جستجو

 

فیلم‌ساز حاضر در اردوی فیلم‌سازی بوشهر معتقد است فیلم‌سازان باید از قالب فیلم‌های رئال اجتماعی بیرون بیایند و به سمت کارهای فانتزی بروند.

به‌گزارش روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، «عباس احسانی‌پور» فیلم‌ساز جوانی که با طرح «به نفت زدیم به گند زدیم» در اردوی «ایده تا تولید» در تیم عادل تبریزی با ژانر کمدی-فانتزی در بوشهر حضور داشته است، درباره حضور در این رویداد گفت:‌ شکل برگزاری این کارگاه آموزشی فوق‌العاده بود. کلیت آن بسیار مفید بود و اساتید خوبی هم انتخاب شده بودند. شخصا از کارگاه عادل تبریزی خیلی نکات را یاد گرفتم و نقطه قوت او هم بحث کار با بازیگران و بازی گرفتن از بازیکران و گاهی حتی نابازیگران بود. از این حیث حضور در این کارگاه بسیار به من کمک کرد به‌خصوص برای تجربه‌هایی که در آینده می‌خواهم داشته باشم.

وی درباره تمرکز بر «ژانر» در این اردوی فیلم‌سازی هم گفت: این اتفاق قطعا بر تنوع ژانری سینمای ایران تأثیر خواهد داشت به خصوص برای نسل جدید که مدام به‌دنبال تجربه‌های جدیدتر می‌گردند. برای این نسل خیلی مهم است که سینما تنوع ژانری داشته باشد. فیلم‌سازان باید از قالب فیلم‌های رئال اجتماعی بیرون بیایند و به سمت کارهای فانتزی بروند که تا امروز کمتر در سینمای ایران تجربه شده است. کمدی شاید تا حدودی در سینما تجربه شده باشد اما ژانرهایی مانند وحشت بسیار مورد غفلت است و دوره‌هایی از این دست بسیار می‌تواند کمک‌کننده باشد.

این فیلم‌ساز ادامه داد: در همین دوره 30 تا 40 طرح و فیلمنامه مرتبط با ژانر وحشت داشتیم که آمار بی‌سابقه‌ای بود و این اتفاق بسیار کمک می‌کند به افرادی که می‌خواهند متفاوت فکر کنند. افرادی که دوست دارند خارج از چارچوب‌هایی که قبلا بوده است، فیلم بسازند و داستان بنویسند. اگر این جریان ادامه پیدا کند، این افراد خواهد فهمید که جایی وجود دارد که به ایده‌ها و افکار‌ آن‌ها اهمیت می‌دهد. همین مسئله منجر به تولد آدم‌های خلاق در سینمای ایران می‌شود.

وی درباره تجربه کار گروهی در این دوره هم توضیح داد: فیلم‌سازی اساسا یک کار گروهی است. گاهی هم شرایطی پیش می‌آید که یک فیلم را دو نفر کارگردانی می‌کنند. در این کارگاه هم گاهی این موقعیت پیش می‌آمد که یک صحنه را دو نفر کارگردانی کنند. اینکه بتوانی با فرد دیگری که مخالف فضای ذهنی توست کاری را کارگردانی کنی، منجر به افزایش کیفیت کار می‌شود. خروجی آن هم حاصل تعامل چند نفر است؛ این بسیار کمک‌کننده است. در کار گروهی افراد اشتباهات یکدیگر را می‌پوشانند و این اتفاق بسیار خوب است.

حضور استاندار فارس در دفتر انجمن...
همزمان با حضور در جشنواره کن از ...
محسن جهانی سرپرست انجمن سینمای ج...
سیدوحید سیدحسینی به‌عنوان سرپرست...
تک‌نوازی در نشست فیلم کوتاه تبریز
هشت اثر خراسان شمالی در آستانه ت...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *