جستجو

 

با نمایش ۵ فیلم کوتاه «شب فیلم ژاپن» در تهران، با همکاری امور بین‌الملل انجمن سینمای جوانان ایران و سفارت ژاپن برگزار خواهد شد.

به گزارش روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، در «شب فیلم ژاپن» که در راستای همکاری‌های مشترک در حوزه فرهنگ و هنر، مشترکاً توسط امور بین‌الملل انجمن سینمای جوانان ایران و سفارت ژاپن برگزار می‌شود، فیلم‌های کوتاه ژاپنی منتخب در قالب یک باکس ۹۰دقیقه‌ای به‌نمایش درخواهند آمد. گفتنی است این ۵ فیلم کوتاه که با زیرنویس فارسی اکران خواهند شد عبارت‌اند از:

فیلم کوتاه داستانی «پروانه در زمستان» به کارگردانی شوجی تویوما، روایت‌گر داستان ساچی است که در روستایی در دل کوه بزرگ شده و به تنهایی در یک شهر بزرگ به دور از خانواده زندگی می‌کند؛ یک روز صبح تماسی از مادربزرگش که دچار فراموشی‌ست دریافت می‌کند…

فیلم داستانی کوتاه «خانه» ساخته یوسپ آنجی‌نوان، درباره «ایومی» یک اپراتور تلفن است که ناگهان از کارش اخراج می‌شود.

فیلم کوتاه انیمیشن – تجربی «سرزمین» اثر ماسانوبو هیرائوکا، موضوع انتزاع و دگردیسی را به تصویر می‌کشد.

«تکه‌های آینده» داستانی کوتاهی‌ست که داستان سوتا اونودرا، کارآموز نجاری را روایت می‌کند که در اولین مأموریت واقعی‌اش درباره صاحبِ آینده خانه‌ای که انبارش را می‌سازد کنجکاو می‌شود.

در داستانی کوتاه «افسون زندگی» به کارگردانی توشیمیچی سایتو، در سرمای زمستان در یکی از روستاهای ژاپن، مردم برای مراسم ختم دور هم جمع می‌شوند؛ در طی این مراسم، دو برادر، غریبه‌ها، سوگواران و شخص متوفا، روابط احساسی ازدست‌رفته خود را باز می‌یابند.

«شب فیلم ژاپن» در تهران، عصر روز پنجشنبه ۲۲ تیرماه ۹۶ برابر با ۱۳جولای ساعت ۱۵:۳۰ در محل سفارت ژاپن برگزار خواهد شد.

از فیلم‌سازان، هنرمندان و علاقه‌مندان مدعو تقاضا می‌شود با در دست داشتن کارت شناسایی معتبر و دعوت‌نامه و رعایت نکات زیر رأس ساعت مقرر در محل سفارت ژاپن حاضر باشند:

  • سفارت از پذیرش افراد زیر ۱۲ سال معذور است.
  • ورود کیف‌های بزرگ و کوله پشتی، اشیاء تیز و برنده، فندک، اسپری، مایعات (عطر، آب معدنی و…) خوراکی، لپ‌تاپ، تبلت و دوربین عکاسی به داخل سفارت ممنوع است. لذا از همراه داشتن این موارد اکیدا خودداری فرمایید.
  • همراه داشتن مدرک شناسایی معتبر (فقط پاسپورت، شناسنامه، گواهینامه رانندگی، کارت ملی و یا کارت نظام وظیفه) الزامی‌ست.

«شب فیلم ژاپن» در تهران، عصر روز پنجشنبه ۲۲ تیرماه ۹۶ برابر با ۱۳جولای ساعت ۱۵:۳۰ در محل سفارت ژاپن برگزار خواهد شد.

موفقیت فیلم کوتاه «آخرین شیهه‌ی ...
در روزهای پایانی اسفند نهمین هفت...
گستره وحشت
حسن خمسه سرپرست انجمن سینمای جوا...
پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «مهم...
جایزه بهترین کارگردانی جشنواره س...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *