جستجو

کارگردان انیمیشن «آی دی» که در بخش پویانمایی سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران حضور دارد، گفت «آی دی» راوی دور شدن از اصالت و زیان دخالت در طبیعت است که نتیجه‌ای جز بی‌هویتی نخواهد داشت.

 

به‌گزارش ستاد خبری سی‌و‌هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به‌نقل از پانا، فهیمه قبادی کارگردان انیمیشن کوتاه «آی دی» حاضر در سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران با اشاره به شکل‌گیری ایده فیلمنامه این اثر به خبرنگار پانا گفت: ایده فیلم به سال‌ها قبل باز می‌گردد و به دفترچه‌ای که همیشه همراه داشتم و در کنار تصاویر کوچکی که در ذهنم بود، متن کوتاهی یاداشت می‌کردم. بعد از ورود به دانشگاه تصمیم گرفتم که ایده‌های خود را وارد فضای انیمیشن کنم و طرح گورخری که سال‌ها پیش نقاشی کرده بودم، داستان اولین فیلم من را تشکیل داد.وی ادامه داد: دور شدن از اصالت، نتیجه‌ای جز بی‌هویتی نخواهد داشت و زیان دخالت در طبیعت در نهایت متوجه خودمان خواهد شد؛ این دو موضوع از اصلی‌ترین موضوعاتی بود که در فیلم «آی دی» به آن‌ها پرداختم.

این کارگردان با بیان این‌که تکنیک انیمیشن «آی دی»، دو بعدی دیجیتال است، ادامه داد: نزدیک به دو سال تولید این انیمیشن به طول انجامید و تیم 10 نفره‎ای در ساخت آن به من کمک کردند

قبادی با اشاره به چالش‌های پیش رو در ساخت فیلم انیمیشن گفت: هزینه‌های مادی زیادی در این راه متقبل شدم که از مهمترین چالش‌های پیش رو بود اما خوشبختانه با حمایتی که از کار توسط مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی صورت گرفت، قسمتی از هزینه‌ها بازگشت.
وی افزود: یکی از هدف‌های هر فیلم‌ساز این است که در جشنواره‌های مطرح حضور پیدا کند. حضور در جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران که با مورد تایید آکادمی اسکار قرار گرفتن، توانسته اعتبار بیشتری پیدا کند و این قطعا نقطه عطف حرفه من خواهد بود.
قبادی خاطر نشان کرد: برگزاری جشنواره در شرایط پاندمی کرونا، اتفاق خوبی است. از این جهت که نمی‌شود سینما را تعطیل کرد. بسیار دوست داشتم که جشنواره برای مخاطبان هم به صورت حضوری برگزار می‌شد که امکانش به خاطر کرونا فراهم نیست و امیدوارم شرایط قبل به زودی بازگردد.
قبادی درباره مشخصه‌های احتمالی جذاب اثرش برای مخاطبان گفت: گورخر موجود بامزه‌ای است و به دلیل ظاهری که دارد و اتفاقات زیادی که به واسطه داستان در فیلم برایش می‌افتد، می‌تواند برای مخاطب جذاب باشد.

سی‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران ۲۷ مهر تا ۲ آبان ۱۴۰۰ (۱۹ تا ۲۴ اکتبر ۲۰۲۱) برگزار می‌شود. این رویداد برای اولین‌بار در تاریخ سینمای ایران واجد شرایط تایید آکادمی اسکار شناخته و معرفی شده است.

«فیلم‌جُستار» از هر تعریف و قاعد...
جایزه رِمی «ورلد فست» آمریکا به ...
پوستر ششمین همایش مطالعات فیلم ک...
فیلم‌ساز لرستانی جایزه‌اش را به ...
کتاب «مجموعه فیلم‌نامه کوتاه» ، ...
«پیام خصوصی» در جشنواره کونکوردی...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *