جستجو

مدیر انجمن سینمای جوانان خراسان رضوی از آغاز به کار سینما سیار در مشهد و چند شهر دیگر این استان خبر داد.

 

به گزارش انجمن سینمای جوانان ایران، نسرین شاه‌محمدی روز دوشنبه در حاشیه آغاز به کار نخستین سینما سیار مشهد در فرهنگسرای غدیر این شهر گفت: با راه‌اندازی این سینما، انجمن سینمای جوانان فیلم‌های روز سینماهای ایران را در مناطق حاشیه شهر، شهرهای فاقد سینما و روستاها نمایش می‌دهد.
وی افزود: در استان خراسان رضوی نیز انجمن سینمای جوانان از طریق دستگاه‌های سینما سیار که به وسیله مؤسسه رسانه‌های تصویری تهیه و توزیع می‌شود و نیز به وسیله وسایل سینمایی همچون رسیور، بلندگو و پرده نمایش، فیلم‌های روز یا فیلم‌های درخواستی مردم هر منطقه را همزمان با اکران در سینماهای کشور در سالن‌ها، مساجد، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد یا فضاهای باز و آزاد پخش می‌کند.
وی اظهار کرد: در نظر داریم طی قرارداد با مدارس، دانشگاه‌ها و پادگانهها‌، فیلم‌های مزبور را در این مراکز نیز نمایش دهیم.
شاه‌محمدی گفت: امروز به مناسبت افتتاح این سینما، فیلم «به وقت شام» ابراهیم حاتمی‌کیا به صورت رایگان در فرهنگسرای غدیر مشهد اکران می‌شود.
وی افزود: قیمت بلیت فیلم‌های این سینما بسته به بضاعت و توان مردم هر منطقه قابل کاهش و تعدیل است.
وی اظهار کرد: سینما سیار اینک در مناطق حاشیه‌ای، محروم و روستاهای شهرهای مشهد، تربت حیدریه، گناباد و نیشابور فعالیت می‌کند و در مراحل بعد پس از توزیع امکانات و دستگاه‌های مورد نیاز در سبزوار و شهرهای مرزی نیز فعالیت خواهد کرد.
شاه‌محمدی گفت: غنی‌سازی اوقات فراغت مردم به ویژه جوانان، افزایش فرهنگ تماشای فیلم در مناطق روستایی و بین اقشار محروم، کم درآمد و حواشی شهرها و کسب درآمد برای ساخت فیلم کوتاه از اهداف اجرای این طرح است. 
مرداد ماه ۱۳۹۵ رئیس وقت سازمان سینمایی کشور از سیستم سینما سیار ایران رونمایی و اعلام کرد این دستگاه از روی نمونه چینی و با روش مهندسی معکوس ساخته شده است.

آیین افتتاحیه نخستین سینما سیار ،مشهد روز دوشنبه ۱۱ تیرماه ۹۷ ساعت ۱۶:۳۰ با حضور قاسم تقی‌زاده خامسی، شهردار مشهد، جعفر مروارید، مدیر کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی، افشین تحفه‌گر، معاون هنری و سینمایی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، هادی بختیاری، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد در فرهنگ‌سرای غدیر برگزار شد.

 

 

تماشای فیلم‌های درام و فانتزی در...
حضور استاندار فارس در دفتر انجمن...
همزمان با حضور در جشنواره کن از ...
محسن جهانی سرپرست انجمن سینمای ج...
سیدوحید سیدحسینی به‌عنوان سرپرست...
تک‌نوازی در نشست فیلم کوتاه تبریز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *