جستجو

انجمن سینمای جوانان همدان حدود ۵۰ هنرجوی عکاسی را به ورکانه دعوت کرد تا عکاسی مستند و مردم‌نگارانه را در این روستای زیبا تجربه کنند.

 

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران ، هفته گذشته حدود ۵۰ هنرجوی این انجمن برای عکاسی مستند و مردم‌نگارانه در روستای زیبای ورکانه  گردهم جمع شدند.

 حاصل و کارنامه عکاسی این هنرجوها نمایشگاهی خواهد شد که علاوه بر همدان قرار هست تا در روستای ورکانه نیز به نمایش گذاشته شود.
انجمن سینمای جوانان همدان بارها به بهانه‌های مختلف، هنرجویان و هنرمندان حوزه سینما و عکاسی خود  را به دیدن و ثبت مردم‌نگارانه و معماری زیبای این روستا فراخوانده است.
این بار هنرجویان عکاسی در انجمن سینمای جوانان همدان به همراه مدرسین عکاسی سعید کرمی و میثم دادخواه در کنار آموزش‌های عملی عکاسی در فضای باز تجربه‌ای ماندگار و شیرین را از این روستا   ثبت کردند که به زودی بر دیوارهای نگارخانه‌های شهر همدان و در سطح روستای ورکانه قاب خواهند شد.

ورکانه در یک نگاه

روستای ورکانه در ۲۲ کیلومتری شرق همدان و در کوهپایه‌ای زیبا واقع شده است؛ اما اهمیت این روستا علاوه بر پیشینه تاریخی آن که به بیش از ۴۰۰ سال می‌رسد به جاذبه‌های دیگری نیز برمی‌گردد. از جمله این جاذبه‌ها معماری سنگی آن است. بیشتر ساختمان‌های روستا از سنگ لاشه ساخته شده و با تابش نور به ویژه پس از بارش باران درخشندگی خاصی پیدا می‌کند و تغییر رنگ می‌دهد. ورکانه روستایی است با ۲ گرایش از ۲ زبان فارسی و لکی و اگر با ساکنانش هم‌سخن شوید از امثال و افسانه‌های شیرین و باورهایشان سیر نمی‌شوید.
دره‌های طبیعی اطراف روستا از دیگر جاذبه‌های آن است که هر بیننده‌ای را مجذوب می‌کنند.

باید یادآوری کرد این روستا زادگاه پروفسور توفیق موسیوند، سازنده نخستین قلب مصنوعی جهان، است و خانه اجدادی او در این روستا قرار دارد. ورکانه خاستگاه اصلاح نژاد اسب اصیل ایرانی (نژاد خوزستان) هم است. ۵ دهه پیش از این زنده‌یاد مری‌لیلی قراگوزلو، چهره جهانی پرورش اسب اصیل ایرانی، در این روستا اصطبلی ایجاد کرد و به پرورش و اصلاح نژاد اسب پرداخت. علاوه بر خرابه‌های اصطبل مری‌لیلی یک اصطبل قدیمی هم در روستا وجود دارد که مربوط به دوره قاجار و امیرطومان قراگوزلو است و همچنان از آن استفاده می‌شود. بقایای قلعه امیرطومان قراگوزلو در کنار روستا واقع شده است.

 

تماشای فیلم‌های درام و فانتزی در...
حضور استاندار فارس در دفتر انجمن...
همزمان با حضور در جشنواره کن از ...
محسن جهانی سرپرست انجمن سینمای ج...
سیدوحید سیدحسینی به‌عنوان سرپرست...
تک‌نوازی در نشست فیلم کوتاه تبریز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *