جستجو

فیلم کوتاه «نوه» در چهارمین دوره جشنواره بین‌المللی دانوب آبی در بخش Super short film به نمایش در آمد.

به گزارش روابط عمومی  انجمن سینمای جوانان ایران، فیلم کوتاه «نوه» به کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی محسن حبیبی و مصطفی دریادار در بخش رقابتی جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه دانوب آبی به روی پرده رفت و توانست در این بخش عنوان بهترین فیلم کوتاه و جایزه نقدی جشنواره را از آن خود کند.

هیأت داوران این جشنواره فیلم  «نوه» را این‌گونه توصیف کردند:

«این فیلم منعکس کننده شرایط همه‌گیری کرونا با انسانیتی عمیق است. شکل‌های ارتباطی مجازی که بر اثر این همه‌گیری بسیار مورد استفاده قرار گرفته، در این فیلم هوشمندانه اعمال می شود، در حالی که مهم‌ترین مسأله فراموش نمی‌شود؛ عشق بین انسان‌ها

محسن حبیبی که با سومین تجربه فیلم‌سازی‌اش در این دوره از جشنواره حضور داشت، فیلم‌سازی را به صورت تجربی از سال 94 آغاز کرد و در این سال‌ها تجربه‌ی همکاری در چندین پروژه‌ی فیلم کوتاه را در کارنامه دارد.

فیلم‌های «فتوپلی» و «کنترل» دو تجربه‌ی قبلی این کارگردان است که در چندین جشنواره بین‌المللی حضور داشته‌اند.

جشنواره دانوب آبی که با شعار حمایت از فیلمسازان مستقل و کشف استعدادهای جوان فعالیت می‌کند هر سال به طور مشترک با میزبانی دو شهر وین اتریش و بوداپست مجارستان برگزار می‌شود.

برگزیدگان این جشنواره در بخش‌های مختلف با دریافت جوایز نقدی و تندیس در بخش‌های بهترین فیلم کوتاه، بهترین فیلم خیلی کوتاه، بهترین فیلم مستند، بهترین انیمیشن، بهترین فیلم تجربی، بهترین فیلم آنلاین، بهترین فیلم دانشجویی و بهترین کارگردانی معرفی می‌شوند.

فیلم کوتاه «نوه» پیش از این در جشنواره‌های Sound screen ایتالیا، Down east flick fest امریکا، cinemistica اسپانیا، Angaelica امریکا و چند جشنواره بین‌المللی دیگر به نمایش در آمده و مورد تحسین تماشاگران قرار گرفته و استقبال منتقدین را به همراه داشته است.

«نوه» داستان عشق نوه‌ی دختری به مادربزرگ‌اش است. در روزهایی که مادربزرگ به ویروس کرونا مبتلا شده، نوه‌اش تصمیم می‌گیرد علی‌رغم مخالفت خانواده برای خوشحال کردن مادربزگ‌اش دست به کاری بزند و

عوامل فیلم عبارتند از:

بازیگران: نسترن وزیری، مصطفی دریادار و زهرا اسماعیلی

دستیار کارگردان: کیانوش همتی

طراح صحنه و لباس: محسن حبیبی، مصطفی دریادار

فیلم‌بردار و تدوین‌گر: محسن حبیبی

منشی صحنه: مریم حجتی

مدیر تولید: رسول دادگر

صدا گذاری و اصلاح نور و رنگ: محسن حبیبی

طراح گریم: فروزان سعیدی

مدیر رسانه‌ای: علی کیوان‌لو

صدابردار: محمد رحیمی

دستیار صحنه: رضا شایسته

دستیاران فیلمبردار: حمید سالاری و امیرعلی مظلومی

دستیار لباس: سحر بهرامی

عکاس: مهدی سهرابی

آهنگساز: امیرحسین علی‌رضایی

طراح پوستر: فاطمه دریادار

لازم به ذکر است؛ چهارمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم دانوب آبی 17 الی 24 نوامبر 2020 ( 26 آبان الی 3 آذرماه) به صورت آنلاین به‌خاطر شرایط کرونا در دو شهر وین و بوداپست برگزار شد.

تماشای فیلم‌های درام و فانتزی در...
حضور استاندار فارس در دفتر انجمن...
همزمان با حضور در جشنواره کن از ...
محسن جهانی سرپرست انجمن سینمای ج...
سیدوحید سیدحسینی به‌عنوان سرپرست...
تک‌نوازی در نشست فیلم کوتاه تبریز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *