جستجو

جلسه نقد و بررسی فیلم‌های اکران شده در اولین روز هشتمین جشنواره نماز و نیایش به روایت دوربین، شامگاه دوشنبه نهم اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ در تالار مرکزی شهر برگزار شد.

 

به گزارش ستاد خبری جشنواره نماز و نیایش، در جلسه نقد و بررسی فیلم‌های روز اول جشنواره نماز و نیایش که با حضور آرش رواده و سعید نجاتی صورت گرفت، فیلم توجه به کارگردانی محمدرضا حاج حسنی، بادیه نشین به کارگردانی عماد سلمانیان، فیلم انس به کارگردانی سیدعباس شفیعی و فیلم فدیشه به کارگردانی ابوالفضل تاجیک نقد شد.

منتقدان با اشاره به فیلم کوتاه توجه آن را بیشتر به یک تیزر شبیه دانستند که مولفه‌های یک فیلمنامه داستانی را کمتر یدک می‌کشد. فیلم‌ساز نیز با اشاره به این که این فیلم به سفارش حوزه هنری استان مرکزی تولید شده، گفت: البته توقع از این نوع کارها بالا است و بخشی از مشکلات  به دلیل حمایت اندک ارگان‌ها است.

در ادامه جلسه، منتقدان فیلم بادیه نشین  را فیلمی با جنس تصاویر و بازی خوب دانستند ولی به ابهامات و تصاویر منفصلی اشاره کردند که راوی به آن‌ها پیوند می‌دهد. به گفته فیلم‌ساز در این اثراز زبان عربی فصیح استفاده شده بود تا این کار بتواند در جشنواره‌های خارجی راه پیدا کند. سلمانیان با اشاره به شرایط دشوار ساخت این فیلم و مسائلی که با آن مواجه شدند، تدوین سعید نجاتی را باعث حل موضوع خواند. وی همزمانی چند کار از سمت کارگردان از جمله مدیریت تصویربرداری و مدیریت تولید را باعث کند شدن محتوای کار برشمرد.

درباره فیلم فدیشه، کارگردان این اثر ابوالفضل تاجیک گفت: این فیلم در یکی از روستاهای نیشابور ساخته شده و چون من خودم اهل نیشابور هستم،  با روال برگزاری مراسم آنجا آشنا بودم. وی در مورد روایت فیلم توضیح داد: می‌توانستم با نریشن کار کنم ولی ترجیح دادم در مکان های واقعی و مصاحبه با ساکنان بومی، این اثر را روایت کنم. تاجیک در پاسخ به یکی از منتقدان که فیلم را طولانی دانست، گفت: این اثر در اصل ۴۳ دقیقه بود و در نسخه این جشنواره از بخش تعزیه کم شده است. 

منتقدان در نقد فیلم انس به کارگردانی سیدعباس شفیعی نیز آن را همچون کارهای قبلی این کارگردان دانستند که باعث شده در بخش قصه و بازی و موسیقی و همجنین تدوین جذابیت داشته باشد تا مخاطب بتواند حتی این اثر را چند بار ببیند.

هشتمین جشنواره ملی «نماز و نیایش به روایت دوربین» با همکاری اداره کل ارشاد اسلامی استان قم و انجمن سینمای جوانان ایران، از نهم تا دوازدهم اردیبهشت ۹۸ در تالار بزرگ شهر قم در حال برگزاری است.

تماشای فیلم‌های درام و فانتزی در...
حضور استاندار فارس در دفتر انجمن...
همزمان با حضور در جشنواره کن از ...
محسن جهانی سرپرست انجمن سینمای ج...
سیدوحید سیدحسینی به‌عنوان سرپرست...
تک‌نوازی در نشست فیلم کوتاه تبریز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *