جستجو

انجمن سینمای جوانان ایران دفتر لاهیجان با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اقدام به برگزاری مراسم نکوداشت «فرهاد ربیعی» فیلم‌ساز باسابقه و پیش‌کسوت انجمن سینمای جوانان استان گیلان نمود.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران ،  در این برنامه که  عصر روز چهارشنبه نهم اسفند  در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان برگزار شد، از «فرهاد ربیعی» سینماگر ارزنده و باسابقه  استان گیلان قدردانی شد .

در ابتدای برنامه ساسان عادلی رئیس انجمن سینمای جوان لاهیجان ضمن خیرمقدم به هنرمندان گرانقدر به ذکر خاطراتی از حضور فرهاد ربیعی در دفتر لاهیجان  پرداخت و نقش موثر و ارزنده این هنرمند در تربیت نسلی از فیلم‌سازان شاخص دفتر لاهیجان نکاتی را یادآور شد.

فرهاد مهرانفر ( کارگردان نامی سینمای  گیلان و ایران )، فریدون حسن پور ( فیلم‌ساز گیلانی فعال سینما و تلویزیون )، رضا مجلسی ( فیلم‌ساز فعال استان گیلان)، محسن جعفری‌راد (منتقد فعال سینمای ایران)، محمود تابنده (رئیس اسبق انجمن سینمای جوان دفتر لاهیجان )، نیما حسن دخت ( بازیگر جوان سینما و تاتر استان گیلان)،  از سخنرانان برنامه مراسم نکوداشت فرهاد ربیعی بودند که هر کدام درباره خاطرات و ویژگی‌های اخلاقی و حرفه‌ای این هنرمند گیلانی نکاتی را ذکرکردند.

سپس فرهاد ربیعی در میان تشویق حاضران در جلسه،  به روی سن رفت و درباره خاطرات خود از حضور در انجمن سینمای جوان لاهیجان و عشق به سینما و فیلم‌سازی سخنانی را بیان نمود.

اجرای این مراسم با را  مجید فلاح شجاعی از فیلم‌سازان باسابقه انجمن سینمای جوانان لاهیجان و معاون سردبیر مجله جوانان  امروز  برعهده داشت.

در این مراسم فیلم کوتاه داستانی «زمزمه‌های زمین» ساخته فرهاد ربیعی از شاخص ترین آثار این سینماگر ارزنده گیلانی  که در سال هفتاد و سه ساخته شده بود (برنده چند جایزه معتبر از جمله جایزه ویژه هیئت داوران در سیزدهمین جشنواره سراسری سینمای جوان در سال هفتاد و پنج)  به نمایش درآمد.

پخش پیام تصویری سه تن از اعضای قدیمی دفتر لاهیجان از جمله : مجید نوروزی فر، رضا فلاح حیدری‌نژاد و هومن بهمنش (فیلم‌بردار شاخص سینمای ایران) از جمله برنامه‌های این مراسم بود.

شایان ذکر است در این مراسم هنرمندانی از تهران، رشت، رامسر، رودسر، لنگرود، آستانه، سیاهکل و … حضور داشتند.

در پخش پایانی مراسم از طرف انجمن سینمای جوانان ایران- دفتر لاهیجان لوح تقدیر و یک عدد دوربین سوپر۸  به فرهاد ربیعی اهدا شد.

همچنین لوح تقدیر و هدایایی از طرف جمعی از اعضای قدیمی و شاگردان و دوستان استاد فرهاد ربیعی، همچین اردشیر لرد، محمدتقی لون‌آمیز و  مهرداد گرامی به رسم یابود به استاد  ربیعی اهداء شد.

فرهاد ربیعی  فعالیت هنری خود را در زمینه فیلم‌سازی و تصویربرداری و تدوین از ابتدای دهه ۶۰ آغاز نمود و بین سال‌های ۶۶ تا ۷۷   به عنوان مدرس ومعاون انجمن سینمای جوانان ایران-  دفتر لاهیجان و  ازسال ۷۸ تا ۹۵ به‌عنوان مدیرتولید انجمن سینمای جوانان دفتر رشت مشغول به فعالیت بود.

 همکاری ومشاوره دربیش از ۱۰۰ عنوان فیلم  کوتاه و مستند، عضویت در شورای آموزش انجمن سینمای جوانان استان گیلان٬ داوری در بیش از ده جشنواره فیلم کوتاه و ساخت بیش از سی فیلم کوتاه از جمله:  سر به هوا، سوسنگ، فردا روز دیگریست، بوی سیب، قصه بی پایان، زمزمه‌های زمین و… از دیگر فعالیت‌های این سینماگر گیلانی است.

 

تجسم یک باور کهن
موفقیت فیلم کوتاه «آخرین شیهه‌ی ...
در روزهای پایانی اسفند نهمین هفت...
گستره وحشت
حسن خمسه سرپرست انجمن سینمای جوا...
پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «مهم...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *