جستجو

اعضای ستاد اجرایی شصت و یکمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان اردبیل- مشگین‌شهر  به هم‌اندیشی در خصوص نحوه برگزاری جشنواره و  آسیب‌شناسی آن پرداختند.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، روز یکشنبه ۴ شهریورماه اعضای ستاد اجرایی شصت و یکمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان اردبیل- مشگین‌شهر  به‌همراه دکتر اسحاقی، دبیر جشنواره به بحث و تبادل نظر در خصوص نحوه برگزاری جشنواره پرداختند.

در این جلسه دکتر اسحاقی ضمن قدردانی از تمام کسانی که در طول برگزاری جشنواره صمیمانه تلاش کردند، از هنرمندان خواست تا با نگاهی باز به اطراف خود بنگرند و بدانند که زشتی و زیبایی، بد و خوب، مثبت و منفی مثل شب و روز در کنار هم و مکمل هم هستند و ما باید در کنار تمام زشتی‌ها، زیبایی‌ها را ببینیم و نیمه پر لیوان را در نظر بگیریم و مثبت‌‌اندیش باشیم.

وی برگزاری جشنواره منطقه‌ای با این وسعت، در شهری مثل مشگین‌شهر را از نقاط قوت برگزاری جشنواره عنوان کرد و افزود که با برگزاری چنین برنامه‌هایی توانمندی‌های شهرهای استان را می‌سنجیم و خود را برای برگزاری جشنواره‌های بزرگ‌تر و ملی آماده می‌کنیم .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در ادامه گفت: لازمۀ رشد در جامعه، فرهنگ شکرگزاری است و ما انسانها روزانه زیبایی‌های زیادی را نظاره‌گر هستیم که باید شکرگزار این زیبایی‌ها باشیم .

وی افزود: با در نظر گرفتن این‌که خداوند متعال، روزانه سکانس‌های بسیاری از زیبایی‌ها را در معرض دید انسانها قرار داده است باید چشم دیدن این زیبایی‌ها را داشته باشیم و هنرمندان و بخصوص عکاسان و فیلم‌سازان، بیشتر از همه به این زیبایی‌ها توجّه داشته باشند.

دبیر شصت و یکمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان ضمن اشاره به اینکه لازمه و ذات هر جشنواره‌ای این است که عده‌ای برگزیده و حائز رتبه شوند و عده‌ای نیز برگزیده نشوند، تصریح کرد: هنرمندان در هر رویداد هنری به بحث اخلاق توجّه داشته و در محافل هنری، اخلاق را رعایت نمایند.

سیدناصر اسحاقی در رابطه با برگزاری شصت و یکمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان اردبیل- مشگین‌شهر گفت: برای استان اردبیل و به‌خصوص برای شهرستان مشگین‌شهر، این رویداد یک تجربۀ واقعی بود به گونه‌ای که می‌توان از آن به عنوان یک کارگاه بزرگ درس و کارآموزی یاد کرد که امیدواریم توانسته باشیم از این فرصت به دست آمده، بهرۀ کافی و لازم را برده باشیم.

در ادامه، غریب منوچهری معاون هنری وسینمایی ارشاد اسلامی و محمد رستمی رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی مشگین‌شهر از تمام عوامل اجرایی جشنواره قدردانی کرده، اتحاد و همدلی آنان را قابل ستایش عنوان کردند.

میردولت موسوی مدیر اجرایی جشنواره و مدیر انجمن سینمای جوانان استان اردبیل داوری این جشنواره را بسیار عادلانه عنوان کرد و افزود: ما نباید ناراحت باشیم از اینکه چرا تندیس نگرفتیم ، بلکه باید خوشحال باشیم که هنرمندان دیگر استان‌ها با رضایت از عدالت‌مندی این جشنواره استان‌مان را ترک کردند و این عدالت‌مندی برمی‌گردد به پایتخت حسینی بودن اردبیل که وفاداری و عدالت را از سالار شهیدان به ارث برده و آنرا جزو اولویت‌های خود در هر موقعیتی قرارداده‌اند. وی در خصوص تولیدات انجمن گفت که قبل از برگزاری جشنواره توانستیم تنها با مبالغ اندک و با حمایت تجهیزاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت هنری سینمایی  ۲۳ فیلم کوتاه بسازیم که تعدادی به جشنواره نرسیدند و تنها دفتر انجمنی که با بیشترین اثر و با اختلاف ۷۰ درصدی نسبت به سایر دفاتر انجمن در بخش‌های مختلف جشنواره حضور داشت و  توانست جایزه بگیرد،  دفتر اردبیل بود و دیگر جوایز و تندیس‌ها نصیب فیلم‌سازانی شد که با سرمایه کلان شخصی و یا اسپانسر اقدام به ساخت فیلم نموده بودند.

مدیر اجرایی جشنواره با بیان این که هدف اصلی  انجمن کشف استعدادهای جوان و هدایت  است، افزود: جوانان نباید انتظار داشته باشند که با گرفتن پول از انجمن فیلم‌ساز شوند چون امکان مالی انجمن با توجه به کثرت فیلم‌سازان و علاقه‌مندان این اجازه  را به سینمای جوان نمی‌دهد   ولی انجمن سینمای جوانان ایران آماده خرید فیلم‌های فاخری است که توسط فیلم‌سازان در خارج از انجمن تولید می‌شود و کسانی که مدعی ساخت آثار فاخر هستند، می‌توانند با جذب سرمایه خصوصی اقدام به ساخت فیلم کرده، سپس برای فروش آن‌را به انجمن ارائه نمایند .

در ادامه دیگر اعضای حاضردر جلسه ضمن اعلام نظرات و انتقادات خود در خصوص نحوه برگزاری جشنواره، تولیدات انجمن سینمای جوانان و فیلم کوتاه در استان ، حواشی جشنواره، ضعف‌ها ، کاستی و کمبودها را بررسی کردند . سپس کریم عظیمی عضو هیئت داوری بخش فیلم این جشنواره فلسفه وجودی برگزاری جشنواره در هر منطقه را کسب تجربه توسط هنرمندان آن منطقه عنوان کرد و افزود که گرفتن تندیس نباید هدف فیلم‌ساز باشد و وقتی در منطقه‌ای جشنواره‌ای برگزار می‌شود، باید هنرمندان آن منطقه از هنرمندان میهمان که هر کدام با کوله باری از تجربه با اثری که جزو اثرات برتر جشنواره است، حضور پیدا کرده‌اند، بیاموزند و تجربه کسب کنند .

عظیمی افزود که دادن جایزه به افرادی که ممکن بود بعد از گرفتن جایزه استاد خطابم کنند و احترام بیشتری برایم قائل شوند، باعث ایجاد توهم کاذب در آنها می‌شد که برای اینده هنریشان خوب نبود . وی ادامه داد : درطول ۳۰ سال افراد زیادی را دیده‌ام که ابتدا سعی کرده‌اند فیلم بسازند، وقتی موفق نشده‌اند و یا به آن موفقیتی که مد نظرشان بود، دسترسی پیدا نکرده‌اند ، شده‌اند منتقد و علاوه بر نقد به تخریب آثار دیگران پرداخته‌اند و وقتی از نقد هم نا امید شده‌اند، خرابکار شده و به تخریب جامعه پرداخته‌اند . پس پاگذاشتن در وادی هنر بسیار کار خطیری است و هر کسی پا در این وادی می‌گذارد، باید خیلی با احتیاط قدم بردارد و از لغزش‌های ناگهانی پیشگیری کند .

در پایان مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل با اهدای لوح تقدیر از تمام عوامل اجرایی جشنواره قدردانی کرد .

تماشای فیلم‌های درام و فانتزی در...
حضور استاندار فارس در دفتر انجمن...
همزمان با حضور در جشنواره کن از ...
محسن جهانی سرپرست انجمن سینمای ج...
سیدوحید سیدحسینی به‌عنوان سرپرست...
تک‌نوازی در نشست فیلم کوتاه تبریز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *