اختیار دبیرخانه بخش سیمرغ سینمای خراسان قرار دهند تا نمایشگاه عکس پشت صحنه تولیدات فیلم خراسان نیز به منظور معرفی این آثار فاخر برپا شود.

وی گفت: جلسات نقد و بررسی از دیگر برنامه‌های بخش سیمرغ سینمای خراسان است که با حضور کارشناسان، منتقدان و اساتید برجسته کشوری و عوامل این فیلم ها برگزار می‌شود و آثار به نمایش درآمده در این بخش بطور جداگانه نقد و بررسی می‌شوند.

مدیر انجمن سینمای جوانان خراسان‌رضوی اظهارداشت: به دلیل خلاء در حوزه‌های تخصصی و با توجه به علاقه‌مندی جوانان هنرمند که تشنه فراگیری علوم و فنون کاربردی در عرصه فیلم‌سازی هستند کارگاه‌های تخصصی (ورکشاپ) در کنار بخش سیمرغ سینمای خراسان با حضور اساتید برجسته کشوری برگزار می‌شود.

تجسم یک باور کهن
موفقیت فیلم کوتاه «آخرین شیهه‌ی ...
در روزهای پایانی اسفند نهمین هفت...
گستره وحشت
حسن خمسه سرپرست انجمن سینمای جوا...
پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «مهم...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *