جستجو

سیدصادق موسوی بیان کرد: جشنواره‌های هنری محل شناسایی و شکوفایی استعدادهای جوانانی هستند که به هر دلیلی تاکنون فرصت دیده شدن نداشته‌اند.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، سیدصادق موسوی درگفتگو با ایسنا گفت: به طور کلی تمام جشنواره‌ها محل شناسایی و شکوفایی استعدادهای جوانانی هستند که به هر دلیلی تا کنون فرصت دیده شدن نداشته‌اند که البته همواره برگزاری جشنواره‌ها در تمام رشته‌های هنری منتقدانی نیز  داشته است زیرا برخی گمان می‌کنند تمرکز بیش از حد بر روی جشنواره‌ها شاید درست نباشد و مخاطب اثر هنری ورای جشنواره‌ها باید پیگیر آثار هنری باشد.

او افزود: فیلم کوتاه اما بر خلاف بقیه شاخه‌های هنری مثل تئاتر، موسیقی و تجسمی نیازمند برگزاری جشنواره است و مهم‌ترین دلیل آن هم این است که فیلم کوتاه در ایران محل مناسبی برای عرضه و اکران ندارد و برخلاف تئاتر در سالن‌های مختلف فرصت اجرا نداشته و برعکس موسیقی امکان برگزاری کنسرت‌های گسترده را  نیز ندارد.

موسوی ادامه داد: در یک کلام مخاطبان فیلم کوتاه به سادگی امکان دسترسی به این آثار را ندارند. پس در این شرایط جشنواره‌های فیلم کوتاه علاوه بر اینکه محلی برای بروز استعدادهای هنرمندان این عرصه است محلی برای دسترسی مخاطبان و علاقه‌مندان به این گونه هنری هم  محسوب می‌شود.

وی افزود: جشنواره رضوی علاوه بر این رسالت مهم مروج نگاه اخلاقی و دینی نیز می باشد و بازتاب مفاهیم اخلاقی با بهره گیری از زندگی و نگاه و نگرش امام هشتم شیعیان را دنبال می‌کند و به نظر می‌رسد از بهترین فرصت‌ها برای تقویت عنصر اخلاق در سینما باشد.

مدیرعامل انجمن سینمای جوان ایران گفت: بدون شک گسترش مفاهیم و باز کردن فضا برای ارایه مفاهیم اخلاقی کمک شایانی به تقویت جشنواره رضوی خواهد کرد. ما با یک فرهنگ روبرو هستیم آن هم فرهنگ رضوی که می‌تواند دامنه بسیار گسترده ای داشته باشد و نباید محدود به مسایل ساده و دم‌دستی شود.

موسوی اظهار داشت: جشنواره فرهنگی هنری رضوی امروز بعد از گذشت چندین دوره به یکی از اتفاقات مهم فرهنگی کشور تبدیل شده است. طبیعی‌است انجمن سینمای جوانان ایران به واسطه دل مشغولی‌هایش در آموزش و تولید فیلم کوتاه بسیار خرسند است که بخش فیلم کوتاه این جشنواره هم از رونق مثال زدنی برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: در دوازدهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه مستند و داستانی رضوی چند فیلم از تولیدات انجمن سینمای جوانان ایران حضور دارد که باعث افتخار ما است و امیدواریم در دوره‌های بعدی این حضور بسیار پررنگ‌تر باشد.

مدیرعامل انجمن سینمای جوان ایران در پایان گفت: یزد همواره یکی از مهمترین مناطق فرهنگی هنری ایران اسلامی بوده و هنرمندان بسیاری در این استان پرورش یافته و وارد عرصه‌های مختلف هنری شده‌اند. در زمینه فیلم‌سازی و فیلم کوتاه هم انجمن سینمای جوانان یزد در طول سال‌هایی که از عمر این انجمن می‌گذرد همیشه از فعال‌ترین‌ها بوده است.

 

تجسم یک باور کهن
موفقیت فیلم کوتاه «آخرین شیهه‌ی ...
در روزهای پایانی اسفند نهمین هفت...
گستره وحشت
حسن خمسه سرپرست انجمن سینمای جوا...
پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «مهم...

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *