جستجو

نشست هم‌اندیشی و تور تخصصی جشنواره فیلم و عکس «بیطار» با حضور فیلم‌سازان و عکاسان انجمن سینمای جوانان استان همدان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، اولین نشست هم‌اندیشی با هدف آشنایی هنرمندان با وظایف سازمان دامپزشکی و حضور در نخستین جشنواره تخصصی فیلم و عکس بیطار در همدان برگزار شد.

 امیرحسین مکاری، معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان همدان در ابتدای نشست ضمن خوش‌آمدگویی و معرفی فعالیت‌ها و برنامه‌های اجرایی دامپزشکی استان گفت: پرسنل دامپزشکی سربازان گمنام عرصه بهداشت و سلامت جامعه هستند و نقش مهم و اثر بخشی در امر ارتقاء بهداشت، امنیت غذایی و سلامت جامعه دارند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بیش از ۸۶۹ بیماری مشترک بین انسان و حیوان وجود دارد ، نظارت بر تولید، توزیع، بسته بندی و عرضه محصولات خام دامی را از وظایف دامپزشکی اعلام کرد  و گفت:  در سه ماهه نخست امسال بیش از ۱۳۳ تن از فراوردهای دامی ناسالم در شهر همدان شناسایی و معدوم شده است .

در ادامه ناصر باکیده، دبیر جشنواره بیطار به اهمیت و تاثیر گذاری بالای هنر در افکار عمومی جامعه اشاره کرد و گفت: هدف از برگزاری این نشست و تور، معرفی وظایف سازمان دامپزشکی از طریق برگزاری نخستین جشنواره تخصصی فیلم و عکس بیطار و ایجاد ارتباط و تعامل با هنرمندان در سراسرکشور  است.

حبیب‌اله حیدری، مدیر انجمن سینمای جوانان استان نیز در ادامه عنوان کرد: آنچه از دیر باز رابطه انسان و حیوان را شکل داده، زنجیره غذایی بوده اما طی یک دهه اخیر روابط عاطفی و حمایتی انسان با حیوانات رنگ بیشتری به خود گرفته و این مهم قطعا در تولید آثار فرهنگی و هنری از قبیل فیلم و عکس با هدف آگاهی‌رسانی و فرهنگ‌سازی نقش بسیار مهمی را ایفا خواهدکرد.

در ادامه فیلم‌سازان و عکاسان جوان  با حضور در کشتارگاه صنعتی دام، دامپروری صنعتی، بسته‌بندی و فراوری مواد غذایی، آزمایشگاه اداره کل دامپزشکی استان و کلینیک دامپزشکی دام کوچک بازدید و از نزدیک با فعالیت‌های دامپزشکی آشنا شدند.

 

 

حسن خمسه سرپرست انجمن سینمای جوا...
پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «مهم...
جایزه بهترین کارگردانی جشنواره س...
ابوالفضل سروش‌مهر سرپرست انجمن س...
فیلم کوتاه «تگرگ» روایتی از تردی...
 هفتمین «هفته فیلم و عکس» استان ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *