جستجو

 

جشنواره بین‌المللی مستند  IDFA آمستردام هلند فراخوان سی و چهارمین دوره خود را منتشر کرد.

به گزارش انجمن سینمای جوانان ایران، جشنواره بین‌المللی مستند  IDFA آمستردام هلند یکی از معتبرترین رویدادهای سالانه سینمای مستند جهان و مورد تأیید آکادمی اسکار، فراخوان داد.

جشنواره IDFA  رویداد بین‌المللی مشهور و شناخته شده ای به شمار می آید که علاقمندان فیلم های مستند را در جریان آخرین و برجسته‌ترین تولیدات داخلی و بین‌المللی مستند جهان قرار می‌دهد و با شعار نمایش « آثاری با درون‌مایه‌ای از مسایل بغرنج اجتماعی که نمایانگر روح زمانه‌ای که در آن ساخته شده‌اند، باشند»، برپا می‌شود. این جشنواره معتبر جهانی که مورد تایید آکادمی اسکار است، شامل بخش های مختلفی همچون بخش‌های رقابتی فیلم‌های کوتاه، نیمه بلند، بلند، کودک نوجوان (kids and Docs) و اولین حضورها (First appearance)، ایدفا آکادمی، بازار (docs for sale)، فروم و… بوده، در دو بخش مسابقه اصلی مسابقه بین‌الملل و مسابقه بینایی Envision فعالیت کرده و بخش مسابقه مستند کوتاه و بخش مسابقه مستند جوانان را به‌شکل جنبی برگزار می‌کند؛ این جشنواره همچنین سه جایزه برای بهترین فیلم بلند اول، بهترین مستند هلندی و بهترین استفاده خلاقانه از فیلم‌های آرشیوی نیز در نظر گرفته است. فیلم‌های بخش مسابقه‌های اصلی و Luminous و Frontlight می‌توانند برای جایزه اول معرفی شوند. فیلم‌های منتخب در تمام بخش‌های جشنواره می‌توانند برای جایزه دوم و سوم نامزد شوند.

آخرین مهلت ثبت نام در سی و چهارمین دوره این جشنواره ۱۵ جولای ۲۰۲۱ است و متن فراخوان این دوره در وب‌سایت جشنواره به آدرس www.idfa.nl  در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.

سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی مستند  IDFA آمستردام هلند  ۱۷ تا ۲۸ نوامبر ۲۰۲۱ برگزار می‌شود.

«فیلم‌جُستار» از هر تعریف و قاعد...
جایزه رِمی «ورلد فست» آمریکا به ...
پوستر ششمین همایش مطالعات فیلم ک...
فیلم‌ساز لرستانی جایزه‌اش را به ...
کتاب «مجموعه فیلم‌نامه کوتاه» ، ...
«پیام خصوصی» در جشنواره کونکوردی...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *