جستجو

کارگردان مستند کوتاه «زرافشون» که در بخش مستند سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران حضور دارد، گفت: ایثار و گذشت «زرافشون» دختری که همه چیز را کنار گذاشته و حتی از عشق هم گذشته و در کنار خانواده مانده است، داستان اصلی این مستند است.

 

به‌گزارش ستاد خبری سی‌و‌هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به‌نقل از خبرگزاری موج، مهدی رجبیان کارگردان فیلم کوتاه زرافشون که در بخش مستند

سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران شرکت کرده است، در گفتگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری موج با اشاره به داستان این مستند بیان کرد: «زرافشون» داستان دختری است که در دوران کودکی از ناحیه دست دچار آسیب شده و به دلیل بی توجهی و زیاد بودن هزینه درمان، دستش قطع شده است و حالا در یکی از روستاهای اطراف ساری با خانواده‌اش مشغول زندگی کردن است.

وی ادامه داد: «زرافشون» که حالا پنجاه سال دارد، با ایثار و گذشتی خود به عنوان آخرین فرزند خانواده در کنار پدر و مادرش زندگی کرده و شغل پدری‌اش را که دامداری است، دنبال می‌کند. این خانواده از اقوام دور ما بودند و با شناختی که از آنها داشتم تصمیم گرفتم مستندی ازشان تهیه کنم.

رجبیان با اشاره به اینکه تولید این مستند چهارسال زمان برده است، گفت: از آنجایی که داستان اصلی مستند «زرافشون» است دوست داشتم که وضعیت زندگی‌اش در هرچهار فصل را به نمایش بگذارم. به همین دلیل زمان بیشتری را به فیلمبرداری این مستند اختصاص دادم. از طرفی کار کردن با خانواده محلی و سنتی که محدودیت‌های خاص خود را دارند و جلوی دوربین راحت نیستند، کار را سخت‌تر می‌کرد.

 

این کارگردان با اشاره به یک ویژگی پیشنهاد دهنده فیلمش افزود: ایثار و گذشت این دختر که همه چیز را کنار گذاشته و حتی از عشق هم گذشته و در کنار خانواده مانده است، داستان جالبی داشت و به نظرم می‌تواند مخاطب را جذب کند. این نوع نگاه برای من تکراری نبود و به نظرم موضوع و سوژه‌ای مهم رسید. به همین دلیل قبل از ساخت این مستند، ایده‌ام را با بسیاری از استادانم در میان گذاشتم.

مهدی رجبیان خاطرنشان کرد: مستند «زرافشون» ششمین تجربه فیلمسازی و اولین حضور من در جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران است. خیلی خوشحالم که با  این اثر در این رویداد حضور دارم. پیش از این در جشنواره‌های فرانکفورت، سلیمانیه عراق، جشنواره سینما حقیقت و فیلم کوتاه آسمان حضور داشته‌ام.

وی در پایان گفت: اسکارکوالیفاید شدن جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به عنوان یکی از معتبرترین جشنواره‌های بین‌المللی سینمای ایران اتفاق فرخنده‌ای است که انگیزه‌ای را در فیلمسازان برای ساخت فیلم‌هایی باکیفیت ایجاد می‌کند.

 

سی‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران ۲۷ مهر تا ۲ آبان ۱۴۰۰ (۱۹ تا ۲۴ اکتبر ۲۰۲۱) برگزار می‌شود. این رویداد برای اولین‌بار در تاریخ سینمای ایران واجد شرایط تایید آکادمی اسکار شناخته و معرفی شده است.

«فیلم‌جُستار» از هر تعریف و قاعد...
جایزه رِمی «ورلد فست» آمریکا به ...
پوستر ششمین همایش مطالعات فیلم ک...
فیلم‌ساز لرستانی جایزه‌اش را به ...
کتاب «مجموعه فیلم‌نامه کوتاه» ، ...
«پیام خصوصی» در جشنواره کونکوردی...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *