جستجو
نوا نعمتی در گفتگو با صبا مطرح کرد:

 

نوا نعمتی کارگردان «نارس» که در سی‌و‌نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران حضور دارد درباره روند تولید و داستان این فیلم توضیح داد.

 

به‌گزارش ستاد خبری سی‌و‌نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به‌‎نقل از صبا، نوا نعمتی کارگردان «نارس» که در سی‌و‌نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران و در بخش آثار داستانی حضور دارد، در گفتگو با خبرنگار سینمایی صبا درباره روند تولید این فیلم گفت: ایده اولیه فیلم مربوط به ۴ یا ۵ سال پیش است و چندین بار هم بازنویسی شد. حقیقت مطلب این است که مدتی شک داشتم که به عنوان فیلم اول به سراغ این قصه بروم اما درنهایت و به طور جدی در اواخر سال ۱۳۹۹ بود که بازنویسی را شروع کردم.

وی ادامه داد: پیش تولید کار را از مردادماه ۱۴۰۰ شروع کردیم و با دوستان و عزیزانی که می‌خواستم در این کار کنارشان باشم تماس برقرار کردم و درنهایت ۲۰ مهر ۱۴۰۰ کار را کلید زدیم و ۲ روز در قائمشهر و ۲ روز هم در اطراف تهران فیلمبرداری داشتیم.

نعمتی درباره اولین تجربه کارگردانی فیلم کوتاه خود توضیح داد: پیش از این تجربه کارگردانی ۲ تئاتر را داشتم اما «نارس» اولین تجربه کارگردانی من در فیلم کوتاه است. تجربه کارگردانی تئاتر خیلی به کمک من آمد و باعث شد تا پیش تولید خیلی خوبی داشته باشم و با انتخاب‌های درست، دوستان حرفه‌ای را در کنار خود داشته باشم. به همین دلیل پیش تولید ما دقیق و سخت پیش رفت اما در تولید مشکلی نداشتیم.

کارگردان «نارس» درباره فیلم خود بیان کرد: این فیلم درباره دختری است که بازیگر تئاتر است و نقشی به او پیشنهاد می‌شود و قرار است آن را بازی کند که برگرفته از یکی از نقاشی‌های رامبراند است. در آن نقاشی دختری وجود دارد که به او تجاوز شده است و دختر قصه ما هم تجربه مشابهی داشته و حالا درگیر اتفاقاتی می‌شود.

وی درباره حضور فیلم «نارس» در جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران گفت: قطعا این جشنواره یکی از معتبرترین جشنواره‌های داخل کشور است و هر فیلمسازی دوست دارد کارش در کشور خودش دیده شود و من نیز از این قاعده مستثنی نیستم و فکر می‌کنم این جشنواره کمک می‌کند تا به این امر مهم برسم.

نوا نعمتی در پایان درباره ورود به عرصه فیلم بلند داستانی نیز بیان کرد: قطعا به سراغ فیلم بلند داستانی می‌روم و به این فضا ورود می‌کنم اما هر چیز باید در زمان خودش اتفاق بیفتد و برای آن عجله‌ای ندارم.

عوامل فیلم کوتاه «نارس» عبارتند از نویسنده و کارگردان: نوا نعمتی، بازیگران: آیناز آذرهوش، شهریار فرد، نیلوفر بنا، سروش صادقی، مدیر فیلم برداری: محمد رسولی، تدوین: پویان شعله‌ور، طراح صحنه: پوریا اخوان، طراح پوستر: مهدی فاتحی، طراح لباس: اسما احمدی، صدابردار: میثم حسن‌لو، صداگذاری: محدثه تیموری، آهنگ‌ساز: مهران میرمیری، اصلاح رنگ و نور: فربد جلالی، دستیار اول کارگردان: رامتین خیرخواه، برنامه‌ریز: کیمیا بختیاریان، شفق شکری، دستیار دوم کارگردان: سروش صادقی، منشی صحنه: آذین امیری، عکاس: محمد کشوری، گریم: فائقه بهمنش.

سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری مهدی آذرپندار 27 مهر تا 2 آبان 1401 برگزار می‌شود.

 

تماشای فیلم‌های درام و فانتزی در...
حضور استاندار فارس در دفتر انجمن...
همزمان با حضور در جشنواره کن از ...
محسن جهانی سرپرست انجمن سینمای ج...
سیدوحید سیدحسینی به‌عنوان سرپرست...
تک‌نوازی در نشست فیلم کوتاه تبریز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *