جستجو

مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران، سخنگوی کانون کارگردانان و مدیر کانون دانش آموختگان انجمن به ملاقات محمدجعفر باقری‌نیا کارگردان، فیلم‌بردار و تهیه کننده باسابقه استان یزد رفتند.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، دیدار با فیلم‌سازها و هنرجویان قدیمی و پیشکسوت‌ سینمای کوتاه که عضو کانون دانش آموختگان انجمن سینمای جوانان ایران هستند، از جمله کار ویژه‌های انجمن و دفاتر مختلف آن در استان‌های سراسر کشور در روزهای ابتدایی سال 1402 بوده است که تاکنون بالغ بر 50 دیدار در فروردین ماه 1402 توسط مدیران دفاتر و مسئولین انجمن سینمای جوانان ایران صورت گرفته است.

در راستای اهداف کانون دانش‌آموختگان که تکریم جایگاه هنرجویان و فیلم‌های پشکشوت و قدیمی انجمن سینمای جوانان ایران است، شب گذشته مهدی آذرپندار مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران، محمدرضا عرب سخنگوی کانون کارگردانان، داریوش یاری نویسنده و کارگردان و سعید نجاتی مدیر کانون دانش آموختگان انجمن سینمای جوانان ایران، به مناسبت تولد و دیدار با محمدجعفر باقری‌نیا، هنرجوی سالهای 66 و 67 انجمن سینمای جوانان ایران- دفتر یزد که نویسنده، فیلم‌بردار، مجری طرح، تهیه‌کننده و کارگردان با سابقه فیلم کوتاه است و در کانون دانش آموختگان انجمن هم عضویت دارد، که مدت طولانی است در بستر بیماری به سر می‌برد، در منزل شخصی او ملاقات کردند.

این عضو کانون دانش اموختگان تاکنون دو فیلم سینمایی «چهارباندی» و «بی‌خوابی» که در بیست‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر حضور داشته، تولید کرده است و به عنوان مدیر فیلم‌برداری 15 فیلم کوتاه و مجموعه مستند کوتاه و بلند 8 و 16 میلی‌متری را در کارنامه خود دارد.

باقری‌نیا، در سال‌های فعالیت خود بالغ بر 38 فیلم کوتاه، مستند و فیلم بند سینمایی و سریال و مجموعه مستند را با همکاری انجمن سینمای جوانان ایران، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و پویانمایی، موسسه روایت فتح و صداوسیما کارگردانی کرده است که آخرین فعالیت او به سال 1398 بازمی‌گردد و هم‌اکنون به دلیل کسال و بیماری از فعالیت سینمایی فاصله گرفته است.

این کارگردان 53 ساله، مجری طرح و تهیه‌کنندگی 30 پروژه سینمایی را در کارنامه دارد و فعالیت حرفه‌ای خود را در بستر سینما از سال 1368 با کارگردانی مستند 8 میلی‌متری «رو شور» آغاز کرد، و متاسفانه به یک‌باره با بیماری شدیدی درگیر شده است و به همین دلیل خانه‌نشین شده است.

انجمن سینمای جوانان ایران و کانون دانش آموختگان ضمن آرزوی سلامتی و بهبود کامل بیماری ایشان، امیدوار است که این کارگردان باسابقه به‌زودی در مقام کارگردان به فعالیت سینمایی خود ادامه دهد.

تجسم یک باور کهن
موفقیت فیلم کوتاه «آخرین شیهه‌ی ...
در روزهای پایانی اسفند نهمین هفت...
گستره وحشت
حسن خمسه سرپرست انجمن سینمای جوا...
پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «مهم...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *