جستجو

دومین روز از سی‌و‌چهارمین جشنواره فیلم کوتاه تهران با نمایش  با مرور آثار داریوش غریب‌زاده و بخش ویژه ویدئو آرت ادامه پیدا می کند.

به گزارش ستاد خبری سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران، در سانس نخست سالن شماره یک در بخش داستانی ۵ فیلم، «بارسلونا» اثر کتایون پَرمَر و محمد روحبخش به مدت ۲۵ دقیقه ، «فاش» اثر احسان مختاری به مدت ۱۵ دقیقه، «تروفه» به کارگردانی  اصغر لائی به مدت ۹ دقیقه، «آریو والیبال؟!» به نقل از محمد بخشی به مدت  ۱۵ دقیقه و  «خوابگردها» به کارگردانی پویا نبی به مدت ۱۶ دقیقه به نمایش در می‌آید.

۵ فیلم «مرضیه» به کارگردانی دُرناز حاجیها به مدت  ۲۸ دقیقه ، «فلامینگو» ، امیر نجفی  به مدت ۱۹ دقیقه ، «آخر هفته»  اثر وحید بمانی به مدت ۱۳ دقیقه ، «تاسوکی» به کارگردانی پوریا پیشوایی به مدت  ۱۵ دقیقه  و فیلم «مانیکور» از آرمان فیاض مجتهدی به مدت ۱۴ دقیقه از ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۷:۳۰ در سالن شماره یک اکران می شود.

در سانس ۳ و ۴ نیز ۱۰ فیلم در بخش ملی داستانی به صورت همزمان در دو سالن شماره یک و دو به نمایش در می آید.

فیلم های «اینترنت نامحدود» ،  احسان میرحسینی و بردیا یادگاری به مدت ۲۴ دقیقه ، فیلم «گالد» از نسترن محسنی به مدت  ۱۷ دقیقه ، «نگاه» اثر فرنوش صمدی به مدت ۱۵ دقیقه ، «چاکو» از مجید عیدان به مدت ۱۸ دقیقه و «سایه فیل» به کارگردانی آرمان خوانساریان به مدت ۲۲ دقیقه از ساعت ۱۸ تا ۲۰ و ۵ فیلم « مانع بسته شدن در نشوید»  به کارگردانی  یاسمین ریزان به مدت ۱۶ دقیقه ،«هیولا» اثر سیاوش شهابی و محمد تفضلی به مدت ۱۴ دقیقه  ، «بازهم سکوت» از  راضیه سراجی  به مدت ۱۱ دقیقه ،«ترخیص»  از آزاده موسوی به مدت  ۱۴ دقیقه  و «ناگهان» از حمید نجفی راد به مدت  ۲۹ دقیقه به تماشا در می آید.

در سالن شماره دو نیز در سانس دوم از ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۷:۳۰ ۴ فیلم از بخش سینمای ملی داستانی به نمایش در می آید. «وقتی که ما می خوابیم»، «تاریکی» « آتن» و « آرا» به ترتیب از  میلاد دل آسا و شایان افشردی، سعید جعفریان، حسین شاعری و یوسف کارگر به مدت  ۲۸ ، ۱۵ ، ۱۵ و ۲۵ دقیقه فیلم هایی هستند که در این سانس میزبان علاقه‌مندان به سینماست.

در بخش ویژه کتاب و سینما نیز ۵ فیلم از ساعت ۱۳ الی ۱۵ در سالن شماره دو به نمایش در می آید. «ماه سمنبر» از  نجمه خیری به مدت ۱۸ دقیقه  ،«چغوک زرد» به مدت ۱۵ دقیقه از سمیرا قمبریان ، «کتابخوان»  از روح الله مولوی به مدت ۲۹ دقیقه ، «کاش یک برادر داشتم» از ناهید شمس‌دوست به مدت ۱۰ دقیقه و «کرختی» اثر ویلیام کاتبرت فولکنر به مدت ۱۳ دقیقه در سه بخش داستانی، مستند  و پویانمایی به نمایش در می آید.

در سانس اول سالن شماره سه از ساعت ۱۳ الی ۱۵ چهار فیلم مستند در بخش ملی اکران می شود که «من می‌مانم» اثر فاطمه مرزبان  به مدت ۳۰ دقیقه  ، «ترانه باد» از مرسده فلاح نژاد به مدت ۱۲ دقیقه  ، «مرز مه آلود»  اثر آتبین حسینی به مدت  ۳۰ دقیقه و «بایداق»از محمدهادی اسفندیاری به مدت  ۱۷ دقیقه در معرض دید علاقمندان قرار می گیرد.

بخش پویانمایی در بخش ملی به صورت ویژه در یک سان و با نمایش … فیلم آغاز می شود.در این پنل از ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۷:۳۰ در سانس دوم از سالن شماره «سه دارزا (درخت زاد)» اثر ایرج محمدی رزینی  به مدت ۹ دقیقه ، «تماشاچی» شیدا غلامرضاکاشی به مدت  ۷ دقیقه ، «حلقه مفقوده»  ساخته سیدفرهاد نجفی فرد  به مدت ۲ دقیقه  ، «یال و کوپال » از شیوا صادق اسدی به مدت ۱۱ دقیقه  ، «آدم خانگی» اثر مرضیه ابرارپایدار  به مدت۴ دقیقه ، «بادسر» اثر امیرپویا افضلی پور و روح الله سعادتمند به مدت ۶ دقیقه  و «هیچکس» از الهام طرقی  به مدت ۹ دقیقه اکران می شود.

در بخش پویانمایی هم چنین فیلم های «رد خون» از رضا وجدانی  به مدت ۴ دقیقه ، «هجم شید؛ مرثیه ای بر یک اسطوره» به کارگردانی معین صمدی  به مدت ۱۲ دقیقه ، «نوکات» به کارگردانی  سمیه محمدیان به مدت ۳ دقیقه  ، «داش آکل»  به کارگردانی هاجر مهرانی به مدت۱۴ دقیقه ، «نقش زندگی » به کارگردانی احسان معصوم  به مدت ۲ دقیقه  ، «من تنها نیستم!» از امین ملکوتی خواه به مدت ۳ دقیقه ، یک اشتباه دیجیتالی اثر حمیدرضا بیات  به مدت۲ دقیقه ،«رویای سپید» اثر فاطمه درینی به مدت ۶ دقیقه و «شایعه» اثر لیلا نوروزی به مدت ۵ دقیقه اکران می شود.

سه فیلم کوتاه مستند در سانس سوم سالن شماره از ساعت ۱۸ الی ۲۰ با عناوین «سارو» از محمد عبداللهی به مدت۳۰ دقیقه ، «پیشاشو» از رضا مجلسی به مدت  ۳۰ دقیقه و «پدر بودن» به اثر مرتضی جذاب به مدت۳۰ دقیقه به نمایش در می آید.

در بخش مرور آثار داریوش غریب زاده ،  فیلم های «لاکپشت» ، «مردآبی» ،«مدرسه کوچک، آرزوهای بزرگ »،«سکار» و «بومرنگ» از ساعت ۲۱ الی ۲۳ به تماشا در می آید.

هم چنین سه فیلم در بخش مستند کوتاه ملی در سانس دو سالن شماره چهار از ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۷:۳۰ چهار فیلم «پناهگاه حامی» از حامد کلجه ای ،«وطن دار» از مهتاب سلیمانی ، «گُنج» از  آرمان قلی پور دشتکی و «دیگو»  از علی شهابی نژاد به تماشا در می آید.

در بخش بین الملل فیلم های داستانی و مستند با موضوع آسیا به ترتیب «اتومه ساکورا» اثر هیرویوکی یوکویاما از ژاپن ، «قایم موشک» از جینا کیم به مدت ۱۲ دقیقه  از کره جنوبی ،«جوهر قرمز» از اثر پولن  لی به مدت۲۰ دقیقه  از کامبوج  ، «سیب زمینی خور ها»  به کارگردانی  شاریپا    اورازبایه وا  به مدت ۲۳ دقیقه از قزاقستان و «ماهیگیران» اثر چاونگ چایاوان به مدت ۲۰ دقیقه از تایلند از ساعت ۱۳ الی ۱۵ در سانس شماره یک سالن شماره چهار اکران می شود.

در ادامه بخش بین الملل در سانس سوم سالن شماره چهار فیلم های مستند ، داستانی ، تجربی و پویانمایی در معرض دید علالقمندان قرار می گیرند.مخاطبان می توانند فیلم های «هدیه ای در کار نیست» اثر لوسی فیشو به مدت ۱۴دقیقه از فرانسه ، «حلق آویز» از  نیک لدون به مدت  ۶ دقیقه از امریکا ، «روح بلوبری » از آسترا زولدنره  به مدت ۱۳ دقیقه از لتونی ، مطمئن کاری از کارن آکرمن  به مدت۱۲ دقیقه از برزیل ،«برادر دارم » اثر ماکسی کوژنتسف به مدت ۲۸ دقیقه از روسیه ، «مادربزرگ لولنگ» به کارگردانی  شریل تاگیامون  به مدت ۸ دقیقه  از فیلیپین و «ماهی مرده» اثر دیوید  های به مدت ۱۱ دقیقه از نیوزیلند را تماشا کنند.

بخش ویژه ویدئو آرت نیز در دومین روز از سی و چهارمین جشنواره فیلم کوتاه تهران کار خود را آغاز می کنند. ۱۴ ویدئو آرت در این بخش به نمایش در می آیند که در سانس چهارم  ، سالن شماره چهار در معرض دید قرارخواهد گرفت.

ویدئو آرت های «مورچه های تکرارگر» اثر اینا  کیلسکا از لهستان ،«قفس» کار  مارک آنتونیو  لوناردی از ایتالیا  ،«بازی روی تخته» ازاستفانی اوبین و آرناود باومن ازفرانسه ،«مینوت مرغ مگس خوار» اثر ،یوژن لین از تایوان ، «باد» از  ژرون  ترویله از هلند  ، «خواب واره» اثر یانیس  لیونل از سوییس ،«انسان ساعت مدار» به کارگردانی بریگیتا  کازلاوسکایته  از کشور لیتوانی ، «رویای هندسی» اثر ویرجین  باره  از فرانسه ،«هرج و مرج» بتی لوژان از فرانسه،«اسکیلاندو (هیولا)» کریس سالمانیس از ژاپن «۲۴-۲۴-۲۴» از دانیل دیتزل از کانادا،« ساحل» کارولین  کازا از کانادا ،«جریان زندگی در نیویورک » اثر دانیل  کریووروچکو از امریکا و  «تجسم حرکت» اثر دویس   ونتورلی از  ایتالیا در این بخش به نمایش در می آیند.

دومین روز از نسشت های تخصصی سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران نیز همزمان با اکران فیلم ها برگزار خواهد شد.

سعید عقیقی و محمد دهقانی از ساعت ۱۰ الی ۱۳ در ادامه مباحث روز نخست خود درباره فیلم نامه اقتباسی نکاتی را ارائه خواهند کرد.

از ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۷ حسین جعفریان وُرک شاپ لحن شناسی در فیلم برداری را برگزار خواهد کرد. مینی مالیسم و فیلم کوتاه عنوان کارگاه مجید برزگر است که از ۱۷:۳۰ تا ۱۹ برگزارمی شود. بهرام دهقان نیز کارگاه «ریتم و ایجاز در فیلم کوتاه» را از ۱۹:۳۰ تا ۲۱  برگزار می کند.

سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران ۲۵ تا ۲۹ مهرماه در پردیس سینمایی ملت برگزار می‌شود.

تماشای فیلم‌های درام و فانتزی در...
حضور استاندار فارس در دفتر انجمن...
همزمان با حضور در جشنواره کن از ...
محسن جهانی سرپرست انجمن سینمای ج...
سیدوحید سیدحسینی به‌عنوان سرپرست...
تک‌نوازی در نشست فیلم کوتاه تبریز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *