جستجو

غلامرضا نعمت‌پور مدرس فیلمسازی در انجمن سینمای جوانان ابران- دفتر خرم‌آباد معتقد است برگزاری آزمون فیلمسازی دوره یکساله در آبان ۱۴۰۱ فرصت دوباره‌ای برای شناسایی هنرجویان مستعد و جبران خلاهای آموزشی است که کرونا در دو سه سال اخیر تحمیل کرده است.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، سید غلامرضا نعمت پور فیلمساز و کارگردان انجمن سینمای جوانان ایران-دفتر خرم آباد
معتقد است برگزاری آزمون فیلمسازی در این نهاد اقدام مناسبی برای غربالگری و استعدادیابی هنرجویان فیلمسازی است. وی گفت: اساسا آزمون‌ها نظامی برای غربال‌گری جهت شناخت و کشف استعدادها هستند. از طریق این آزمون‌ها توانایی نیروها نیز مشخص می‌شود و گزینشی برای انتخاب افراد موفق صورت می‌گیرد. وی ادامه داد: سینما علاقه‌مندان زیادی دارد که شاید همه آن‌ها لزوما نتوانند در این حوزه موفق باشند اما آزمون‌ها می‌توانند افراد مستعد واقعی را مشخص ‌کنند. برگزاری دوره‌های فیلمسازی در انجمن طی سال های متمادی تجربه‌ای است که بسیاری از سینماگران خوب و مطرح امروز کشور را به فیلم کوتاه و سینمای بلند معرفی کر‌ده است.

نعمت‌پور همچنین درباره وقفه ایجاد شده در دو سال درگیری با کرونا برای برگزاری آزمون فیلمسازی و جایگزینی دوره فیلمسازی تعاملی در این مدت عنوان کرد: متاسفانه در دو سه سال کرونا سعی کردیم با آموزش‌های مجازی خلا ایجاد شده را جبران کنیم اما برای هنرجویانی که حضور در دوره‌های فیلمسازی انجمن سینمای جوانان ایران ابتدای کارشان است قطعا ارتباط رو در رو و آشنایی با تجهیزات فیلمسازی اهمیت ویژه‌ای دارد بنابراین در دوره‌های تعاملی تنها ناچار به حفظ ارتباط با هنرجویان بودیم اما قطعا کیفیت آموزش به شکل حضوری نبود.

این مدرس سینما درباره جایگاه جشنواره فیلم کوتاه تهران برای هنرمندان سینمای کوتاه و همزمانی سه بعد آموزش، تولید و جشنواره در انجمن سینمای جوانان ایران خاطر نشان کرد: هنرمند به دنبال جایی است که اثرش دیده شود. این ظرفیت در انجمن وجود دارد و اگر بتوانیم آن را گسترش دهیم، شور و شوق هنرمندان بیشتر می‌شود. دست کم برای من اولین جایزه‌ای که گرفتم، باعث شد تا خیلی جدی‌تر آموزش سینما را پیگیری کنم.

وی ادامه داد: تنها نگرانی‌ام این است که در شرایطی که جشنواره فیلم ‌کوتاه تهران مورد تایید آکادمی اسکار است، باید تدبیری برای فیلمسازان شهرستان‌ها داشته باشیم که توان تولید پایین تری نسبت به فیلمسازان در تهران و شهرهای بزرگ دارند، دسترسی‌شان به تجهیزات و عوامل حرفه‌ای در پشت صحنه کمتر است و بنابراین رقابتشان با آثاری که دسترسی بیشتری به این عوامل داشته اند، کمتر می‌شود. از این جهت معتقدم باید حواسمان به حمایت از فیلمسازان شهرستان ها باشد تا در این ارتقای کیفی از رقابت جا نمانند و حضور در جشنواره برایشان دست نیافتنی نشود.

حسن خمسه سرپرست انجمن سینمای جوا...
پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «مهم...
جایزه بهترین کارگردانی جشنواره س...
ابوالفضل سروش‌مهر سرپرست انجمن س...
فیلم کوتاه «تگرگ» روایتی از تردی...
 هفتمین «هفته فیلم و عکس» استان ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *