جستجو

مستند «قارلی داملار» ساخته هایده مرادی دراردبیل میزبان گروه حافظان محیط زیست  بود.

روز سه شنبه نهم شهریورماه انجمن استان اردبیل با نمایش مستند «قارلی داملار» ساخته هایده مرادی، میزبان گروه حافظان محیط زیست در سینما تِک فدک بود.

میردولت، موسوی، مدیر انجمن سینمای جوانان استان اردبیل با اعلام این مطلب افزود: انجمن سینمای جوانان استان اردبیل به عنوان متولی فیلم کوتاه و عکس در استان، جهت آشنایی  و  ارتباط دادن گروه‌های  مختلف مردمی و کارکنان دولت قصد دارد از طریق ارتباط با ان جی او ها، سازمان‌ها و نهادهای دولتی ،  تولیدات خود را برای آن‌ها با هدف دستیابی به مخاطبان حرفه ای به نمایش درآورد.

 وی ادامه داد: ما در حال حاضر مشغول گروه‌بندی تولیدات خود از ۱۵ سال پیش هستیم تا برای هر گروهی متناسب با دغدغه‌ها، نوع فعالیت‌ها و اهداف گروه یا سازمان‌های مربوطه  باکس‌بندی کرده  و بصورت هفتگی آن‌ها را اکران کنیم.

موسوی با اعلام آمادگی جهت اکران تخصصی برای تمامی ادارات، نهادها، ارگان‌ها  و گروه‌های مردمی افزود: ارتباط  ما از سال گذشته با گروه حافظان محیط زیست برقرار شده و تا امروز به مناسبت‌های مختلف از جمله روز جهانی محیط زیست و… این گروه به تماشای تولیدات فیلم‌سازان استان پرداخته‌اند.

مستند «قارلی داملار» ساخته هایده مرادی روز نهم شهریور با حضور کارگردان برای این گروه به نمایش در آمد و در ادامه حاضرین به بحث و تبادل نظر در مورد این فیلم از دید جامعه شناسانه پرداختند.

دبیر منطقه پنج کشور ضمن بر شمردن موفقیت‌های مستند «قارلی داملار» در جشنواره‌های ملی و بین‌المللی، آخرین حضور ملی آن را در بخش اصلی مستند جشن خانه سینما و آخرین حضور بین‌المللی‌اش را حضور در بخش مسابقه جشنواره بین‌المللی مذاهب ایتالیا عنوان کرد .

فیلم کوتاه «کوک» در یزد

فیلم کوتاه «کوک» تهیه شده در انجمن سینمای جوانان استان اردبیل به بخش مسابقه جشنواره فیلم «سه دقیقه با ورزش» راه یافت.

میردولت موسوی، مدیر انجمن سینمای جوانان استان اردبیل ضمن اعلام این‌که جوانان فیلم‌ساز این مرکز حرف‌های بطن جامعه را انعکاس می‌دهند گفت: فیلم سه دقیقه ای «کوک» به‌عنوان پایان‌نامه دوره فیلم‌سازی توسط یلدا عدلی ساخته شده و پیش از این در جشنواره فیلم «شهر بهشت، شهر فرهنگ» استان اردبیل به نمایش درآمده است .

وی با اعلام اینکه فیلم‌سازان این مرکز توانایی تولید فیلم در تمامی ژانرها را دارند، ادامه داد: این فیلم در مورد پیرمردی افسرده است که با کوک کردن چندین ساعت کنار قرص‌های خود منتظر رسیدن وقت خوردن داروهایش است تا اینکه افتادن توپ بچه‌های همسایه داخل حیاط خانه وی، او را از ساعت‌ها غافل کرده، مشغول بازی با توپ می‌شود.

موسوی حمایت از فیلم اولی‌ها را جزو وظایف انجمن سینمای جوانان برشمرد و افزود: زمینه و بستر مناسبی برای نوجوانان و جوانان استان جهت یادگیری مهارت‌های شغلی با دوره‌های مشاغل سینمایی این مرکز فراهم شده است و بهره‌مندی رایگان از امکانات و تجهیزات  این مرکز حق تمامی جوانان استان و ایران است.

جشنواره فیلم «سه دقیقه با ورزش»، ۲۴ تا ۲۶ شهریور ماه در یزد برگزار می‌شود.

خبر: سعیده عدلی

انجمن سینمای جوانان ایران -اردبیل

تجسم یک باور کهن
موفقیت فیلم کوتاه «آخرین شیهه‌ی ...
در روزهای پایانی اسفند نهمین هفت...
گستره وحشت
حسن خمسه سرپرست انجمن سینمای جوا...
پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «مهم...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *