جستجو
کمال تبریزی عنوان کرد:

کمال تبریزی کارگردان سینمای ایران معتقد است که صرف برگزاری دوره های آموزشی برای فیلمسازان جوان کافی نیست و مسئولان و دست اندرکاران استان ها باید شرایط را برای فعالیت فیلمسازان جوان فراهم کنند.

 به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران به نقل از شهرآرا، کمال تبریزی کارگردان سینمای ایران و یکی از مربی‌های اردوی آموزشی «ایده تا تولید» انجمن سینمای جوان ایران که در شهر مشهد برگزار شد، در حاشیه برگزای مراسم اختتامیه این اردو عنوان کرد: افرادی که در اردو حضور داشتند، جوانان خوب و علاقمندی بودند. روش آموزشی این اردو هم به عقیده من روش خوبی است که امیدوارم نتایج خوبی هم داشته باشد و بتوانیم از این طریق فیلم‌سازان خوبی به بدنه‌ی سینمای حرفه‌ای ایران وارد کنیم.

وی افرود: واقعیت غیرقابل کتمان این است که امکانات سینمایی در تهران تجمیع شده است و صرف برگزاری این دوره‌های آموزشی در شهرستان‌ها نمی‌تواند آن امکان لازم را برای فیلم‌سازی فراهم کند. باید مسئولان و افرادی که می‌خواهند جوانان در استان‌ها و شهرستان‌ها رشد کنند، باید حمایت کنند. در دوره‌های آموزشی جوانان کار را یاد می‌گیرند، اما اینکه در شهرستان هم بتوان مثل تهران کار کرد، اینگونه نیست و شرایط کار را باید دست اندرکاران و مدیران فراهم کنند. شهرداری، حوزه هنری، آستان قدس رضوی و… اگر می‌خواهند هنر در مشهد و استان زنده باشد، باید پای کار بیایند و به جوانان کمک کنند و امکاناتی را برای آن‌ها فراهم کنند تا بتوانند استعداد خود را بروز دهند.

تبریزی در پایان تصریح کرد: همه افرادی که در اردوی مشهد حاضر بودند، می توانند افراد موفقی باشند و آن‌ها را افراد بااستعدادی دیدم؛ مثلا در گروهی که من همراه فیلم‌سازان جوان بودم، خودم کمترین دخالت را در تولید فیلم پایانی گروه داشتم و همه آنچه که حاصل شد، توسط همین جوانان بااستعداد تولید شده است. من فقط راهنمایی کردم و سعی کردم که مسیر را نشان دهم و مابقی کار با خود آنها بود. فکر می‌کنم اساسا در سینما باید جوانان با ایده‌ها و مدل‌های جدید بیایند و آن را از حالت کهنه خارج کنند و به آن شکل جدید بدهند.

از کمدی تا آخرالزمان / هفتمین جل...
«فیلم‌جُستار» از هر تعریف و قاعد...
جایزه رِمی «ورلد فست» آمریکا به ...
پوستر ششمین همایش مطالعات فیلم ک...
فیلم‌ساز لرستانی جایزه‌اش را به ...
کتاب «مجموعه فیلم‌نامه کوتاه» ، ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *