جستجو
دومین روز جشنواره سی‌ونهم چگونه گذشت؛

دومین روز از سی‌و‌نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران در حالی برگزار شد که جمعی از مدیران سینما از پردیس برگزاری بازدید کردند و برخی از تماشاگران به دلیل پر بودن ظرفیت سالن‌ها ایستاده یا نشسته روی زمین به تماشای آثار نشستند.

 

به گزارش ستاد خبری سی و نهمین جشنواره فیلم کوتاه تهران، دومین روز از جشنواره فیلم کوتاه تهران در حالی سپری شد که این رویداد پذیرای فیلمسازان، اهالی رسانه، فیلم دوستان و البته مسئولان سینمایی بود، در روزی که سالن‌های سینمایی شلوغ‌ترین سانس‌های خود را سپری می‌کردند مدیران مختلف سینمایی و تلویزیونی هم پا به این رویداد گذاشتند تا از نزدیک شاهد وقایع جشنواره باشند، محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی، هاشم میرزاخانی مدیر موسسه سینماشهر، محمد حمیدی‌مقدم مدیر مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی، سلیم غفوری قائم‌مقام معاون سیما و… از جمله افرادی بودند که در جریان جشنواره فیلم کوتاه تهران قرار گرفتند و به تماشای تعدادی از آثار آن نشستند.

جشنواره فیلم کوتاه تهران اما در گوشه‌ای دیگر شاهد نشست‌های تخصصی بود، نشست‌هایی که با استقبال خوب فیلمسازان و فیلم‌دوستان مواجه شده بودند، در نشست ابتدایی مریم اسمی‌خانی که سیمرغ فیلم کوتاه جشنواره فیلم فجر را در کارنامه دارد به همراه کاظم دانشی که نخستین فیلم بلند او با عنوان «علفزار» این روزها روی پرده سینماهاست و اتفاقا سیمرغ بخش فیلمنامه را سال گذشته از جشنواره فجر از آن خود کرد، به ارائه تجربه‌های خود در حوزه فیلم کوتاه پرداختند و چند نمونه از فیلم‌های کوتاه را بررسی کردند.

نشست تخصصی دیگری با عنوان «پرسش از بازیگردان» با حضور رضا کیانیان برگزار شد که این بازیگر نیز به ارائه نمونه‌هایی از بازیگردانی پرداخت و عنوان کرد: «بازیگردانی یک شغل نیست، یک تایتل نیست و دلیلی برای خوب یا بد بودنش نیست. در «آژانس شیشه‌ای» من اولین بازیگردانی را انجام دادم. آن موقع حاتمی‌کیا به پسیانی گفته بود یک نفر را به من معرفی کن، او من را معرفی کرده بود، اما حاتمی‌کیا گفته بود کیانیان را نمی‌خواهم چون او بیشتر شبیه فیلسوف‌هاست! این را هم از روی نوشته‌هایم دریافته بود و‌ گفته بود کیانیان دوست دارد با همه بحث کند و من دوست ندارم او باشد، اما در نهایت مقرر شد من در «آژانس شیشه‌ای» بازیگردانی کنم.»

در کنار این نشست‌ها اما همایشی هم برای دانش‌آموختگان انجمن سینمای جوانان ایران هم برگزار شد، این همایش که با محوریت ۲۵۰ هزار دانش‌آموخته این انجمن بود در حالی برگزار شد که برخی چهره‌ها از دفاتر مختلف کارت‌های عضویت خود را دریافت کردند.

همچنین دو کتاب «مدیریت تولید فیلم» و «ژانر در فیلم کوتاه» در دومین روز از جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران رونمایی شدند. نمایشگاه‌های کتاب و سینما و عکس «ایران من» نیز به عنوان بخش‌های جنبی این رویداد همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

فروش بیش از 100 نسخه از کتاب‌های حاضر و برخی از عکس‌های نمایشگاه «ایران من» از جمله اتفاقات درخور توجه تا به اینجای فعالیت جشنواره سی و نهم است.

سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری مهدی آذرپندار ۲۷ مهر تا ۲ آبان ۱۴۰۱ مصادف با ۱۹ تا ۲۴ اکتبر ۲۰۲۲ در پردیس سینمایی ملت در حال برگزاری است.

تجسم یک باور کهن
موفقیت فیلم کوتاه «آخرین شیهه‌ی ...
در روزهای پایانی اسفند نهمین هفت...
گستره وحشت
حسن خمسه سرپرست انجمن سینمای جوا...
پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «مهم...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *