جستجو

گفت‌و‌گوی زنده انجمن سینمای جوانان ایران پیرامون فیلم کوتاه این هفته با محوریت انیمیشن و با حضور فاطمه حسینی شکیب‌ برگزار می‌شود.

به‌گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، پنجاه وششمین گفت‌و‌گوی زنده انجمن سینمای جوانان ایران پیرامون فیلم کوتاه با عنوان برخط فرضی (فصل دوم) ساعت 21 شامگاه چهارشنبه 14 مهرماه 1400 از طریق صفحه معاونت آموزش انجمن به ‌آدرس amoozsh.iycs@ برگزار خواهد شد.

نشست تخصصی این هفته با موضوع «انیمیشن» برگزار می‌شود و دومین برنامه از این سری، «تجربه‌گرایی به مثابه فرایند» نام دارد که با حضور فاطمه حسینی شکیب‌ و هدی اثنی‌عشری (مجری-کارشناس) اجرا خواهد شد.

دکتر فاطمه حسینی‌شکیب، مدرس و پژوهشگر رشته مطالعات انیمیشن و رسانه، عضو هیئت علمی گروه انیمیشن دانشکده سینما تئاتر در دانشگاه هنر از سال ۱۳۸۸، نماینده بین‌الملل آسیفای ایران و از اعضای موسس «انیمیشن؛ تجربه»،‌ بخشی از جامعه نیومیدیا است. وی عضو هیئت داوری ژورنال علمی پژوهشی آی اس آی «انیمیشن: یک ژورنال میان رشته‌ای» animation; an interdisciplinary journal  از انتشارات سیج انگلستانSage ، مولف و ویراستار علمی کتاب «جستارهایی در اقتصاد انیمیشن»‌ (۱۳۹۷)، نگارنده چندین فصل در کتاب و مقالات علمی پژوهشی به زبان انگلیسی و فارسی و ‌استاد راهنمای بیش از ۱۲۰ عنوان پایان‌نامه نظری در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری انیمیشن و ۲۵ عنوان پایان‌نامه عملی (فیلم انیمیشن) است. از دیگر فعالیت‌های وی باید به عضویت در هیئت تحریریه «نامه هنرهای نمایشی و موسیقی» دانشگاه هنر  (ژورنال علمی-پژوهشی)، عضویت در شورای سردبیری « فصلنامه سینما-انیمیشن» زیرنظر مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، مشاوره فیلمنامه انیمیشن و سینمای زنده و داوری برخی از جشنواره‌های داخلی و بین‌المللی انیمیشن اشاره کرد.

گفتنی‌است، در فصل جدید برخط فرضی، هرماه یک مجری‌کارشناس موضوع واحدی را با حضور کارشناسان سینمایی مورد بررسی قرار خواهد داد و این برنامه چهارشنبه‌ هر هفته از ساعت 21 میزبان یک کارشناس مهمان خواهد بود.

بر این اساس، در پنجمین مجموعه آموزشی از سری جدید برخط فرضی، هدی اثنی‌عشری به‌عنوان مجری‌کارشناس، موضوع «انیمیشن» را طی 5 هفته با 5 مهمان این برنامه مورد واکاوی قرار خواهد داد.

تاکنون 55 نشست تخصصی با عنوان «برخط فرضی» در حوزه‌های گوناگون مرتبط با فیلم کوتاه با حضور اساتید برجسته ایرانی و خارجی برگزار شده و ویدیوی نشست‌های قبلی در صفحه یادشده در دسترس علاقه‌مندان است.

از کمدی تا آخرالزمان / هفتمین جل...
«فیلم‌جُستار» از هر تعریف و قاعد...
جایزه رِمی «ورلد فست» آمریکا به ...
پوستر ششمین همایش مطالعات فیلم ک...
فیلم‌ساز لرستانی جایزه‌اش را به ...
کتاب «مجموعه فیلم‌نامه کوتاه» ، ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *