جستجو

حمیدرضا مؤمنیان فرماندار کاشان در نشست شماری از اعضای ستاد مرکزی پنجاه و نهمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان کاشان با وی گفت: تأثیر هنر و فرهنگ، حلقه مفقوده و گمشده ما در ساماندهی امور و فائق آمدن بر معضلات و مشکلات مختلف و جاری کشور است.

 

به گزارش روابط عمومی پنجاه و نهمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان کاشان، حمیدرضا مؤمنیان با ابراز خرسندی از تکاپوی فرهنگی هنری قابل لمس در شهرستان کاشان یادآور شد: قلبأ از رونق فعالیت‌های فرهنگی در شهرستان خوشحال می‌شوم و نماینده ارشد دولت با همه توان و البته بنا به وسع خود در رونق این جشنواره و در پشتیبانی از میزبانی آبرومند آن مشارکت خواهد کرد.

وی در ادامه با بیان این که متأسفانه در طول چند دهه گذشته گاهی اوقات با هنر به ویژه در بخش جوانان بااستعداد به اشکال و دلایل مختلف و عمدتأ واهی مبارزه شده است، افزود: اگر هنر را عام‌تر از واژه فرهنگ در نظر بگیریم و یا هر دو را در هم تنیده بسنجیم، می‌توان با قطعیت گفت که هنر و فرهنگ سازنده روح و روان انسان‌ها هستند اما با افسوس باید گفت بستن فضای بروز و ظهور هنر و جبهه‌گیری در مقابل خلق هنر از خطاهایی بود که در گذشته به جامعه آسیب زد.

معاون استاندار اصفهان، آزمون و خطا را طبیعت حوزه فرهنگ و هنر دانست و تصریح کرد: پذیرش نقد بدون تخریب در کنار بازگذاشتن فضای بروز و ظهور خلاقیت هنری و مراقبت در عدم ایجاد حاشیه‌ها باعث رشد جامعه خواهد شد.

مؤمنیان با تأکید بر این که کاشان و منطقه فرهنگی این حوزه در داشتن مفاخر، ستارگان و خالقان ادب و شعر و فرهنگ چیزی کم ندارد، افزود: در دو سه ساله اخیر بر روی مقوله هنر تئاتر کاشان و توسعه و رونق آن در شهرستان تأکید فراوانی کردیم و یکی از نشانه‌های این تأکید و اصرار این بود که نماینده ارشد دولت در شهرستان به تماشای تمرین تئاتر رفت تا به نوبه خود هنرمندان این حیطه را تشویق به ادامه راه کند.

فرماندارکاشان در ادامه با ابراز خرسندی از سابقه ۳۰ ساله دفتر انجمن سینمای جوان کاشان، ابراز امیدواری کرد تا این مجموعه بتواند در کشف استعدادهای هنری به ویژه از میان قشر دانش‌آموز و طبقه نوجوان و جامعه بیش از پیش تلاش کند.

مؤمنیان همچنین یادآور شد: میزبانی پنجاه و نهمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان در کاشان با توجه به اهداف و موضوعات آن، علاوه بر به نمایش درآمدن محصولات جوانان خلاق، باید محملی برای عمق بخشی به مقوله فرهنگ و گسترش این حوزه در بین توده مردم و جامعه شهرستان میزبان باشد.

معاون استاندار اصفهان با تأکید بر لزوم حمایت دولت از روندهای فرهنگی در شهرستان یادآور شد: شعار«کاشان، شهر رویدادها» که شهرداری کاشان در دوره جدید و در بحث موضوعات فرهنگی‌هنری آن را دنبال می‌کند نشأت گرفته از آن است که برخلاف گذشته وظایف شهرداری‌ها تنها در ۱۴ یا ۱۶ وظیفه خدمت شهری خلاصه نمی‌شود و حدود ۳۰۰ وظیفه و حوزه عملکردی از جمله فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی نیز برای این نهاد عمومی غیردولتی تعریف شده است.

در این نشست همچنین علاوه بر سرجه‌پیما(مدیر اجرایی)، رضوی‌زاده(رییس ستاد برگزاری) و جوادی‌مقدم (دبیر شورای سیاست‌گذاری) پنجاه و نهمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان کاشان شماری دیگر از اعضای ستاد مرکزی جشنواره از جمله رضا بهمنی، جعفر بزمی‌یان و عباس شافعی نیز به بیان دیدگاه‌های خود در مورد اهمیت جشنواره در پیش‌برد اهداف توسعه فرهنگی شهرستان کاشان پرداختند.

پنجاه‌ و‌ نهمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان در سه بخش مسابقه­ فیلم کوتاه، فیلم‌نامه و عکس، از تاریخ ۴ تا ۷ اسفندماه سال‌‌جاری با حضور استان‌های تهران، چهارمحال وبختیاری، خراسان‌شمالی، قم، گلستان، لرستان، مازندران، مرکزی، سمنان و اصفهان توسط انجمن سینمای جوانان ایران، شهرداری کاشان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر کاشان برگزارمی‌شود.

از کمدی تا آخرالزمان / هفتمین جل...
«فیلم‌جُستار» از هر تعریف و قاعد...
جایزه رِمی «ورلد فست» آمریکا به ...
پوستر ششمین همایش مطالعات فیلم ک...
فیلم‌ساز لرستانی جایزه‌اش را به ...
کتاب «مجموعه فیلم‌نامه کوتاه» ، ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *