جستجو
انجمن سینمای جوان و خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار می‌کنند؛

انجمن سینمای جوانان ایران و خانه کتاب و ادبیات ایران در سی‌و‌چهارمین نمایشگاه بین‌المللی تهران بخشی با عنوان «سینما کتاب» در سه سانس ویژه را برپا خواهند کرد.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران به نقل از ایبنا، در ادامه همکاری انجمن سینمای جوان و خانه کتاب و ادبیات ایران مقرر شد که انجمن سینمای جوان در سی‌و‌چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب و خانه کتاب هم در چهلمین جشنواره فیلم کوتاه تهران حضور داشته باشند.

در سی‌و‌چهارمین نمایشگاه بین‌المللی تهران بخش ویژه «سینما کتاب» برگزار خواهد شد که روزانه سه سانس ویژه برای آن در نظر گرفته شده است.
در نخستین سانس، فیلم‌های کودک و نوجوان، با هدف ترغیب کودکان، خردسالان و نوجوانان به کتاب و کتاب‌خوانی به نمایش در خواهند آمد. در این بخش الزاما همه فیلم‌‎ها اقتباسی نیستند اما کتاب‌های مرتبط با آن فیلم‌ها در پایان معرفی می‌شوند.

سانس دوم به نمایش  فیلم‌های مستند و فیلم کوتاه اختصاص داده شده است. در این بخش فیلم‌های کوتاه اقتباسی و فیلم‌های مستند مرتبط با مؤلف، پژوهشگر  و یا در حوزه صنعت نشر به نمایش در‌ می‌آیند.

سانس آخر این برنامه به نمایش فیلم‌های سینمایی که بر اساس منابع مکتوب و زندگی‌نامه‌های افراد ساخته شده‌اند اختصاص دارد. همچنین انجمن سینمای جوان غرفه‌ای برای معرفی کتاب‌های سینمایی‌اش برپا خواهد کرد.

در پایان هر فیلم، اثر و کتاب‌های مرتبط با موضوع آن توسط مجری کارشناس و عوامل فیلم بررسی می‌شود. هدف این برنامه  این است که به واسطه دیدن فیلم کتاب‌ها هم خوانده شوند.

محل اکران فیلم‌ها و مستند‌ها در نمایشگاه کتاب تهران به صورت یک سینمای سیار خواهد بود که با همکاری واحد سینمای سیار انجمن سینمای جوانان ایران برپاخواهد شد. استفاده علاقه‌مندان از این برنامه رایگان است و برنامه اکران فیلم‌ها در نمایشگاه کتاب تهران متعاقبا اعلام خواهد شد.

از کمدی تا آخرالزمان / هفتمین جل...
«فیلم‌جُستار» از هر تعریف و قاعد...
جایزه رِمی «ورلد فست» آمریکا به ...
پوستر ششمین همایش مطالعات فیلم ک...
فیلم‌ساز لرستانی جایزه‌اش را به ...
کتاب «مجموعه فیلم‌نامه کوتاه» ، ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *