جستجو

مستند کوتاه  «گالین» ساخته عزت‌الله پروازه به نمایندگی از ایران در بخش رقابتی جشنواره جهانی Sheffield  انگلستان به نمایش در خواهد آمد.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، جشنواره جهانی Sheffield  انگلستان به عنوان  یکی از سه جشنواره برتر فیلم مستند جهان و برترین جشنواره مستند انگلستان، که مورد تایید آکادمی اسکار است، در سی و ششمین دوره خود میزبان مستند کوتاه «گالین» به کارگردانی عزت‌الله پروازه خواهد بود.

گفتنی است ، از  بیش از ۳٠٠٠ فیلم از ۷۵ کشور به جشنواره Sheffield انگلستان ارسال شده بود که از بین آن‌ها ۱۱۵ اثر به بخش نهایی جشنواره راه‌یافت که  نام «گالین» در بین آن‌ها دیده می‌شود. فیلم برنده جایزه بزرگ  این جشنواره ورودی اسکار ۲٠۲۱ را کسب خواهد کرد.

«گالین» در اولین نمایش خود دردوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی سینما حقیقت عنوان بهترین فیلم مستند بخش ویژه را کسب کرد همچنین  در سی و ششمین جشنواره فیلم کوتاه تهران نیز نامزد بهترین کارگردانی بخش مستند شد.

در خلاصه داستان این مستند کوتاه آمده است: «گالین» مستندی است تمثیلی و مینی‌مال که به زیست کارگران و پیرزنی معدن کار در یک روستای خالی از سکنه و آخرزمانی می‌پردازد.

عومل تولید  «گالین» عبارتند از:

نویسنده و کارگرگردان: عزت‌الله پروازه، مدیرفیلم‌برداری: ابرهیم مرادی،  موسیقی: کارنگ کرباسی، تدوین: عزت‌الله پروازه، ابراهیم مرادی، تصحیح رنگ: محمد کچویی، دستیار تصویر: محسن میناییان‌فر، تهیه‌کننده و پخش: ابراهیم مرادی

جشنواره جهانی مستند  Sheffield  انگلستان، هرساله از تاریخ ۷ تا ۱۲ژوئن  (۱۷ تا ۲۲ خرداد) برگزار می‌شود، که امسال با توجه به شیوع کرونا  شرایط خاصی را برای برگزاری در نظر گرفته است، که طی آن تاریخ برگزاری جشنواره  به تعویق افتاده و بخشی از این جشنواره به صورت آنلاین خواهد بود.

«فیلم‌جُستار» از هر تعریف و قاعد...
جایزه رِمی «ورلد فست» آمریکا به ...
پوستر ششمین همایش مطالعات فیلم ک...
فیلم‌ساز لرستانی جایزه‌اش را به ...
کتاب «مجموعه فیلم‌نامه کوتاه» ، ...
«پیام خصوصی» در جشنواره کونکوردی...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *