جستجو

شانزدهمین هفته فیلم و عکس انجمن سینمای جوانان مهاباد با حضور جمعی از عکاسان، فیلم‌سازان و هنرمندان این شهرستان با افتتاح نمایشگاه عکس در مجتمع فرهنگی و هنری این شهر آغاز به کار کرد.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، رییس انجمن سینمای جوانان مهاباد روز یکشنبه در آیین آغاز به کار این رویداد فرهنگی گفت: در شانزدهمین هفته فیلم و عکس این شهرستان آثار ۱۷ عکاس و ۲۲ فیلمساز در مدت سه روز برگزاری آن به نمایش گذاشته خواهد شد.

رحیم بایزیدی با بیان اینکه هفته فیلم و عکس مهاباد، در شکل غیررقابتی برگزار می‌شود، اضافه کرد: از مجموع ۲۴۵ قطعه عکس از ۳۵ عکاس،  ۱۹ قطعه عکس از ۱۷ عکاس با موضوعات، کودک، طبیعت، مردم نگاری، طبیعت و پرتره در نمایشگاه گروهی به نمایش گذاشته شده است.

وی ادامه داد: در بخش فیلم نیز ۲۴ فیلم تولیدی نمایش داده می‌شود که این فیلم‌ها حاصل تلاش ۲۲ فیلم‌ساز انجمن سینمای جوانان مهاباد در طی ۲ سال گذشته است.

رییس انجمن سینمای جوانان مهاباد اظهار کرد: از مجموع ۲۴ فیلم، ۲۰ فیلم داستانی و چهار فیلم مستند است که در طول ۲ روز و در چهار سانس مختلف هر روز از ساعت ۱۱ در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، نمایش داده می‌شود.

بایزیدی، برگزاری نشست کارگاه تخصصی در حوزه هنر بصری، جلسات نقد و بررسی فیلم‌ها با حضور کارشناسان و اکران فیلم‌های منتخب جشنواره های ملی را از جمله برنامه‌های جانبی شانزدهمین هفته فیلم و عکس انجمن سینمای جوانان مهاباد دانست.

وی با بیان اینکه این رویداد فرهنگی با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار خواهد شد افزود: در شانزدهمین هفته فیلم و عکس مهاباد مقرر شده که بخش فیلمنامه نیز لحاظ گردد ولی چون این بخش نیاز به داوری و ارزیابی بود، برای بخش فیلم نامه در سال جاری فراخوان جداگانه ای منتشر خواهد شد.
انجمن سینمای جوانان مهاباد یکی از انجمن‌های ۶۰ گانه سینمای جوانان در ایران است که از سال ۱۳۶۶ در این شهرستان راه‌اندازی شد و تاکنون به بیش از سه هزار هنرجو در رشته‌های مختلف فیلم‌سازی، تدوین، عکاسی و غیره آموزش دیده‌اند و هم‌اکنون دارای ۱۰۰ نفر عضو فعال است.

پوستر ششمین همایش مطالعات فیلم ک...
فیلم‌ساز لرستانی جایزه‌اش را به ...
کتاب «مجموعه فیلم‌نامه کوتاه» ، ...
«پیام خصوصی» در جشنواره کونکوردی...
از فیلم‌سازی با پول تو جیبی تا آ...
«سوره» میزبان نشست‌های تخصصی «فی...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *