جستجو

سیدمهدی موسوی برزکی، نویسنده و کارگردان سینمای کوتاه معتقد است فیلم‌های کوتاه «وضعیت قرمز» دغدغه‌مند هستند و حرفی برای گفتن دارند و کارگردان‌های فیلم‌ها به خوبی از پس اجرای ایده‌هایشان برآمدند.

مهدی برزکی، نویسنده و کارگردان سینمای کوتاه درباره مجموعه فیلم‌های کوتاه «وضعیت قرمز» که در سینماهای هنروتجربه روی پرده است و ارزیابی این مجموعه فیلم‌های کوتاه در گفت‌وگو با «پانا» بیان کرد: «فیلم‌ها را دیده‌ام و این فیلم‌ها جزء فیلم‌های خوب دو سال اخیر سینمای کوتاه محسوب می‌شوند. از بین این فیلم‌ها فکر می‌کنم دو فیلم در جشنواره سی و ششم فیلم کوتاه تهران که من نیز با فیلم کوتاه «عزیز» حضور داشتم، بودند و همچنین زمانی که سال گذشته در هیات انتخاب جشنواره فیلم کوتاه تهران بودم، بقیه فیلم‌ها را دیدم.»

وی گفت: « «وضعیت قرمز» مجموعه‌ای خوب از فیلم‌های کوتاه است؛ همه فیلم‌ها دغدغه‌مند هستند و حرفی برای گفتن دارند. کارگردان‌های فیلم‌ها به خوبی از پس اجرای ایده‌هایشان برآمدند و از نظر ساختاری واقعاً فیلم کوتاه هستند. به اعتقاد من بچه‌های فیلم کوتاه باید حتما این فیلم‌ها ببینند چراکه بسیار موفق هستند.»

برزکی که تجربه اکران فیلم کوتاه «عزیز» را در هنروتجربه داشته است، درباره این اکران‌ها برای فیلم‌های کوتاه اظهار کرد: «در حال حاضر تولیدات فیلم کوتاه در سال، بسیار زیاد است و بیش از هزار فیلم ساخته می‌شود که تعداد محدودی از آنها به جشنواره فیلم کوتاه تهران راه پیدا می‌کنند. بنابراین همین که هنروتجربه این فضا را برای فیلم‌های کوتاه فراهم می‌کند که این امکان را می‌دهد یکسری فیلم‌های خوب برای همه نوع مخاطبی نمایش داده می‌شود. از طرفی دوستانی که علاقمند به فیلمسازی هستند، این اکران‌ها سبب ایجاد انگیزه می شود و این ارتباطی که با فیلم کوتاه برقرار می‌کند، باعث می‌شود مخاطب عام نیز از دیدن فیلم کوتاه لذت ببرند.»

وی در پایان، اکران آنلاین فیلم‌های کوتاه را فرصتی مغتنم برای نمایش بیشتر و دیده شدن این فیلم‌ها دانست.

مجموعه فیلم‌های کوتاه «وضعیت قرمز» متشکل از فیلم‌های کوتاه «صحنه» به نویسندگی و کارگردانی امیر مهندسیان، «سور بُز» به نویسندگی و کارگردانی سعید زمانیان، «بی‌ریختی» به نویسندگی و کارگردانی محمد رحمتی، «شوفر» به نویسندگی و کارگردانی رضا نجاتی و «دم اژدها» به نویسندگی و کارگردانی سعید کشاورز است.

 

از کمدی تا آخرالزمان / هفتمین جل...
«فیلم‌جُستار» از هر تعریف و قاعد...
جایزه رِمی «ورلد فست» آمریکا به ...
پوستر ششمین همایش مطالعات فیلم ک...
فیلم‌ساز لرستانی جایزه‌اش را به ...
کتاب «مجموعه فیلم‌نامه کوتاه» ، ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *