جستجو

محمدمهدی طباطبایی نژاد با حضور در پردیس سینمایی ایران مال در حاشیه سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران بیان کرد: سینمای کوتاه کشور طی این سال ها رشد قابل توجهی داشته است و موفقیت‌های آن در سال‌های اخیر از سطح باورها فراتر است.

به گزارش ستاد خبری سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، سیدمحمد مهدی طباطبایی‌نژاد در حاشیه برگزاری این جشنواره عنوان کرد: شرایط برگزاری جشنواره مهم فیلم کوتاه تهران علی‌رقم اینکه همه تصورات و نگاه ها به این سمت می رفت که چراغ جشنواره خاموش بماند اما خوشبختانه اکنون در حال برگزاری است و مخاطبان و فیلمسازان در شرایط امنی به لحاظ بهداشتی در آن حضور دارند.

وی درباره کیفیت فیلم‌های جشنواره فیلم کوتاه تهران، افزود: تعدادی از فیلم هایی را که از این جشنواره به جشنواره فجر وارد شدند، دیده‌ام که واقعا آثار درخور توجهی بودند.

دبیر جشنواره فیلم فجر ادامه داد: سینمای کوتاه کشور طی این سال ها رشد قابل توجهی داشته است و اتفاقی که در سینمای کوتاه رخ داده از سطح باورها فراتر است. این رشد هم کیفی و هم کمی بوده است.

طباطبایی نژاد گفت: معتقدم اگر کسی بخواهد به سینما توجه کند و اگر مدیری می خواهد برای سینما ارزش قائل باشد باید مرکزیت توجه خود را بر سینمای کوتاه معطوف کند، چراکه سینمای کوتاه سینمای آینده است و بچه هایی که در سینمای بلند ایران در جشنواره های جهانی نام سینمای ایران را پر آوازه کرده اند از پایگاه سینمای کوتاه وارد این عرصه شده اند.

وی اظهار کرد: فیلم کوتاه یک بیان هنری قوی و موثر است و با توجه به شرایط دنیا و ورود زندگی به فضای مجازی این کوتاه شدن و بیان کوتاه بیشتر مورد توجه خواهد بود، برای همین تاکید دارم که این سینما واجد یک ارزش مهم و سینمای کوتاه معبر مهمی برای سینمای کشور است.

دبیر جشنواره فیلم فجر گفت: اکثر افراد سینمایی از شرایط فعلی جشنواره راضی هستند چراکه هم پروتکل‌ها رعایت و هم رضایت صاحبان آثار فراهم آمده است. آن بخشی که متمایل بودند آثارشان در شرایط آنلاین قرار گیرد این اتفاق رخ داده و آ‌ن‌هایی که حضور فیزیکی را انتخاب کردند نیز فیلم‌هایشان در حال نمایش است.

طباطبایی نژاد خاطرنشان کرد: جشنواره فیلم کودک و نوجوان اولین گام برگزاری جشنواره را در دوران کرونا برداشت و تجربه‌هایی به جشنواره های کشور منتقل کرد، پس از آن جشنواره سینماحقیقت به صورت آنلاین تجربه‌هایی را برای ما به ارمغان آورد. فیلم کوتاه تهران ترکیبی از آنلاین و فیزیکی یک تجربه نو و البته متکی و برگرفته از تجربیات دوستان ما بود. در فجر تجربه این جشنواره ها را استفاده خواهیم کرد البته در فجر ملی یک مسیرهای دیگری را نیز دنبال می کنیم تا بتوانیم جشنواره خوبی را داشته باشیم.

نمایش فیلم‌های سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران ۱ تا ۵ بهمن‌ماه ۹۹ صورت می‌گیرد. این رویداد به دبیری سید صادق موسوی ششم بهمن‌ نیز با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان خواهد داد.

موفقیت فیلم کوتاه «آخرین شیهه‌ی ...
در روزهای پایانی اسفند نهمین هفت...
گستره وحشت
حسن خمسه سرپرست انجمن سینمای جوا...
پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «مهم...
جایزه بهترین کارگردانی جشنواره س...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *