جستجو
سرپرست انجمن سینمای جوانان بیرجند مطرح کرد:

سامان ضابطی سرپرست انجمن سینمای جوانان بیرجند، تدوینگر و مدرس دوره 7 ماهه فیلم‌سازی انجمن سینمای جوانان ایران درباره ظرفیت‌های طرح آموزش رایگان فیلم‌سازی انجمن سینمای جوانان ایران توضیح داد.

 

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، مرحله اول آزمون دوره 7 ماهه فیلم‌سازی انجمن سینمای جوانان ایران با حضور 1490 داوطلب در روز جمعه 27 آبان 1401 در سراسر کشور برگزار شد و قرار است که مرحله دوم آن با حضور 13 دفتر انجمن سینمای جوانان ایران در 10 استان مختلف، روز جمعه 4 آذر 1401 برگزار شود.

13 دفتر انجمن سینمای جوانان ایران که طبق اعلام محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی، به منظور کشف استعدادهای نوظهور، تقویت عدالت فرهنگی و گسترش جریان فیلم‌سازی، مشمول طرح آموزش رایگان فیلم‌سازی انجمن سینمای جوانان ایران قرار گرفته‌اند، با یک هفته فرصت بیشتر برای ثبت‌نام تا پنجشنبه 3 آذر مهلت ثبت‌نام دارند و آزمون این دفاتر جمعه 4 آذر 1401 برگزار خواهد شد.

استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، ایلام، کهکیلویه و بویراحمد، گلستان، سمنان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری و لرستان، شامل این طرح آموزشی هستند.

به همین منظور سامان ضابطی سرپرست انجمن سینمای جوانان بیرجند، تدوینگر و مدرس دوره 7 ماهه فیلم‌سازی انجمن سینمای جوانان ایران با اشاره به ظرفیت‌های فیلم‌سازی در استان خراسان جنوبی، درباره طرح آموزش رایگان فیلم‌سازی انجمن سینمای جوانان ایران، عنوان کرد: با توجه به وجود استعدادهای فراوان که کمتر دیده شده‌اند، به ویژه در مناطق کم برخوردار، به علت عدم داشتن شرایط مالی مناسب و دسترسی آسان به امکانات برای حضور در دوره‌های آموزشی سینما، این امر می‌تواند باعث بروز و ظهور استعدادها و ایجاد فرصت مناسب برای فعالیت این افراد در این زمینه شود. البته به علت عدم وجود هزینه مالی برای هنرجویان، ایجاد سازوکار مناسب برای بالا بردن انگیزه هنرجویان در راستای ادامه فعالیت‌ها تا پایان دوره و بعد از مواجهه با سختی‌های تولید از ملزومات اجرایی این طرح است و برگزاری آزمون ورودی و سنجش مناسب برای ورود به دوره از موارد بسیار مناسب در راستای اجرای این طرح و ملزومات آن است.

ضابطی در ادامه با اشاره به روند استعدادیابی طرح آموزش رایگان فیلم‌سازی انجمن سینمای جوانان ایران توضیح داد: مطمئنا استعدادیابی و گسترش فعالیت دفتر در تمامی شهرستان‌های استان و دیگر استان‌ها از اولویت‌ها و مسائل مهم این مسیر خواهد بود که می‌توان با حضور در شهرستان‌های فاقد دفتر انجمن یا نمایندگی و برگزاری آزمون‌های استعدادیابی به صورت مستمر و همینطور برگزاری کارگاه‌های کوتاه مدت با حضور استادان انجمن سینمای جوانان ایران در همان شهرستان‌ها به صورت رایگان، به این مهم رسید.

وی افزود: گسترش فرصت‌های شغلی و اشتغال‌زایی در مشاغل سینمایی هم از دیگر ظرفیت‌های این طرح است که با معرفی استعدادها و نیروهای بیشتر و گسترش فعالیت‌های سینمایی حتی در کوچکترین مناطق امکان پذیر خواهد شد.

سرپرست انجمن سینمای جوانان بیرجند در پایان بیان کرد: از ظرفیت‌های این طرح آموزش رایگان فیلم‌سازی انجمن سینمای جوانان ایران می‌توان به ایجاد انگیزه اشاره کرد، برای اینکه علاقه‌مند به این حوزه بداند تا مادامی که نیاز به آموزش و حمایت در تولید دارد می‌تواند از امکاناتی که انجمن سینمای جوانان ایران در اختیارش قرار می‌دهد بهرمند گردد، حتی اگر از نظر مالی هم کم‌توان باشد.

تجسم یک باور کهن
موفقیت فیلم کوتاه «آخرین شیهه‌ی ...
در روزهای پایانی اسفند نهمین هفت...
گستره وحشت
حسن خمسه سرپرست انجمن سینمای جوا...
پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «مهم...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *