جستجو

 

سی‌ودومین جلسه پاتوق فیلم‌کوتاه – سینما آینده و سومین جلسه از فصل پنجم این محفل دوستانه، دوشنبه ۲۶تیرماه برگزار می‌شود.

به گزارش روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، سومین جلسه از فصل پنجم پاتوق فیلم کوتاه – سینما آینده، دربرگیرنده پنج فیلم کوتاه ایرانی و یک فیلم کوتاه از کشور کانادا خواهد بود.

در این برنامه پاتوق خواهیم دید:

مستند کوتاه «۱۵-۱۹» به کارگردانی مهدی تنگستانی، یاد و خاطره بازماندگان نسل‌کشی ارامنه در سال ۱۹۱۵، به‌روایت نگاتیوها و صداهای بازمانده و زندگی پناه‌جویان در کلیسای گریگوری بوشهر را به تصویر می‌کشد.

«آوا» ساخته سهند کبیری، داستان آوا است که چند شب پیش خواب عجیبی دیده است…

فیلم کوتاه تجربی «مردی که اینجا نبود» اثر عطا مجابی، ﺩﺭباره مردی زخم خورده است که در ﺭﻭﺯﮔﺎﺭی ﺗﺎﺭﯾﮏ ﻭ ﺳﺮﺩ ﮐﻪ ﺟﺰ ﺁﺗﺶ ﺍﻧﺘﻘﺎﻡ ﻫﻤﻪ ﭼﻴﺰ ﯾﺦ ﺯﺩﻩ، ﻣﯽ‌ﺭﻭﺩ ﺗﺎ ﭘﺲ ﺍﺯ ﺳﯽ ﺳﺎﻝ ﺧﻮﺩﺵ ﺭﺍ ﭘﻴﺪﺍ ﮐﻨﺪ.

داستانی کوتاه «گوشه خیس خیابان» به کارگردانی پیام عزیزی، روایت زنی است که شوهرش اقدام به ازدواج مجدد کرده است.

انیمیش کوتاه «سرزمین مادری» ساخته آلیسی تلنگوت از کشور کانادا شعری تصویری و مرثیه‌ای برای قوم «کالمیک» است که طی سال‌های ۱۹۵۷ – ۱۹۴۳ به‌صورت انبوهی از اتحاد جماهیر شوروی اخراج شدند و نیمی از آنان قبل از آن‌که اجازه بازگشت به زادگاه خود را داشته باشند از دنیا رفتند.

و سرانجام «جدول، روزنامه و …» به کارگردانی نیما عباس‌پور، فیلم تجربی کوتاهی‌ست با این مضمون: مادر، تمام روز جدول حل می‌کند؛ پدر، روزنامه می‌خواند و … ژان لوک گُدار: سینما یعنی «نیکلاس ری».

گفتنی ‎‌است فصل پنجم پاتوق فیلم کوتاه با ۱۲ هفته طولانی‌ترین فصل این رویداد هنری تا کنون به‌شمار می‌آید؛ همچنین نمایش آثار شاخص و مطرح سال‌های گذشته از کارگردانان به‌نام عرصه فیلم کوتاه در ایران، با رویکرد مرور و نگاهی دوباره به این فیلم‌های کوتاه، از دیگر ویژگی‌های این فصل از پاتوق است.

پاتوق فیلم کوتاه، محفلی برای هنرمندان و دوست‌داران این عرصه هنری، دوشنبه‌های هر هفته ساعت  ۱۸در سالن شماره ۳ پردیس چارسو برگزار می‌شود.

تجسم یک باور کهن
موفقیت فیلم کوتاه «آخرین شیهه‌ی ...
در روزهای پایانی اسفند نهمین هفت...
گستره وحشت
حسن خمسه سرپرست انجمن سینمای جوا...
پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «مهم...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *