جستجو

علی جعفری معاون اداری-مالی انجمن سینمای جوانان ایران در نشست خبری جشنواره منطقه‌ای «سروناز» شیراز گفت: امسال با همکاری سازمان سینمایی ۷ میلیارد تومان برای حمایت از تولیدات کل کشور در نظر گرفته شده است.

 

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، علی جعفری معاون اداری-مالی انجمن سینمای جوانان ایران ظهر دوشنبه ۲۳ اردیبهشت در نشست خبری نخستین جشنواره ملی سینما ادبیات و شصت و سومین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان گفت:  امسال بر اساس شعار رونق تولید روی موضوع تولید متمرکز شدیم و برای این منظور ۲۲۰ میلیون تومان به انجمن سینمای جوانان استان فارس اختصاص یافت.

وی با بیان این‌که در سال جاری رویکرد انجمن سینمای جوان تغییر فاحشی کرده، گفت: در سال جاری با همکاری سازمان سینمایی، ۷ میلیارد تومان برای حمایت از تولیدات کل کشور  در نظر گرفته شده است.

وی در عین حال افزود: هرجشنواره‌ای که برگزار می‌شود، باید تولید محتوا داشته باشد و بتواند با قدرت پا بگیرد؛ فیلم‌سازان هم باید بتوانند فیلم بسازند، از این رو نیازمند کمک استان در زمینه تأمین بودجه در رونق تولید فیلم کوتاه هستیم.

عضو هیئت مدیره انجمن سینمای جوان ایران تصریح کرد: با توجه به این‌که در کشور آموزشگاه‌های بسیاری در زمینه آموزش فیلم‌سازی و عکاسی در کشور داریم، رویکرد آموزش انجمن را به سمت تولید بردیم.

جعفری در پاسخ به خبرنگار مهر مبنی بر نگرانی‌هایی از بابت اجرای طرح هیئت امنایی شدن انجمن، اعلام کرد: طرحی در سازمان سینمایی بود که همه هزینه‌ها را دولت نمی‌تواند تأمین کند بدین خاطر انجمن سینمای جوان توسط یک هیئت امنا اداره شود، اما خوشبختانه طرح به شکل دیگری رقم خورد و پیشنهاد دادیم که به صورت پایلوت ۳ استان را به صورت هیئت امنایی اداره شوند.

 

فیلم کوتاه نمادی از روشنفکری و اندیشه است

وی با بیان این‌که فیلم کوتاه نمادی از روشنفکری و اندیشه است، در خصوص جایگاه و امتیازبندی دفاتر سینمای جوان به استان فارس اشاره کرد و گفت: ما ۴ استان داریم که دارای رتبه A+ هستند، البته بخشی از کمبودهای استان فارس به خاطر اعتبارها بوده است، اما امسال با اعتباراتی که در نظر گرفته شده، چشم‌انداز خوبی برای انجمن ترسیم می‌شود و شورای تولید در همه استان‌ها در این راستا تشکیل شدند.

جعفری در خصوص نمایش همگانی آثار بعد از برگزاری جشنواره منطقه‌ای در شیراز، اعلام کرد: برای این منظور امکان پاتوق فیلم را خواهیم داشت و پیشنهاد می‌کنم نمایش آثار کوتاه به طور هفتگی در مجموعه هنر شهر آفتاب انجام شود.

وی ادامه داد: گروه هنر و تجربه جوابگوی آثار بومی نیست، لذا این طرح را می‌شود با همکاری بخش خصوصی عملی کرد.

 

گفتنی‌است، نشست خبری شصت و سومین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان ظهر دوشنبه با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، معاون اداری-‌مالی و مدیرامورجشنواره‌های انجمن سینمای جوانان، معاون سیاسی امنیتی استانداری، مدیرعامل خانه کتاب ایران و رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز  برگزار شد.

شصت وسومین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان «سروناز»، شهریورماه امسال به میزبانی شیراز برگزار خواهد شد.

 

تجسم یک باور کهن
موفقیت فیلم کوتاه «آخرین شیهه‌ی ...
در روزهای پایانی اسفند نهمین هفت...
گستره وحشت
حسن خمسه سرپرست انجمن سینمای جوا...
پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «مهم...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *