جستجو

 

آرش عباسی که با تازگی در دومین بازار فیلم کوتاه تورین در ایتالیا شرکت کرده بود، برگزاری بازارهای فیلم کوتاه را نشان از اهمیت سینمای کوتاه در جهان می‌داند.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران ، آرش عباسی مشاور مدیر عامل انجمن که در این بازار فیلم شرکت کرده بود، گفت: از سال ۱۹۳۲ که جشنواره فیلم ونیز به عنوان اولین جشنواره سینمایی جهان فعالیتش را شروع کرد، هر ساله تعدادی جشنواره فیلم در ایتالیا راه‌اندازی می شود؛ تا جایی که امروز حدود ۸۰۰ جشنواره فیلم کوتاه و بلند در این کشور برگزار می‌شود.
وی افزود: در چنین شرایطی به اعتقاد بسیاری از صاحب نظران جای خالی یک بازار فیلم کوتاه احساس می‌شود و بالاخره در سال ۲۰۱۶ اولین بازار فیلم کوتاه ایتالیا در شهر تورین و در جریان برگزاری جشنواره فیلم تورین برگزار شد و با استقبال ویژه‌ای از سوی فیلم‌سازان، تهیه‌کنندگان و پخش‌کنندگان مواجه شد.
عباسی ادامه داد: بخش مهمی از این بازار سه روزه به نشست و گفتگوهای مختلف میان فیلم‌سازان و تهیه‌کنندگان کشورهای مختلف و آشنایی با شرایط تولید فیلم کوتاه در هر کشور گذشت. همچنین بسیاری از فیلم‌سازان جوان این فرصت را داشتند که طرح‌هایشان را با تهیه‌کنندگان در میان بگذارند و برای فیلم‌هایشان سرمایه‌گذار پیدا کنند.
مدیر ارتباطات و اطلاع‌رسانی انجمن سینمای جوانان ایران ضمن اشاره و مشخصات این بازر فیلم گفت: مهم‌ترین مزیت این بازار به اعتقاد من این بود که برای هر کدام از شرکت‌کنندگان صفحه‌ای ساخته شده بود و اطلاعات و رزومه هر فرد در هر رشته‌ای که فعالیت داشت در آن وجود داشت و در اختیار بقیه قرار می‌گرفت. بدین ترتیب شما با یک بانک اطلاعاتی کامل و جامع درباره بخش مهمی از فیلم‌سازان،  تهیه‌کنندگان، پخش‌کنندگان فیلم کوتاه در جهان روبه‌رو بودید که دسترسی به آن در شرایط معمول کار دشواری به نظر می‌رسد.
وی افزود: این بازار با آنکه تمرکزش را بر روی گفتگو و کنفرانس درباره ساخت و ساز فیلم کوتاه گذاشته بود اما یک بخش به نام «شما به فیلم کوتاه نیاز دارید» در آن گنجانده شده بود که هفت فیلم کوتاه از هفت کشور از جمله ایران در آن به نمایش درآمد.
لازم به ذکر است دومین بازار فیلم کوتاه تورین در جریان برگزاری سی و پنجمین جشنواره فیلم تورین در این شهر شمالی ایتالیا برگزار شد.

 

 

علی خسروی سرپرست انجمن سینمای جو...
«آخرین شیهه اسبی که خواب پروانه ...
آیین تجلیل از چهره‌های شاخص هنر ...
پایان فیلم‌برداری «چهارشنبه سوری...
تماشای فیلم‌های درام و فانتزی در...
حضور استاندار فارس در دفتر انجمن...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *