جستجو

نشست صمیمانه اساتید و مدیر انجمن سینمای جوان هرمزگان با اعضای شورای شهر بندرعباس شنبه ۲۰ فروردین ماه با هدف بررسی مسائل این حوزه و ارائه راهکار برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، «حسن سالاری» رئیس کمیسیون فرهنگی و «احمد کناری نژاد» رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر بندرعباس با حضور در دفتر انجمن سینمای جوان با اعضای این انجمن دیدار و گفت و گو کردند.

«فروزان کهوری نژاد»، مدیر انجمن سینمای جوان هرمزگان در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های این انجمن گفت: «انجمن سینمای جوان هرساله بین ۲۰ تا ۲۵ هنرجو در زمینه‌ی فیلمسازی آموزش می‌دهد که سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا و برای حفاظت از سلامتی هنرجوها کلاس‌ها در دو گروه برگزار شد».

وی اضافه کرد: «با توجه به قدمت چندین ساله‌ی انجمن سینمای جوان هرمزگان بسیاری از نیروهای فعال در مرکز صدا و سیمای استان، مدیران و کارکنان روابط عمومی ادارات هرمزگان در این انجمن آموزش دیدند و مهارت کسب کردند. از همین رو توجه و ارتقای امکانات آموزشی انجمن سینمای جوان در تربیت نیروهای کارآمد بسیار موثر خواهد بود».

کهوری‌نژاد با بیان اینکه در سال جدید تلاش شده متناسب با سرفصل‌های آموزشی امکانات انجمن به روز شود، افزود: «با این حال در بحث ارتقای سیستم‌های تدوین فیلم نیاز به کمک داریم. این سیستم‌ها مربوط به دهه ۸۰ هستند که با توجه به متدهای جدیدی که هرروزه در دنیای فیلمسازی ظهور می‌کند به روزرسانی این تجهیزات ضرورت دارد».

مدیر انجمن سینمای جوان هرمزگان در پایان تاکید کرد که اگر آموزش شرایط بهتری داشته باشد خروجی درخشان‌تر خواهد بود.

 

پیشنهاد انعقاد تفاهم‌نامه بین شورا، شهرداری و سینمای جوان

«علی خائف» از اساتید انجمن سینمای جوان و دانش‌آموخته کارگردانی در ادامه با بیان اینکه حضور اعضای شورای شهر بندرعباس در انجمن بی‌سابقه بوده است، گفت: «برای این حضور دست شما را به گرمی می‌فشاریم و قدردان آن هستیم».

وی در ادامه پیشنهاد انعقاد تفاهمنامه ما بین شورای شهر، شهرداری و انجمن سینمای جوان را مطرح کرد و افزود: «انجمن سینمای جوان تفاهمنامه‌ای با شورای شهر و شهرداری بندرعباس برای برگزاری جشنواره‌ای با رویکرد حقوق شهروندی منعقد کند که براساس آن هنرجوهای سینمای جوان بتوانند آثار خود را ارائه دهند».

خائف اضافه کرد: «همگی آگاه هستیم که شهر بندرعباس به سمت بی‌هویتی گام برمی‌دارد. هنرجوها و جوانان شهر بندرعباس می‌توانند در این جشنواره به خوبی خلاءهای شهر را نمایش دهند. متاسفانه جشنواره‌های کنونی از هدف اصلی خود دور شده‌اند. انعقاد این تفاهم‌نامه و برگزاری این جشنواره شور و شعف خوبی در شهر ایجاد می‌کند».

«خوبیار سالاری» مدرس و مسئول اسبق این مجموعه نیز گفت: «خروجی‌های انجمن سینمای جوان به راحتی جذب ادارات می‌شوند».

وی با بیان اینکه آموزشگاه سینمایی دارم اما هیچ آموزشگاهی به لحاظ فضای آموزشی، اساتید و دیگر منابع آموزشی قوی‌تر از مجموعه انجمن سینمای جوان نیست، افزود: «این مجموعه نیاز به حمایت در به روز بودن تجهیزات سینمایی دارد اما متاسفانه مورد حمایت جدی سازمان‌ها و نهادها قرار نگرفته است».

 

 

در ادامه، «ابراهیم احمدی» عضو فعال انجمن سینمای جوان اظهار کرد: «با توجه به رشد صنعت خصوصا در حوزه سینما تجهیزات زیادی وارد صنعت فیلم‌سازی شده است اما مخاطب بعد از مراجعه و حضور در دوره با ابزار پیشرفته و به روز مواجه نمی‌شود که این مسئله در روحیه هنرجو بی‌تاثیر نیست؛ به همین جهت بهتر است بودجه‌ایی برای این مجموعه در نظر گرفته شود تا امکانات و تجهیزات جدید با استانداردهای به روز در اختیار هنرجو قرار گیرد».

عدم توجه مسئولان استان به مراکز هنری و شکاف بین آن‌ها، همچنین عدم اعتماد ادارات و سازمان‌های استان به هنرجوهای انجمن و ارائه پروژه‌هایشان به خارج استان از دیگر گلایه‌هایی بود که در این نشست مطرح شد.

 

دعوت برای حضور در صحن شورا

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر بندرعباس با تاکید بر اینکه شورا بیش از هرچیز وظیفه نظارتی دارد، گفت: «در اولین فرصت سعی می‌کنیم در کمیسیون فرهنگی جلسه‌ای را با حضور اعضای انجمن سینمای جوان، شهرداری و شورا برگزار کنیم و خروجی این جلسه مصوبه‌ای باشد که شهر از آن بهره ببرد».

سالاری اضافه کرد که تمام نکات و پیشنهادات اعضای انجمن می‌تواند به صورت مصوبه شکل قانونمندی به خود بگیرد.

وی در پایان افزود: «برای دریافت کمک‌های مالی نیز در جلسه آینده که با حضور مسئولان شهری و سایر اعضا برگزار می‌شود به بحث وتبادل نظر می‌پردازیم».

کناری‌نژاد، رئیس کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورای شهر بندرعباس نیز در ادامه گفت: «یکی از معضلات نرخ بالای بیکاری در استان هرمزگان نداشتن مهارت نیروی انسانی است. از آنجا که ظرفیت‌های انجمن سینمای جوان ناشناخته است، شورا برای شناساندن این ظرفیت به ارگان‌های دیگر پیشگام خواهد بود».

وی با بیان اینکه شورای ششم به مبحث آموزش و مهارت آموزی نگاه ویژه‌ای دارد، افزود: «شورا تلاش می‌کند خلاء بین تبادل ظرفیت‌ها و امکانات بین انجمن سینمای جوان هرمزگان و شهرداری بندرعباس را پر کند».

موفقیت فیلم کوتاه «آخرین شیهه‌ی ...
در روزهای پایانی اسفند نهمین هفت...
گستره وحشت
حسن خمسه سرپرست انجمن سینمای جوا...
پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «مهم...
جایزه بهترین کارگردانی جشنواره س...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *