جستجو

فیلم‌های کوتاه کارگردان‌های زن ایرانی به خاطر ویروس کرونا به صورت آنلاین در کادر جشنواره‌ی «شو می شورتز» به نمایش درآمدند.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، «شو می‌ شورتز» از جشنواره‌های معتبر فیلم کوتاه در جهان و مورد تأیید آکادمی اسکار است که اکتبر هر سال در نیوزیلند برگزار می‌شود و در طول سال هم برنامه‌های متعدد از جمله نمایش فیلم و کارگاه‌های آموزشی برگزار می‌کند.

برپایه این گزارش، قصیده گلمکانی از سازندگان فیلم کوتاه که پیش از این هم نمایش‌های مختلفی از فیلم‌های کارگردان‌های زن ایرانی را در کشورهای متعدد برگزار و برنامه‌ریزی کرده، گزیده‌ای از آثار انیمیشن، تجربی و داستانی کوتاه چند سال اخیر کارگردان‌های زن ایرانی را برای نمایش در کادر «شو می‌ شورتز» انتخاب کرده بود که به دلیل شیوع ویروس کرونا فقط برای مشترکان و تماشاگران ساکن نیوزیلند و به صورت خصوصی، به مدت ساعاتی مشخص در هفته‌ی دوم ماه آوریل، آنلاین به نمایش گذاشته شد.

فیلم‌های برنامه‌ی «فیلم‌هایی از کارگردان‌های زن ایرانی» عبارتند از: انیمیشن‌های «خانوم گل‌میخکی» (سارا طبیب‌زاده)، «لباس قرمز بدون نوار» (مریم مهاجر)، «اکتسابات انتسابی» (سمانه شجاعی)،  «ماهی سرخ‌شده» (لیلا خلیل‌زاده)، فیلم تجربی «گذار» (طنین ترابی) و فیلم‌های کوتاه داستانی «حلق‌آویز» (رقیه توکلی)،  «برزخ» (قصیده گلمکانی).

«آخرین شیهه اسبی که خواب پروانه ...
علی خسروی سرپرست انجمن سینمای جو...
آیین تجلیل از چهره‌های شاخص هنر ...
پایان فیلم‌برداری «چهارشنبه سوری...
تماشای فیلم‌های درام و فانتزی در...
حضور استاندار فارس در دفتر انجمن...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *