جستجو

فیلم محمد رسول الله (ص) با حضور مجید مجیدی کارگردان این اثر در افتتاحیه جشنواره بین المللی فیلم مسلمانان قازان پایتخت جمهوری تاتارستان فدراسیون روسیه به نمایش در می آید.
در چارچوب تداوم اجرای برنامه های سینمایی ایران در روسیه، فیلم محمد رسول الله(ص) با زیرنویس روسی ۱۵ شهریورماه در سه سینمای پایتخت تاتارستان با همکاری رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی در مسکو و دبیرخانه جشنواره بین المللی فیلم مسلمانان قازان نمایش داده می شود.
همچنین نمایش عمومی و سراسری این فیلم در سینماهای شهرهای مختلف روسیه در برنامه های آینده فرهنگی جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته است.
هدف جشنواره یک هفته ای فیلم مسلمانان قازان با شعار «از طریق گفت وگوی فرهنگ ها، به سوی فرهنگ گفت وگو»، گسترش بین المللی صلح، گذشت، مدارا و بیان شیوه های نو برای ایجاد گفتمان بین ملت ها با استفاده از هنر هفتم اعلام شده است که با برنامه ریزی وزارت فرهنگ جمهوری تاتارستان، شهرداری قازان، شورای مفتیان روسیه و با حمایت رییس جمهوری تاتارستان برگزار می شود.
بیش از ۷۰۰ درخواست از بالغ بر ۵۰ کشور برای شرکت در دوازدهمین جشنواره فیلم مسلمان قازان ارائه شده که ۴۴ اثر در بخش های مختلف سینمایی، مستند و انیمیشن از ایران است که از میان آنها ۶۰ فیلم از ۳۳ کشور جهان در بخش مسابقه حضور خواهند داشت.
در چند برنامه قبلی، نمایش فیلم محمد رسول الله (ص) بویژه در مراسم روزهای اسلامی شهر سن پترزبورگ که اردیبهشت ماه برگزار شد، مورد توجه و تحسین بینندگان از جمله شورای عالی مفتی های روسیه قرار گرفت.
محی الدین معاون جامعه مفتیان روسیه نمایش فیلم محمد رسول الله (ص) را با هدف معرفی و درک صحیح از دین مبین اسلام در جامعه این کشور بسیار ارزشمند خواند و گفت که این اثر در محتوا و ساخت بسیار تأثیر گذار است.
وی در مراسم روزهای اسلام افزود: فیلم محمد رسول الله (ص) نمایش دهنده چهره رحمانی پیامبر اسلام به عنوان ادامه دهنده راه انبیای گذشته و تکمیل کننده رسالت الهی است.
محی الدین در پایان برای کسانی که بدون دیدن فیلم آن را غیرقابل قبول اعلام کرده اند، اظهار تأسف کرد و گفت: امیدوارم بزودی این فیلم در سراسر روسیه به نمایش عمومی گذاشته شود.

موفقیت فیلم کوتاه «آخرین شیهه‌ی ...
در روزهای پایانی اسفند نهمین هفت...
گستره وحشت
حسن خمسه سرپرست انجمن سینمای جوا...
پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «مهم...
جایزه بهترین کارگردانی جشنواره س...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *