جستجو

شانزدهمین هفته فیلم و عکس مهاباد با حضور مسئولین شهرستانی به کار خود پایان داد.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، اختتامیه شانزدهمین هفته فیلم و عکس انجمن سینمای جوانان با حضور “امید خضری” رئیس شورای اسلامی شهرستان مهاباد و اعضای شورا، “ناصر صدفی “رئیس میراث فرهنگی، “خشایار صنعتی” معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری، “سیامند جوانبخت” رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و نماینده سازمان تبلیغات و اداره آموزش و پرورش مهاباد در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهاباد برگزار شد.

در آیین اختتامیه “سیامند جوانبخت” رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهاباد، ضمن خوش آمدگویی به حاضران گفت: تاثیر رسانه در در حال حاضر بر هیچ کس پوشیده نیست، علی‌الخصوص رسانه‌ای به نام فیلم و عکس که امروزه در تارپود زندگی مردم وارد شده و زندگی امروزی بدون عکس و فیلم ممکن نیست.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه این رسانه در کشورهای توسعه‌یافته پررنگ‌تر است، افزود: سرمایه‌گذاری و انرژی که در کشورهای توسعه‌یافته برای تولید یک فیلم به کارگرفته می‌شود به مراتب بیشتر از کشورهای دیگر است.

“جوانبخت” عنوان کرد: بعضی از تولیدکنندگان این فیلم‌ها دنبال اهداف خاصی هستند و بنابراین با سرمایه‌گذاری کلان اقدام به تولید می‌کنند.

وی ضمن تشکر از عوامل برگزاری هفته فیلم و عکس ،خواستار حمایت ارگان‌های شهرستان از این گونه رویدادهای فرهنگی شد.

“رحیم بایزیدی” رئیس انجمن سینمای جوانان مهاباد، در این مراسم بیان کرد: حمایت از قشر فیلم‌ساز و عکاس و جوانان مستعد وظیفه ذاتی ماست و هر نوع تلاش و حمایت قطعا موجب شکوفایی و افزایش امیدواری در بین جوانان خواهد شد.

بایزیدی افزود: کمبود فضای مکانی و عدم حمایت مالی موجب شده است که جوانان در خصوص تولید فیلم با مشکلات عدیده‌ای برخورد کنند و این می‌تواند مانع رشد و ترقی جوانان علاقه‌مند به این حوزه باشد.

وی با اشاره به اینکه نبود سالن سینما و گالری عکس یکی از مشکلات مهم این شهرستان برای هنرمندان است، تصریح کرد: ایجاد زیر ساخت‌های فرهنگی می‌تواند بسیاری از مشکلات موجود را حل کند .

در ادامه “خشایار صنعتی” معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری مهاباد، عنوان کرد: مشکلات زیرساختی هنری در این شهرستان دغدغه مسؤولان شهرستانی و استانی است و این نوع مشکلات همیشه مد نظر مسؤولین بوده و برای رفع نواقص و کاهش آن در حال پیگیری هستیم.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری مهاباد، گفت: مجتمع فرهنگی و هنری این شهرستان نمی‌تواند جوابگوی نیاز هنرمندان این شهرستان باشد و مسؤولین شهرستان ساخت مجتمع فرهنگی و هنری را در سفر ریاست جمهوری به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی شهرستان مطرح کرده‌اند.

“صنعتی” با اشاره به اینکه برای ساخت مجتمع فرهنگی و هنری زمین مورد نظر تعیین شده است،اضافه کرد: در سفر ریاست‌جمهوری به این شهرستان مبلغ 50 میلیارد تومان اعتبار اولیه برای شروع ساخت مجتمع فرهنگی و هنری درخواست شده است .

“معاون توسعه و برنامه ریزی فرمانداری”مهاباد ادامه داد: در بخش سینمایی شهرستان خلاءزیادی وجود دارد که برای حل و ساخت سالن سینما مکاتبات زیادی با وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت گرفته که امید است به زودی این خلاء نیز مرتفع شود .

در پایان مراسم به کلیه شرکت‌کنندگان بخش عکس و فیلم شانزدهمین هفته فیلم و عکس مهاباد گواهی شرکت اهدا شد.

شانزدهمین هفته فیلم و عکس مهاباد  22الی 24 خردادماه در مجتمع فرهنگی و هنری این شهرستان برگزار شد.

 

«فیلم‌جُستار» از هر تعریف و قاعد...
جایزه رِمی «ورلد فست» آمریکا به ...
پوستر ششمین همایش مطالعات فیلم ک...
فیلم‌ساز لرستانی جایزه‌اش را به ...
کتاب «مجموعه فیلم‌نامه کوتاه» ، ...
«پیام خصوصی» در جشنواره کونکوردی...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *