جستجو

 

جمعی از هنرمندان بوشهری در دیدار با فرماندار بوشهر به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، عبدالرحمن برزگر مدیر انجمن سینمای جوانان استان  بوشهر در این دیدار با بیان اینکه فرهنگ و هنر به عنوان ابزار کارآمد و نقش آفرین، کاریزمای جامعه شهری را ایفا می‌کند، گفت: یکی از نیازهای امروز شهر بوشهر به عنوان دروازه‌ای به خلیج فارس، نیاز فرهنگی است. اکنون بوشهر شهری مهاجرپذیر، با حضور اقوم ایرانی و مهاجرین افاغنه است؛ که اگر نتوان برای این روند روبه رشد برنامه‌ای مدون تدوین کرد، چه بسا فرهنگ دیرساله­ی بوشهر دچار چالش جدی شود.

مدیر انجمن سینمای جوانان استان  بوشهر در ادامه گفت: برای دست یازیدن  به آنچه که اکنون بوشهر بدان محتاج است، مهندسی فرهنگی است. مهندسی فرهنگی بدین جهت مهم و اساسی است که باید و نبایدها، چالش‌های پیش رو، آگاهی بخشی و آسیب‌شناسی را واکاوی می‌نماید و جامعه را بر اساس متد شهری چینش می‌کند تا بتوان از ره‌آورد آن جامعه‌ای پویا و با برنامه داشت.

در این جلسه که بیشتر به بیان موانع و مشکلات تولید آثار هنری در شهر بوشهر پرداخته شد، برزگر برای برون‌رفت از مشکلات پیش رو، بخشی از پیشهادات را مطرح نمود:

  • اجرای پروژه‌ی «مهندسی فرهنگی» به عنوان یک ضرورت و نیاز جامعه با شرح خدمات ویژه.
  • شنـاسایی و بـرنامه‌ریزی برای اقوام حاضر در بوشهر بطور مثال: شهـروندان آذری زبان، لُرها و کُردها و حتا افغانستانی تبارها.
  • ایجاد رقابت و انگیزه ذاتی، جهت مشارکت مدنی با شهرداری در تمامی زمینه‌ها از قبیل فرهنگ شهرنشینی، آپارتمان نشینی، گفتمان شهری، تحمل پذیری، کمک در هنگام بحران، فرهنگ ترافیک، پرداخت عوارض و پسماند.
  • معرفی بوشهر در سطح ملی و فرا ملی توسط هنرمندان.
  • ایجاد دفتر پژوهش‌های نظری و مطالعات شهری در شورای اسلامی بوشهر.
  • تاسیس صندوق حمایت از هنرمندان جهت حمایت در تولید اثر، ازدواج، مسکن و درمان.
  • مطالعه و نظرسنجی جهت روز بوشهر به‌عنوان فرصت بسیار مغتنم جهت ایجاد شور و هیجان و سرزندگی.
  • تولید فیلم، موزیک ویدئو، کتاب عکس و برپایی نمایشگاه جهت معرفی بوشهر، تمدن و فرهنگ.

فرماندار بوشهر نیز در این جلسه گفت: هنگامی‌که دایره هنر از نظر عمل تئوریزه می‌شود شاهد خلق آثار هنری متنوع می‌شویم که آن‌را به جوامع انسانی و اسلامی منتقل می‌کنیم.
جمشیدی بر لزوم به‌کارگیری و استفاده از ظرفیت گروه‌های هنری ، حمایت مسوولان از هنرمندان، معرفی قابلیت‌های شهرستان درقالب هنر و پیگیری مشکلات هنرمندان از طریق حوزه سیاسی و اجتماعی فرمانداری تاکید کرد.
فرماندار همچنین خواستار ایجاد کارگروه فرهنگی و اجتماعی ؛ جهت حل مشکلات جامعه هنری شهرستان شد.

 

تجسم یک باور کهن
موفقیت فیلم کوتاه «آخرین شیهه‌ی ...
در روزهای پایانی اسفند نهمین هفت...
گستره وحشت
حسن خمسه سرپرست انجمن سینمای جوا...
پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «مهم...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *