جستجو

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، بابیان این مطلب که اولین هدفم در وزارتخانه ایجاد فضای اخلاقی و اعتماد است؛ افزود: باید بین فردی که نسبت به دیگران بیشتر کار می‌کند تفاوت قائل شد. در یک سازمان توجه به افراد بر‌تر به افزایش انگیزه کمک می‌کند.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی، «سیدرضا صالحی امیری» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشستی با کارکنان این وزارتخانه به مناسبت میلاد پیامبر گرامی اسلام، حضرت محمد مصطفی (ص) و امام جعفر صادق (ع) با بیان این مطلب گفت: تداوم حیات انقلاب در گرو عمل به سیره و سنت حضرت رسول و اهل بیت (ع) است.

وی ضمن قدردانی از خدمات و تلاش‌های علی جنتی در دوران مسئولیتش در وزارت فرهنگ  و ارشاد اسلامی گفت: برای پیشبرد اهداف فرهنگ  و هنر کشور، قدم‌های موثری در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برداشته شده ولی برای رسیدن به نقطه مطلوب  نیازمند برداشتن گام‌های بزرگتری هستیم.

صالحی امیری با اشاره به وظایف وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: وظیفه اصلی وزیر، راهبری کل وزارتخانه برای رسیدن به اهداف متعالی سازمانی است. بنابراین رویکرد کلان و استراتژیک به مسائل از جمله وظایف وزیر است.

وی تاکید کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جایگاه ملی خود قرار ندارد و باید تلاش کرد تا جایگاه اصلی خود در این سطح را بیابد و مورد توجه قرار گیرد و به نهادی حاکمیتی، اثر بخش، پویا و تصمیم گیرنده تبدیل شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: ورود دیگران به حوزه وظایف و فعالیت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ناصواب و غیر قابل پذیرش است.

وی با اشاره به نقش منابع انسانی در پیشبرد اهداف افزود: اتکا به منابع انسانی در هر سازمان موجب پیشرفت آن می‌شود؛ بنابراین کار‌شناس با انگیزه، مدیر خلاق و وحدت، یکدلی، اخلاق و کرامت انسانی می‌تواند مشکلات دستگاه و سازمان را حل کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اعتماد به یکدیگر ادامه داد: تا زمانی که نتوانیم به دیگران اعتماد کنیم به طور قطع دیگران هم به ما اعتماد نمی‌کنند. بنابراین اولین هدفم در این وزارتخانه ایجاد فضای سالم، اخلاقی و اعتماد متقابل کارکنان و مدیران است.

وی در عین حال تصریح کرد: مبنای اعتماد این است که باور داشته باشیم کاری که انجام می‌دهیم در جهت تعالی دستگاه است.

صالحی امیری گفت: توجه به کرامت انسانی ضروری است. همه در برابر امر اخلاقی و انسانی برابرند و نباید بین افراد تبعیض قائل بود.

وی خطاب به کارکنان و مدیران وزارت ارشاد افزود: باید بدانیم که همه عضو یک خانواده هستیم. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دارای حریم است و همه باید حرمت آن را حفظ کنند و کسی حق تعرض به این حریم را ندارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر لزوم وجود نظام و سلسله مراتب در نهاد و سازمان، ادامه داد: بی‌نظمی مانند موریانه‌هایی است که دستگاه را از ریشه ویران می‌کند.

وی با تاکید بر وجود امنیت شغلی در بین کارکنان گفت: حقوق و مزایا در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت نیازمند بازنگری است و باید درشان کارکنان آن باشد.

عضو کابینه تدبیر و امید با تاکید بر لزوم تکریم کارکنان و خانواده‌های آن‌ها ادامه داد: تکریم کارکنان وخانواده‌های آن‌ها بسیار تاثیرگذار است و در ایجاد روحیه با نشاط نقشی مهم دارد. توجه به بهداشت و درمان کارکنان نیز بخشی از ضرورت‌های یک دستگاه است.

وی افزود: توجه به افراد بر‌تر نیز در میان کارکنان به افزایش انگیزه در بین آن‌ها کمک می‌کند. باید بین فردی که نسبت به دیگران بیشتر کار می‌کند تفاوت وجود داشته باشد.

صالحی امیری تصریح کرد: همه باید پاسخگو باشیم و اصل پاسخگویی باید به فرهنگ عمومی در دستگاه‌ها و سازمان‌ها تبدیل شود.

وی با اشاره به نقش حراست در ایجاد امنیت در دستگاه‌ها ادامه داد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید از هرگونه بداخلاقی به دور و دارای محیطی پاک و آرام باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر انسجام و وفاداری درونی افزود: از سیاسی کردن وزارت ارشاد باید به دور بود. همه گرایش‌های سیاسی در این وزارتخانه مورد پذیرش است و این دستگاه باید بدون مناقشه و چالش‌های بی‌حاصل به وظایف فرهنگی و هنری خود بپردازد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ مسیر رسیدن به دیپلماسی فرهنگی در خارج از کشور، همکاری با همه نهادهای فرهنگی با شرط حفظ مرزهای فرهنگی

سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی است و همه برای رسیدن به دیپلماسی فرهنگی باید به این سازمان بپیوندند.

موفقیت فیلم کوتاه «آخرین شیهه‌ی ...
در روزهای پایانی اسفند نهمین هفت...
گستره وحشت
حسن خمسه سرپرست انجمن سینمای جوا...
پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «مهم...
جایزه بهترین کارگردانی جشنواره س...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *