جستجو

در نشست جمع‌بندی دومین همایش مطالعات فیلم کوتاه با حضور رییس شورای سیاستگذاری، دبیر و هیات داوران این دوره مقرر شد برگزیدگان این رویداد علمی، در اختتامیه سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران معرفی شوند.

به گزارش ستاد خبری سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، نشست جمع‌بندی هیات داوران دومین همایش مطالعات فیلم کوتاه تهران با حضور سیدصادق موسوی، سعید پوراسماعیلی و اعضای هیات داوران این همایش متشکل از ابوالفضل حری، احمد الستی، محمدجعفر یوسفیان، مجید شیخ انصاری و احمد ضابطی جهرمی در ساختمان انجمن سینمای جوانان ایران برگزار شد.

در ابتدای این نشست سعید پوراسماعیلی دبیر دومین همایش مطالعات فیلم کوتاه تهران بیان کرد: یکی از مهمترین دلایل به تاخیر افتادن برگزاری این همایش، امید ما به برچیده شدن ویروس کرونا بود. طبق برنامه‌ریزی قبلی تصمیم داشتیم این همایش را به صورت حضوری برگزار کنیم و شرکت کنندگان بتوانند از مقالات خود دفاع کنند.

وی با تشکر از احمد الستی دبیر علمی همایش ادامه داد: دکتر الستی به خوبی شرایط پیش آمده را مدیریت و رویداد را به سمت و سوی درستی هدایت کردند تا بتوانیم همایش را به سرانجام شایسته‌ای برسانیم. همایش مطالعات فیلم کوتاه پس از وقفه ای دو ساله دومین دوره خود را همزمان با اختتامیه سی و هفتمین جشنواره فیلم کوتاه تهران به پایان خواهد رساند.

معاون فرهنگی و آموزش انجمن سینمای جوانان ایران با اشاره به اینکه فیلم کوتاه با خلاهای پژوهشی و تحقیقاتی نسبت به فیلم بلند مواجه است، عنوان کرد: در حوزه فیلم کوتاه مطالعات و پژوهش‌های کمتری نسبت به سینمای بلند انجام شده است. تلاش کرده ایم مطالعات علمی و پژوهشی در فیلم کوتاه نهادینه و مستمر شود و پژوهشگران نسبت به این‌که فرصتی برای ارایه نتایج مطالعات شان فراهم است، دلگرم باشند.

وی با اشاره به بهره‌گیری از نتایج این همایش در تولیدات دفاتر انجمن سینمای جوانان ایران تصریح کرد: علاوه بر اینکه نتایج مطالعاتی همایش در اختیار دفاتر انجمن سینمای جوانان در همه استان‌ها و مجلات معتبر علمی پژوهشی قرار می‌گیرد، صنف فیلم کوتاه خانه سینما نیز امکان استفاده از این پژوهش ها را جهت اثرگذاری در روند تولیدات حرفه ای فیلم کوتاه دارد.

در ادامه این نشست سیدصادق موسوی رییس شورای سیاست‌گذاری این همایش گفت: باید برای همزیستی با کرونا آماده باشیم و نمی‌توان امور پژوهشی را به تعویق انداخته و اهمیت‌شان را نادیده گرفت.

وی ادامه داد: به دلیل اینکه زمان رهایی از ویروس کرونا و بهبود اوضاع قابل پیش بینی نیست، از برگزاری مجزای این همایش از جشنواره صرف نظر کردیم و تصمیم بر این است دومین همایش مطالعات فیلم کوتاه همزمان با سی و هفتمین جشنواره فیلم کوتاه تهران منتخبان خود را معرفی کند. خوشبختانه معاونت توسعه فناوری و مطالعات سینمایی سمعی و بصری هم با این رویداد همکاری دارد و از آن حمایت می‌کند.

موسوی با اشاره به اینکه انجمن سینمای جوانان ایران را کمتر به نام یک مرکز پژوهشی می‌شناسند و بیشتر، از آن تلقی یک مرکز آموزشی و تولیدی دارند، عنوان کرد: اعتقاد دارم که باید در حوزه پژوهش نیز فعالیتی مستمر و جدی را دنبال کنیم زیرا تحقیق و پژوهش نیاز ذاتی برای ترقی و پیشرفت در هر زمینه‌ای است. امیدوارم این مسیر در سال‌های آتی با استفاده از تجربیات امروز استوارتر پیش برود.

در این نشست که مجید شیخ انصاری و احمدضابطی جهرمی به صورت مجازی حضور داشتند، هیات داوران دومین همایش مطالعات فیلم کوتاه با جمع‌بندی نظرات خود، رتبه‌های اول تا سوم مقالات ارسالی را مشخص کردند. همچنین مقرر شد برگزیدگان این رویداد علمی پژوهشی در اختتامیه سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران معرفی شوند.

سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری سیدصادق موسوی از 7 آبان آغاز می‌شود.

موفقیت فیلم کوتاه «آخرین شیهه‌ی ...
در روزهای پایانی اسفند نهمین هفت...
گستره وحشت
حسن خمسه سرپرست انجمن سینمای جوا...
پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «مهم...
جایزه بهترین کارگردانی جشنواره س...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *