جستجو
در فرهنگ‌سرای ارسباران برپا شد؛

 

فرهنگ‌سرای ارسباران از نقاشی‌ها و آثار خانواده‌ای که هنر و زندگی‌شان سوژه مستند “دَفَک” بود، نمایشگاهی برگزار می‌کند.

به‌گزارش روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، دومین نمایشگاه آثار تجسمی «دَفَک» متعلق به خانواده فرخ‌زاد، در فرهنگ‌سرای ارسباران بر پا شده است. اولین نمایشگاه آثار این خانواده بختیاری، ۱۲ تا ۲۶ دی‌ماه ۱۴۰۱ در «نگارخانه جوان» انجمن سینمای جوانان ایران برگزار شده بود.

خانواده فرخ‌زاد شامل هشت هنرمند بختیاری است که آثار تجسمی متفاوتی را در سبک‌های مختلف و بدون تحصیلات آکادمیک و به طور ذاتی خلق می‌کنند و هر کدام به گونه‌ای بر اساس شناخت زیستی‌شان در زندگی به حقیقت هستی نگریسته، و با رنج ها، ناکامی‌ها و شادی‌هایشان بر اساس توانمندی‌هایشان به خلق آثار هنری دست می‌زنند.
شاه‌رضا فرخ‌زاد (پدر خانواده)، مندی فرخ‌وند (مادر خانواده)، توران، سالار، داراب و منوچهر فرخ‌زاد (فرزندان خانواده)، آنا فرخ‌وند (عروس خانواده) و هانیه براتی (نوه خانواده)، هشت هنرمندی هستند که آثارشان در دومین نمایشگاه تجسمی «دَفَک» به نمایش گذاشته می‌شود.

همچنین در روز شانزدهم بهمن‌ماه 1401 همزمان با گشایش نمایشگاه، مستند ” دَفَک ” ساعت 17 در نگارخانه هنر فرهنگ سرای ارسباران اکران شد.
روایت «دَفَک» نام مستندی است که در شانزدهمین جشنواره بین‌المللی مستند “سینما حقیقت” به‌کارگردانی بهنام بیرم‌وند نمایش داده شده است و به معنای پارچه‌ای رنگی است که برای شکار کبک‌های کوهی استفاده می‌شد.
به یقین می‌توان گفت که دَفَک روایت صادقانه خانواده‌ای است که در گوشه‌ای از این آب و خاک و در تنهایی خود مشغول خلق آثار هنری‌اند که اگر جهانیان با هنر آن‌ها آشنایی پیدا کنند، چه بسا انقلابی در هنر نقاشی جهان رخ دهد…

علاقه‌مندان برای دیدن آثار این نمایشگاه می‌توانند همه روزه از شانزدهم بهمن تا سوم اسفندماه ۱۴۰۱ از ساعت 9 تا 17 به خیابان شریعتی، خیابان جلفا، فرهنگسرای ارسباران، گالری شماره ۲ مراجعه نمایند.

 

حسن خمسه سرپرست انجمن سینمای جوا...
پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «مهم...
جایزه بهترین کارگردانی جشنواره س...
ابوالفضل سروش‌مهر سرپرست انجمن س...
فیلم کوتاه «تگرگ» روایتی از تردی...
 هفتمین «هفته فیلم و عکس» استان ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *