فاطمه رادمنش بازیگر دو فیلم کوتاه «ماهکان» و «سفیدپوش» که در بسته فیلم «پنج‌گانِ کوتاه» در سینماهای «هنروتجربه» اکران شده است می‌گوید فیلم کوتاه یکی از مدیوم‌هایی است که به شدت آن را دوست دارم. بسته فیلم «پنج‌گانِ کوتاه» یکی از بهترین بسته فیلم‌های «هنروتجربه» است که خوشبختانه اکران سراسری آن آغاز شده؛ امیدوارم مخاطبان بیشتری به دیدن دو فیلم «ماهکان» و «سفیدپوش» و همچنین فیلم‌های «داغی»، «ناطق» و «ذبح»  که در باکس «پنج‌گانِ کوتاه» در حال اکران است بروند و از فیلم کوتاه حمایت کنند.

 

به‌گزارش روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران به‌نقل از سایت هنر و تجربه، فاطمه رادمنش درباره چگونگی بازی در «ماهکان» به خبرنگار این سایت گفت: حدود یک سال قبل از فیلم‌برداری «ماهکان»، حسام حسینی و عباس حسین‌زاده به من اطلاع دادند که نقشی دارند که مایلند من بازی کنم. سالها همدیگر را می‌شناختیم و این همکاری برای من هم فرصت خیلی بود. وقتی پروژه به مرحله نهایی رسیده و فیلمنامه تقریبا نهایی شده بود، جلسات بازنویسی فیلمنامه در خانه ما انجام میشد. در این جلسات علی‌محمد رادمنش، همسرم که در «ماهکان» نیز در نقش همسر من بازی می‌کند حضور داشت و همراه با دو کارگردان بر روی فیلمنامه کار می‌کردند. در طول این جلسات با داستان و نقش خودم بیشتر آشنا شدم و زوایای مختلف فیلم برایم روشن‌تر شد. نهایتا فیلمنامه «ماهکان» چند روز قبل از فیلمبرداری نهایی شد و با آگاهی کامل در روزهای فیلم‌برداری بازی داشتم.

او با اشاره به اینکه حسام حسینی و عباس حسین‌زاده از دوستان قدیمی من و همسرم هستند و در طی فیلم‌برداری نیز همه چیز دوستانه و با کمال آرامش پیش رفت اضافه کرد: در «ماهکان» بیشتر  مقابل بهار حسین‌زاده (بازیگر ماهکان) و میثم دامن‌زاده (عموی ماهکان) بازی داشتم. زمانی که فرصت داشتم با بهار حسین‌زاده صحبت می‌کردم و سعی داشتم ارتباط خوبی بین ما برقرار شود و حس مادر و دختر به خوبی شکل بگیرد. دو کارگردان «ماهکان» نیز کمک زیادی به من کردند.

بازیگر فیلم کوتاه «پارا دوپینگ» با اشاره به اینکه کیفیت «ماهکان» راضی‌کننده است و از بازی در این فیلم راضی هستم، درباره بازخوردهای این فیلم از سوی مخاطبان اظهار کرد: به طور کلی بالای ۸۵ درصد از مخاطبین، «ماهکان» را دوست داشتند و با فیلم ارتباط برقرار کردند.  دوستان فیلمساز «ماهکان» را خیلی دوست داشتند و از نظر آنها «ماهکان» فیلمی خوش‌ساخت با کارگردانی قوی، داستان خوب و بازی‌های قابل قبولی است.

این بازیگر جوان همچنین درباره بازی در فیلم کوتاه «سفیدپوش» توضیح داد: فیلم کوتاه «سفید پوش» اولین همکاری من با رضا فهیمی است و بعد از این فیلم تجربه دیگری هم با او داشتم. چندین ماه قبل از فیلمبرداری «سفیدپوش»، الهام خدابنده‌لو طراح صحنه و لباس فیلم «سفیدپوش» که از همکلاسی‌های من در دانشگاه بود برای بازی در این فیلم تماس گرفت. از آنجایی که می‌دانستم رضا فهیمی کارگردان بسیار خوبی است، بدون آنکه فیلمنامه را بخوانم بازی در این فیلم را قبول کردم. برای بازیگران همکاری با برخی کارگردانان اهمیت زیادی دارد و من هم بر همین اساس پیشنهاد بازی در «سفیدپوش» را قبول کردم.

فاطمه رادمنش با اشاره به اینکه تجربه کار با کارگردان «سفیدپوش» تجربه لذت‌بخشی بود و امیدوارم این همکاری ادامه پیدا کند، افزود: به جز بازیگری، یکی از دغدغه‌های اصلی من فیلمسازی است و اینگونه تجربیات با کارگردانان خوب، کمک زیادی به من خواهد کرد. فیلم کوتاه یکی از مدیوم‌هایی است که به شدت آن را دوست دارم. بسته فیلم «پنج‌گانِ کوتاه» یکی از بهترین بسته فیلمهای «هنروتجربه» که خوشبختانه اکران سراسری آن آغاز شده است. امیدوارم مخاطبان بیشتری به دیدن دو فیلم «ماهکان» و «سفید پوش» و همچنین فیلمهای «داغی»، «ناطق» و «ذبح»  که در باکس «پنج‌گانِ کوتاه» در حال اکران است بروند و از فیلم کوتاه حمایت کنند.

 

 

دو فیلم کوتاه «ماهکان» و «سفیدپوش» در بسته «پنج‌گانِ کوتاه» از یکم آبان‌ماه روی پرده سینماهای «هنروتجربه» رفته است. این بسته شامل ۵ فیلم کوتاه «داغی» به کارگردانی فاطمه محمدی، «ماهکان» ساخته حسام حسینی و عباس حسین‌زاده، «ذبح» اثر آکو زندکریمی و سامان حسین‌پور، «سفید‌پوش» اثر رضا فهیمی و «ناطق» به کارگردانی مهرشاد رنجبر است.