جستجو

جشنواره‌ای که بیشترین جامعه آماری آن را جوانان تشکیل داده‌اند و در طول دوره‌های مختلف برگزاری آن سبب معرفی و رشد جوانان با استعداد و خلاقی شده است.

 

به گزارش ستاد خبری سی و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران به نقل از جوان آنلاین، برای جوانانی که با شورو اشتیاق وصف نشدنی وارد عرصه فیلمسازی می‌شوند؛ جشنواره‌ها همواره مامنی برای دیده شدن و آموختن است. جوانانی که با اندیشه‌های تازه و بدیع جهانی بینی نسل تازه جامعه خود را به دنبال دارند و در پی کشف و شهود چگونه زیستن هستند.

در این بین جشنواره فیلم کوتاه بیش از جشنواره‌های دیگر این فرصتی را برای آنان مهیا می‌کند.جشنواره‌ای که بیشترین جامعه آماری آن را جوانان تشکیل داده اند و در طول دوره‌های مختلف برگزاری آن سبب معرفی و رشد جوانان با استعداد و خلاقی شده است.

بحران کرونا اکنون جهان را تحت تاثیر خود قرار داده وسبب بروز محدودیت‌هایی برای بشرشده است. اما مگر می‌شود جاده رشد و بالندگی را مسدود کرد و این امکان را از جوانان سلب نمود؟ برگزاری جشنواره فیلم کوتاه تهران به صورت آنلاین چندین فرصت جامع را برای علاقه‌مندان به سینما فراهم کرد که مهم‌ترین آن بهره مندی فیلمسازان هر نقطه ایران از نشست‌های تخصصی این رویداد بود.

نشست‌هایی که با چندین برابر مخاطب نسبت به سال‌های گذشته به صورت منظم  از هفتم تا هفدهم آبان، هرشب  در دو نوبت (ساعت ۲۰ و ۲۲ ) برگزار شد. بر خلاف این که در دوره‌های گذشته علاقه‌مندان برای حضور در نشست‌ها باید هزینه‌ای پرداخت می‌کردند در این دوره با برگزاری نشست‌ها به صورت آنلاین در لایو اینستاگرام این فرصت به صورت رایگان برای آنان فراهم شد. ضمن این که با قرار گیری فیلم این نشست‌ها در صفحه اینستاگرام انجمن سینمای جوانان ایران امکان دسترسی سهل و آسان این محتوا‌های آموزشی در آینده نیز برای مخاطبان فراهم شده است.

مباحث این نشست‌ها به شیوه‌ای برنامه ریزی شده که تمام شاخصه را در بر بگیرد ومحتوای آموزشی جامع‌ای را برای علاقه‌مندان فراهم نماید. گفتگو‌هایی که با برجسته‌ترین سینماگران و کارشناسان ایران و جهان صورت گرفت و اتفاقی کم سابقه در این باره بود. یکی از این افراد داریوش خنجی فیلمبردار ایرانی الاصل است که تا کنون با برجسته‌ترین کارگردانان سینمای جهان همچون رومن پولانسکی، دیوید فینچر، وودی آلن، برناردو برتولوچی، وونگ کار وای، میشائل هانِکه و سیدنی پولاک همکاری داشته است. تجربیات او درباره سینما و نوع نگاهش به فیلمسازی و تصویربرداری از نکاتی بود که مورد توجه فیلمسازان استان‌ها قرار گرفت و پربازدیدترین نشست این جشنواره محسوب شد.

در پایان باید خاطر نشان کرد که این دوره در زمینه اطلاع رسانی نیز توانست عملکرد مطلوبی داشته باشد و تمامی اخبار و مطالب پیرامون جشنواره به صورت منظم وبه موقع به اطلاع مخاطبان رسید. این جشنواره با رویکرد جوانانه خود همواره نبض سینمای ایران محسوب می‌شود که توانسته است متولی کشف استعداد‌های پرتوان برای سینما باشد. امید که در سال‌های آتی بدون دغدغه‌هایی همچون بحران کرونا با گام‌هایی استوارتر در این مسیر قدم بردارد.

 

تماشای فیلم‌های درام و فانتزی در...
حضور استاندار فارس در دفتر انجمن...
همزمان با حضور در جشنواره کن از ...
محسن جهانی سرپرست انجمن سینمای ج...
سیدوحید سیدحسینی به‌عنوان سرپرست...
تک‌نوازی در نشست فیلم کوتاه تبریز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *