جستجو

 

مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران با تأکید بر ضرورت ایجاد بسترهای مناسب برای دیده شدن جوانان، گفت: برگزاری جشنواره های استانی، منطقه ای و هفته فیلم و عکس این بستر را فراهم می کند.

 

به‌گزارش روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران به‌نقل از مهر، مهدی آذرپندار عصر یکشنبه در دیدار با مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با تأکید بر ضرورت همکاری و تعامل ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان و فرمانداری‌ها با دفاتر انجمن سینما جوان، اضافه کرد: قطعاً با تعامل و همکاری‌های دو طرفه شاهد اتفاقات خوب و مبارکی خواهیم بود.

وی به وضعیت مطلوب دفتر انجمن سینما جوان رشت اشاره و تصریح کرد: ادامه این روند می‌تواند زمینه اجرای برنامه‌های خوب در سطح شهرستان رشت را فراهم کند.

 

برگزاری هفته فیلم و عکس رشت در اسفند ماه

مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران با اشاره به برگزاری هفته «فیلم و عکس رشت» بعد از یک وقفه دو ساله در اسفند ماه امسال، افزود: یکی از موارد مهمی که باید مد نظر قرار گیرید این است که برگزاری این رویدادها نباید به مثابه یک دورهمی تصور شود.

وی با بیان اینکه همه ایران را کشور جشنواره‌ها و رویدادهای هنری می‌شناسند، گفت: فاصله زیادی میان جشنواره فیلم کوتاه تهران با سایر جشنواره وجود دارد و با توجه به حجم بالای ارسال فیلم‌ها و انتخاب اندک فیلم‌های منتخب حجم نارضایتی بسیار بالا است.

آذر پندار با اشاره به اینکه در حوزه فیلم‌های مستند نیز میزان نارضایتی به دلیل عدم انتخاب در مرحله نهایی جشنواره‌ها به اندازه فیلم کوتاه تهران نیست زیرا بسترهای پخش برای فیلم‌های مستند وجود دارد، ادامه داد: اما در فیلم کوتاه تهران عدم انتخاب به منزله از بین رفتن فرصت حضور در جشنواره فیلم فجر بوده و این یعنی هیچ بستری برای نمایش این فیلم‌ها وجود ندارد.

وی با بیان اینکه متأسفانه این موضوع سبب شده تا هنرمندان فعال در عرصه فیلم کوتاه آثار خود را در جشنواره‌های ضعیف دنیا شرکت دهند، افزود: سختگیری‌های اعمال شده در جشنواره فیلم کوتاه تهران از یک سو میزان اعتبار و ارزش این جشنواره را به نمایش می‌گذارد و از سوی دیگر زمینه بی رغبتی برای فیلمسازان داخلی را به دلیل شرایط سخت پذیرش فراهم می‌کند.

 

بسترهای مناسب برای دیده شدن فیلم‌سازان فراهم شود

رئیس هیأت مدیره انجمن سینمای جوانان ایران در ادامه تأکید کرد: برای برون رفت از این معضل باید جشنواره‌های فیلم کوتاه استانی، هفته فیلم و عکس، جشنواره‌های منطقه‌ای در سطح استان‌های برگزار شود.

وی با بیان اینکه باید بسترهای مناسب برای دیدن شدن آثار فیلمسازان عرصه فیلم کوتاه فراهم شود، گفت: متأسفانه تعطیلی فعالیت‌ها به واسطه شیوع ویروس کرونا زمینه را برای حضور فیلمسازان ایرانی در جشنواره‌های بی کیفیت خارجی فراهم کرده است.

آذرپندار با اشاره به اینکه گستردگی در برگزاری جشنواره‌های خارجی ذائقه سازی می‌کند، ادامه داد: در این جشنواره‌ها نیز بیشتر به فیلم‌هایی از ایران میدان داده می‌شود که نگاه منتقدانه به مسائل روز کشور دارند.

وی همچنین بر فراهم کردن محفل‌های هنری برای تعامل و گفتگوی جوانان فعال در عرصه سینما نیز تأکید و اضافه کرد: برگزاری هفته‌های فیلم و عکس شرایط را برای دیده شدن این جوانان فراهم می‌کند و می‌توان عملکرد آن‌ها را نیز نقد و بررسی کرد.

رئیس انجمن سینمای جوانان ایران با بیان اینکه استان گیلان ظرفیت‌ها و استعدادهای فراوانی در این بخش دارد، گفت: باید برای این ظرفیت‌ها برنامه‌ریزی شود.

از کمدی تا آخرالزمان / هفتمین جل...
«فیلم‌جُستار» از هر تعریف و قاعد...
جایزه رِمی «ورلد فست» آمریکا به ...
پوستر ششمین همایش مطالعات فیلم ک...
فیلم‌ساز لرستانی جایزه‌اش را به ...
کتاب «مجموعه فیلم‌نامه کوتاه» ، ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *