جستجو

آثار اشکان اشکانی در سی و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران نمایش داده خواهدشد.

به گزارش ستاد خبری سی و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران، آثار اشکان اشکانی فیلمبردار سینمای ایران در سی و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران نمایش داده می‌شود.
«یک شب مهمانی» به کارگردانی شهرام میراب اقدم، «خواب سرد» ساخته پیمان نهان قدرتی، «ترانه ای برای لوبا» کار طوفان نهان قدرتی، «جاده مسدود است» کار وحید حاجیلویی، «آغلا» به کارگردانی اسماعیل منصف و «زونا» کار طوفان نهان قدرتی ۶ اثر این مدیر فیلمبرداری است که در این دوره از جشنواره نمایش داده می شود.
اشکان اشکانی متولد ۱۳۵۸ از تهران، دانش آموخته فیلم سازی در انجمن سینمای جوانان ایران است. او تاکنون به عنوان مدیرفیلمبرداری، حدود شصت فیلم کوتاه داستانی، چهل فیلم مستند و بیست و دو فیلم سینمایی را در کارنامه خود دارد. در میان فیلم های کوتاهی که اشکان اشکانی فیلمبرداری کرده است می توان به آثار زیر اشاره کرد: «بان لرزان» ساخته آرش رصافی، «مادرهای برفی» ساخته پیمان نهان قدرتی، «اویان» ساخته اسماعیل منصف، «نگاه» ساخته فرنوش صمدی و «زونا» ساخته طوفان نهان قدرتی. اشکانی در سال ۱۳۸۷ با فیلمبرداری فیلم سینمایی «سربازان اعدام» برای نخستین بار پا به عرصه فیلمبرداری فیلم بلند در سینمای ایران گذاشت و جایزه بهترین دستاورد هنری از بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر را از آن خود کرد. او پس از آن بیست و دو فیلم بلند سینمایی را به کارنامه خود اضافه کرد که از میان این فیلم ها می توان به آثار زیر اشاره کرد: «درساژ» ساخته پویا بادکوبه، «لانتوری» ساخته رضا درمیشیان، «بدون مرز» ساخته امیرحسین عسگری، «مادر قلب اتمی» ساخته علی احمدزاده، «هندی و هرمز» ساخته عباس امینی، «شماره ۱۷ سهیلا» ساخته محمود غفاری. بسیاری از فیلم های یاد شده با استقبال بین المللی در فستیوال های جهانی روبه¬رو شده است و تا به حال نیز چندین بار کاندید دریافت جایزه بهترین فیلمبرداری جشنواره فیلم کوتاه تهران شده که دو بار این جایزه را دریافت کرده است. همچنین او طی این سال ها دو بار نشان و تندیس شایستگی بهترین فیلمبرداری از جشن مستقل فیلم کوتاه خانه سینما را دریافت کرده است.
سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به منظور شناسایی و معرفی برترین آثار کوتاه در سطح ملی و بین‌المللی و همچنین ایجاد رقابت سازنده بین فیلم‌سازان از ۱۸ تا ۲۲ آبان۹۷ برگزار خواهد شد.
اخبار این رویداد بین‌المللی در سایت‌ جشنواره به نشانی www.tisff.ir و همچنین وب‌سایت انجمن سینمای جوانان به نشانی www.iycs.ir قابل دسترسی است.

موفقیت فیلم کوتاه «آخرین شیهه‌ی ...
در روزهای پایانی اسفند نهمین هفت...
گستره وحشت
حسن خمسه سرپرست انجمن سینمای جوا...
پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «مهم...
جایزه بهترین کارگردانی جشنواره س...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *