جستجو

انجمن سینمای جوانان لاهیجان اولین جلسه «سینما ادبیات» را با نمایش فیلم سینمایی «ارغوان» کلید زد.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، اولین جلسه  «سینما ادبیات» لاهیجان عصر روز سه‌شنبه ۲۹خردادماه در گالری استاد حسین محجوبی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لاهیجان برگزار شد .

به گفته عادلی رئیس انجمن سینمای جوان لاهیجان،  در این جلسه که با استقبال داستان‌نویسان و فیلم‌سازان و علاقه‌مندان به ادبیات و سینما قرار گرفت، فیلم سینمایی «ارغوان» ساخته مشترک امید بنکدار و کیوان علی‌محمدی که براساس داستان کوتاه «ممکن است خیلی‌ها برای مردنش گریه کرده باشند» از مجموعه داستان «بوی قیر داغ» نوشته علی‌اکبر حیدری تولید شده، به نمایش گذاشته شد .

پس از نمایش این فیلم، عادلی با اشاره به تاریخچه اقتباس از ادبیات در سینمای ایران و معرفی فیلم‌های شاخص آن نکاتی را در خصوص ساختار روایی و داستانی فیلم  یادآور شد و شهلا شهابیان مسئول خانه داستان بیژن نجدی لاهیجان  با اشاره به ویژگی‌های داستان  علی‌اکبر حیدری به بررسی و تطبیق داستان با فیلم ساخته شده،  پرداخت.
در ادامه این برنامه، حاضرین جلسه در خصوص ساختار ادبی و هنری فیلم به بحث و تبادل نظر پرداختند.  

قابل ذکر است که برنامه سینما ادبیات لاهیجان به همت انجمن سینمای جوانان ایران- دفتر لاهیجان و با همکاری خانه داستان بیژن نجدی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لاهیجان  در راستای آشنایی و معرفی فیلم‌های سینمایی برتر اقتباسی از ادبیات ایران و جهان  برگزار می‌شود.

این برنامه قرار است ماهی یک‌بار در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان برگزار شود و حضور کلیه علاقه‌مندان به سینما و ادبیات در این جلسه آزاد است.

 

تماشای فیلم‌های درام و فانتزی در...
حضور استاندار فارس در دفتر انجمن...
همزمان با حضور در جشنواره کن از ...
محسن جهانی سرپرست انجمن سینمای ج...
سیدوحید سیدحسینی به‌عنوان سرپرست...
تک‌نوازی در نشست فیلم کوتاه تبریز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *